  • 1. Data: 2004-08-30 15:19:17
    Temat: Zmiany w Neostradzie.
    Od: "Pink" <P...@W...op.pl>

    http://www.tp.pl/otp/serwis_prasowy/biuro/show.php?m
    id=1491

    Pink

  • 2. Data: 2004-08-30 15:39:52
    Temat: Re: Zmiany w Neostradzie.
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Pink <P...@W...op.pl> zapodał(a):

    > http://www.tp.pl/otp/serwis_prasowy/biuro/show.php?m
    id=1491

    "Z badań ruchu wynika, że limity te nie przeszkodzą internautom
    w swobodnym korzystaniu z zasobów sieci, zapobiegną natomiast
    sprzecznemu z regulaminem neostrady tp tworzeniu "lokalnych sieci"
    (do takich rozwiazań dedykowana jest usługa dostęp
    do Internetu DSL, oparta na tej samej technologii)."

    Hmmm- jak zwykle piękny tekst tp s.a. ...
    Gdzie jest w regulaminie, że nie można tworzyć "lokalnych sieci"?
    Mam podłączone 4 komputery (dwa moje i dwa rodziny- wszystko
    zgodnie z regulaminem, nie dzielę poza lokal). Inna sprawa: że
    sama tp s.a. sugeruje dzielenie Neostrady, sprzedając pakiet
    z routerem Asmax.

    "Neostrada tp dostępna jest dla 80 proc. Klientów firmy. "
    Żarty jakieś... Komuś się liczby pomyliły o rząd wielkości (chodzi
    mi o wsie).

    "Obecnie korzysta z niej ok. 350 tys. osób. Planujemy, że do końca roku
    liczba użytkowników może przekroczyć 500 tys. "

    Planowali trochę więcej, ale ciekawymi pomysłami
    może nie udać się te '500'.

    "Z badań ruchu wynika, że limity te nie przeszkodzą
    internautom w swobodnym korzystaniu z zasobów sieci, "

    "przeszkadzają" - chyba złego zwrotu ktoś użył... "nie nieumożliwiają" może
    o to chodziło? Bo jednak limity przeszkadzają, szczególnie przy
    błędnie działającym systemie zliczającym.

    Mi aż tak nie przeszkadza limit 5GB, ale rozumiem, że to bardzo mało!
    Nie słucham radia przez internet, nie ściągam sporych plików, uaktualnień,
    etc. z prostej przyczyny: mam dostęp do DSL w firmie.
    Powiem szczerze: limit 5GB na łącze 1024kbps ustalała pewnie ta sama
    osoba, co napisała tą notatkę prasową.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 3. Data: 2004-08-30 16:32:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> writes:

    > Powiem szczerze: limit 5GB na łącze 1024kbps ustalała pewnie ta sama
    > osoba, co napisała tą notatkę prasową.

    Oj, chyba tak. Przeciez to w kilkanascie godzin mozna zuzyc...

    MJ

  • 4. Data: 2004-08-30 16:50:22
    Od: l_uka <N...@p...fm>

[...]

    eeeeeee, poprawcie mnie jesli sie myle, ale czy mowiac oficjalnie o
    'sieciach lokalnych', tpsa akceptuje, ba, propaguje nawet, sieci
    osiedlowe? ;] no bo chyba o to chodzilo piszacemu notke - jako ze
    lokalne dzielenie neostrady nidgy nie bylo lamaniem regulaminu ;)

    --
    Łukasz Grąbczewski
    LG1028-RIPE www.legionowo.eu.org

  • 5. Data: 2004-08-30 17:23:57
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    DooMiniK napisal(a) [30 Aug 2004]:

> [...]
    > (do takich rozwiazań dedykowana jest usługa dostęp
    > do Internetu DSL, oparta na tej samej technologii)."
    > Hmmm- jak zwykle piękny tekst tp s.a. ...

    I w duzej mierze prawdziwy, biorac pod uwage przeznaczenie uslugi - dostep
    bez gwarancji dla uzytkownikow masowych.

    > Gdzie jest w regulaminie, że nie można tworzyć "lokalnych sieci"?

    Chodzilo najprawdopodobniej o tworzenie sieci osiedlowych, gdzie profil
    generowanego ruchu jest zupelnie inny (wieksze natezenie) od uzytku czysto
    domowego.

> [...]
    > uaktualnień, etc. z prostej przyczyny: mam dostęp do DSL w firmie.
    > Powiem szczerze: limit 5GB na łącze 1024kbps ustalała pewnie ta sama

    Nie rozumiesz zroznicowania uslug. Jezeli nie odpowiada ci Neostrada (z
    ograniczeniem), skorzystaj z uslugi Internet DSL (bez ograniczenia). To
    troche tak jakbys sie denerwowal ze producenci samochodow oferuja Fiata w
    wersji podstawowej (np. "zwykla" moc silnika) i rozbudowanej (mocniejszy
    silnik, lepsze wyposazenie).

