  • Data: 2018-05-27 19:20:49
    Temat: silnik elektryczny ntg ?
    Od: "michal" <m...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Mam pytanie odnosnie silnika lektrycznego produkcji firmy besel, konkretnie
    SEMh 90-4L(nowy nie używany z sklepu). Silnik jest jednofazowy na 230V,
    1.1kW, 7.8A prad znamionowy sprawnosc 67%.
    Problem jest taki ze po podlaczeniu zgodnie z opisem w puszce zaciskowej bez
    obciazenia silnik pobiera okolo 530W mocy czynnej,
    przy czym prad jest rowny podawanemu w katalogu czyli 5,8 A i po około 15
    minutach pracy silnik ma około 80 C i nie da się go dotknąć.
    (temperatura otoczenia komfortowe 23 stopnie, przewietrznik wydaje się
    nieuszkodzony i prawidłowy)
    Pytanie jest następujące czy silnik jest sprawny czy uszkodzony, czy też
    może przegapiłem jakieś magiczne normy dopuszczające by silnik się tak grzał
    w stanie jałowym?
    (silniki strójfazowe to raczej nie grzeją się bez obciążenia)

    pozdrawiam.
    michal