  • 1. Data: 2004-08-30 22:32:31
    Temat: Co się dzieje z neostradą?
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    W pracy posiadamy łącze na neostradzie (Gorzów Wlkp.) i niestety od
    czwartku dzieją się zwyczajne jaja. Tzn. większość stron nie działa np.
    allegro, na microsoft.com da się wejść ale dział "download" już nie działa.
    Co gorsza działa np. www.zus.pl ale już www.zus.gov.pl niestety leży, to
    samo ze stronami PFRON-u :/ Tak więc akurat te strony, które są strategiczne
    dla firmy leżą. :(

    Próbowaliśmy dzwonić na 0800 tepsy, ale tam jak zwykle facet stwierdził,
    że oni nic nie wiedzą i to napewno wina naszego routera. W związku z tym mam
    pytanko, czy możliwe jest, aby to była wina routera? W konfiguracji routera
    nic nie było ruszane, a poza tym, jakby padło to chyba wszystko a nie tak
    wybiórczo?

    Czy ktoś z Was spotkał się z podobnymi objawami w ostatnich dniach i co
    z tym robić? ;(

  • 2. Data: 2004-08-30 22:37:38
    Temat: Re: Co się dzieje z neostradą?
    Od: "Jakub Zukowski" <j...@N...venomski.com>

    Witam,
    > Czy ktoś z Was spotkał się z podobnymi objawami w ostatnich dniach i co
    > z tym robić? ;(
    To pewnie wina tych "zepsutych adresow ip"...

    --
    Jakub 'Venom' Żukowski
    mobile: (+48 502) 819 219

  • 3. Data: 2004-08-30 22:46:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@U...TO.komorka.org>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > No chyba, że to wina naszego routera, ale w takim razie dlaczego te
    > pozostałe 1/4 stron działa (np. mbank, inteligo).

    jaka neostrada? Jaki router? Sieć? Przydział adresów IP? DNS-ow?

    M.

  • 4. Data: 2004-08-30 22:48:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Zukowski" <j...@N...venomski.com> napisał w
    wiadomości news:ch0a74$h4m$1@korweta.task.gda.pl...
    > Witam,
    > To pewnie wina tych "zepsutych adresow ip"...

    Niestety nie, gdyż opiszę to w skrócie tak, nie działa jakieś 3/4 stron
    łącznie z www.tpsa.pl i www.telekomunikacja.pl, poza tym strony te np. u
    mnie w domu na łączu mm chodzą jak burza a w pracy leżą.
    Działa natomiast strona www.neostrada.pl

    Tak więc problem jest na 100% po stronie TPSA i łącza a nie serwerów z
    tymi stronami.

    Co ciekawsze, przy wykonaniu traceroute albo mam komunikat, że nazwa nie
    została odnaleziona (tak jakby padł DNS), albo pakiety giną gdzieś po
    drodze.

  • 5. Data: 2004-08-30 22:48:47
    Od: "Yacho" <y...@1...net>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:ch0an1$e3v$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > No chyba, że to wina naszego routera, ale w takim razie dlaczego te
    > pozostałe 1/4 stron działa (np. mbank, inteligo).

    Bo "sie moze MTU przestawilo" ?

    --
    Yacho

  • 6. Data: 2004-08-30 22:56:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał w
    wiadomości news:ch0b0n$5k4$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > jaka neostrada? Jaki router? Sieć? Przydział adresów IP? DNS-ow?

    neostrada 512 (obecnie to 640 chyba jest) Jutro z pracy podam typ
    routera, ip (mamy tylko jeden, sięć chodzi za natem), i wpisane DNS-y

  • 7. Data: 2004-08-30 23:04:22
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Yacho" <y...@1...net> napisał w wiadomości

    > Bo "sie moze MTU przestawilo" ?

    Znaczy się gdzie? na routerze? U nas nic nie było zmieniane w
    konfiguracji. Router był konfigurowany przez firmę, która instalowała u nas
    sieć i szczęśliwie działał od ponad roku, aż w czwartek ubiegłego tygodnia
    zaczeły się "schody".

    Ponieważ ja w tej firmie robię dopiero od marca, to nie bardzo mam
    pojęcie jak ta sieć została położona, gdyż dokumentacji do sieci nie ma.
    Jedyne co mogę teraz powiedzieć, to tyle, że 7 komputerów działa za natem,
    jeden jest podpięty za pomocą USB do routera i jest widziany pod adresem
    zewnętrznym. Objawy na wszystkich komputerach są takie same i na tych za
    natem i na tym podpiętym bezpośrednio do routera. Jutro przekażę więcej
    danych na temat zainstalowanego w pracy sprzętu i liczę, że razem cos się
    uda z tym fantem zrobić.

  • 8. Data: 2004-08-31 04:17:19
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Marcin Wasilewski <r...@o...pl> zapodał(a):
> [...]
    > No chyba, że to wina naszego routera, ale w takim razie dlaczego te
    > pozostałe 1/4 stron działa (np. mbank, inteligo).

    Spróbuj jednak od DNSów ! Jak masz 194.204.159.1 i 194.204.152.134 - zamień
    chociaż jeden na inny- wtedy porozmawiamy.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 9. Data: 2004-08-31 06:42:39
    Od: "Grzegorz A." <g...@p...onet.pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    > nie tak wybiórczo?
    >
    > Czy ktoś z Was spotkał się z podobnymi objawami w ostatnich dniach i

    Witam

    W Gorzowie od czwartku zeszlego tygodnia sa caly czas problemy z NEO i
    DSL-ami. To nie jest Twoja wina, tylko TPSA - sam mam DSL-a, moi znajomi
    NEO i u wszystkich to samo.

    Pozdrawiam
    Grzegorz A.

  • 10. Data: 2004-08-31 17:04:10
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz A." <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Marcin Wasilewski wrote:
    > W Gorzowie od czwartku zeszlego tygodnia sa caly czas problemy z NEO i
    > DSL-ami. To nie jest Twoja wina, tylko TPSA - sam mam DSL-a, moi znajomi
    > NEO i u wszystkich to samo.

    Dzisiaj zachciało mi się wyłączyć/włączyć router i niestety był to błąd
    taktyczny bo po tej operacji nie udało mi się już zalogować do godz. 14
    czyli do mojego pójścia do domu. Vivat TPSA. Ich wsparcie techniczne też
    jest dobre :) Pierwsze pytanie to... czy router ma homologacje :/