    MBSZ limit ma swoje uzasadnienie (jezeli jest uczciwie naliczany), chociaz
    w przypadku lacza 1Mbit/s powinien wynosic raczej z 15 GB. Ale trudno -
    nizsza cena, wiec i wiekszy stopien wspoldzielenia zasobow, czyli nizszy
    limit. Cos za cos :(
    Masz tez racje ze limit jest zbyt maly jezeli chce sie korzystac z uslug
    streaming audio/video, czyli chocby sluchania radia przez siec... to moze
    szybko nabic licznik.

    --
    (moskit-at-irc.pl)

  • 6. Data: 2004-08-30 19:00:33
    Od: Gilder <g...@u...to.interia.wytnij.pl.to.tez>

    Dnia 2004-08-30 20:17, Użytkownik Rafal Rabczuk napisał:
> [...]
    > niz tp - wiadomo ze nie bedzie 24h sciagania danych - ale update systemu by
    > sie czasem przydal - systemu antywirusa itp..... proxy juz zrobilem..... ale
    > czy sie to na wiele zda?? (kompy oczywiscie w jednym lokalu...)
    > chcialem na internetDSL .... chcialem...ale 100zl wiecej to bym musial z
    > pensji oddawac....
    >
    > statystyki mi powiedzialy jednoznacznie ze miesiecznie wyrabiane bylo do
    > 2Gb - a to byly.....wakacje.....
    >
    > naprawde mnie sie podoba neoplus nawet to 640 albo i wolniejsze ale blagam

    Nie narzekaj, na 50 komputerów to albo porządne łącze 2Mbity, albo brak
    netu, a poza tym jest jeszcze DSL 500 za 209 zł ( jako placówka
    oświatowa na pewno bez VATu), uważasz że 49 zł więcej to dużo ?? skoro
    nie stać was na szybkie porządne łącze to trzeba brać co dają. W tej
    chwili jeśli nie masz pod nosem Netii albo Dialogu to nic nie wymyślisz.

    I przestańcie już marudzić na ten temat, bo to chyba nie bardzo jest
    problem Polskiego Internetu, a jedynie garstki ludzi, którym jak sie
    dało palec to by wzięli całą ręke.

    EOT.

  • 7. Data: 2004-08-30 19:24:58
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Gilder <g...@u...to.interia.wytnij.pl.to.tez> napisał(a):
    > I przestańcie już marudzić na ten temat, bo to chyba nie bardzo jest
    > problem Polskiego Internetu, a jedynie garstki ludzi, którym jak sie
    > dało palec to by wzięli całą ręke.

    No nie bardzo bo limitów nie było a teraz są.

    --
    Grzegorz Niemirowski, www.grzegorz.net
    OE PowerTool 3.1.5 http://www.oept.it-faq.pl/

  • 8. Data: 2004-08-30 20:13:51
    Od: epsilon <e...@d...art.pl>

    Pink <P...@w...op.pl> wrote:

    > http://www.tp.pl/otp/serwis_prasowy/biuro/show.php?m
    id=1491

    Zastanawia mnie, jak wyglada profil potencjalnego klienta na lacze 1024
    kbit, z 5GB limitem. Klient taki kupujac to lacze za grube, jak by nie bylo,
    pieniadze na pewno nie robi tego po to, zeby mu sie poczta sciagala 5 sekund
    zamiast 10...

    Tak duza firma robi mase analiz zanim wprowadzi nowy produkt na rynek, wiec
    jest to naprawde ciekawe - kto w domysle ma sie na to lacze skusic?

    +e
    --
    Yeah, yo mama dresses you funny and you need a mouse to delete files.

  • 9. Data: 2004-08-30 20:30:39
    Od: "Mr.FX" <m...@w...pl>

> [...]
    > Tak duza firma robi mase analiz zanim wprowadzi nowy produkt na rynek,
    > wiec jest to naprawde ciekawe - kto w domysle ma sie na to lacze skusic?

    Ci sami co kupują głosniki 1000W PMPO i 5W RMS, monitory CRT 19"
    1024x768@75hz, tanie PSU 450W (w rzeczywistosci 250W), skanery
    2400dpi interpolowane do 9600 ale bez podanej gęstości optycznej...
    Buty "Adidas" z miesięczną gwarancją itd. itp.

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 10. Data: 2004-08-30 20:35:30
    Od: Tomasz Torcz <z...@i...-spamu.nie.chce-.pl>

    Dzięki, Grzegorz, za post o treści:

    > No nie bardzo bo limitów nie było a teraz są.

    I co z tego? Większości one nie dotyczą. Zresztą w cywilizowanym
    świecie usługi ADSL do użytku domowego są z limitami i ludzie jakoś
    żyją.

    --
    Tomasz Torcz To co nierealne - tutaj jest normalne.
    z...@i...-nie.spam-.pl Ziomale na życie mają tu patenty specjalne.