  • 1. Data: 2017-01-24 19:49:35
    Temat: [sieci] z cyklu jak to zrobić
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    zakładając mamy urządzenie które pobiera sobie adres IP z DHCP,
    czy da się jakoś zrobić tak, żeby można się z nim było łączyć po http
    bez wcześniejszej wiedzy jaki IP otrzymało urządzenie?

    jeśli nie, to jak wykryć takie urządzenie w sieci, pisząc program w WinAPI?

  • 2. Data: 2017-01-24 22:14:16
    Temat: Re: [sieci] z cyklu jak to zrobić
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-24 19:49, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU wrote:
    > zakładając mamy urządzenie które pobiera sobie adres IP z DHCP,
    > czy da się jakoś zrobić tak, żeby można się z nim było łączyć po http
    > bez wcześniejszej wiedzy jaki IP otrzymało urządzenie?

    Częściowo:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Bonjour_(software)

  • 3. Data: 2017-01-25 17:23:04
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    dzięki,

    a gdybym jednak zdecydował się na zatrudnienie programisty który by mi
    napisał prosty program komunikacyjny - to jak się za to zabrać?

    urządzenie dostaje IP z DHCP, co jeszcze powinno wykrywać i na co reagować?

    P.S.
    widział Ktoś tu gdzieś jakiś programik pingujacy po MAC i zwracający IP
    urządzenia z tym MAC?

  • 4. Data: 2017-01-25 19:38:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-25 17:23, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU wrote:
    > a gdybym jednak zdecydował się na zatrudnienie programisty który by mi
    > napisał prosty program komunikacyjny - to jak się za to zabrać?

    Zapytać o jego wymagania finansowe i okreslić wymagania projektowe.

    > urządzenie dostaje IP z DHCP, co jeszcze powinno wykrywać i na co reagować?

    Na to na co potrzebuje. Na przykład implementować TCP.

    > widział Ktoś tu gdzieś jakiś programik pingujacy po MAC i zwracający IP
    > urządzenia z tym MAC?

    arping + tablica arp.

  • 5. Data: 2017-01-29 08:44:52
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Jan 2017 19:49:35 +0100, niepełnosprawny intelektualnie
    'POPIS/EU<N...@g...pl> wrote:
> [...]
    http
    > bez wcześniejszej wiedzy jaki IP otrzymało urządzenie?

    Da się. Po prostu po włączeniu i pobraniu IP urządzenie melduje się
    na serwerze (którego adres zna). Gdy program ma się łączyć z
    urządzeniem to prosi ten serwer o adres IP pod który ma dzwonić.

    Problemem będzie jak serwer padnie, ew. zostanie wyłączony.