  • 1. Data: 2012-06-02 16:36:31
    Temat: skoda fabia I - awaria komputera przez wymianę radia ?
    Od: "Jerzy S." <m...@g...pl>

    witam,

    wymieniłem radio fabryczne skody na lepsze z mp3. Czy to prawda że po
    wyjęciu radia fabrycznego komputer skody dostaje szajby i nie można zamykać
    drzwi z kluczyka i otwierać oraz klapy bagażnika ?

    drugi klucz nie pomaga w niczym nie da się zaprogramowac pierwszego - dioda
    się pali bateria jest ok w kluczykach,
    w serwisie skody mówią że trzeba wymienić komputer za 4 tyś zł - chore bo
    skoda jest warta 8 tyś.

    monter od radia mówił że to nie ma wpływu na alarm skody i zamykanie z
    kluczyka

    a specjalista od alarmu że nie wie jak odłączyc alarm bo jest poprowadzony w
    dziwny sposób przez autoryzaowny serwis - samochód jest z salonu -

    także podczas prób z otwieraniem z kluczyka i kodowaniem go włączyły się
    światła awaryjne i zblokowało samochód - nie da się go uruchomić, i nie da
    się otworzyć wogóle klapy bagażnika nawet centralnym zamkiem z kluczykiem w
    zamku drzwi

    sytuacja jest alarmowa, bo mam jazdę 500 km pojutrze a może się coś włączyć
    w czasie jazdy i zblokuje samochód i będę miał wypadek

    pod komputer znajomi podłączali go 3 razy - ale nie mogą się podłączyć do
    pilota i alarmu bo coś blokuje komputer i nie da się dalej wejść

    k...wa ma już dość tej skody a jestem 4 właścicielem - taką minę dostałem, a
    był w miare sprawny jak go kupiłem pół roku temu

    fabia I z 2003 r. kombi

    i jeszcze ma parę innych felerów ale to ponad moje siły - świeci się
    kontrolka EGR i ABS, oraz nie działa regulator obrotów wentylatora - działa
    tylkow pozycji nr 4 na maxa

    pozdr -

  • 2. Data: 2012-06-02 16:49:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 2 Jun 2012 16:36:31 +0200, Jerzy S. wrote:

> [...]
    > wyjęciu radia fabrycznego komputer skody dostaje szajby i nie można zamykać
    > drzwi z kluczyka i otwierać oraz klapy bagażnika ?

    Raczej sprawy niezwiązane.

    To znaczy związane o tyle, że stawiam że albo montujący alarm coś
    "narzeźbił" co montujący radio pozmieniał, albo montujący radio podłączył
    coś źle i ogłupiały inne urządzenia.

    Duża ilość pozornie niezwiązanych urządzeń z którymi masz problem wskazuje
    na jakiś ogólny problem z zasilaniem - zacząłbym od sprawdzenia przyłączy
    mas czy ktoś nie zapomniał czegoś przykręcić, dalej samo zasilanie.
    A punkt zerowy to jeszcze sprawdź napięcie akumulatora.

    Zacząć możesz od wyłączenia wszystkich bezpieczników i po kolei włączać
    kolejne obwody i sprawdzać co działa, co nie i tak szukać przyczyny.

  • 3. Data: 2012-06-03 13:47:33
    Od: " " <a...@g...pl>

    Witam serdecznie.

    Jak nic gdzieś masę odciął...
    Może była podłączona inteligentnie inaczej właśnie przez radio? Coś mi się zdaje, że
    dobry spec będzie potrzebny aby ogarnąć ten bałagan. Niestety większość: "elektryków"
    samochodowych umie tylko wymieniać całe moduły. Jeśli coś trzeba zdiagnozować to już
    ponad ich siły.
    Ostatnio przerabiałem podobny problem w innym aucie. Nawet komputer z immobilizerem
    chceli wymieniać. Jeden nawet wziął kasę bo wydawało mu się, że naprawił. Na
    szczęście przy odbiorze okazało się, że trafił na moment kiedy autko działa a
    naprawdę nic nie zrobił.
    W końcu wziąłem multimetr, oscyloskop, schemat i po 15 minutach znalazłem luźną
    śrubkę od masy komputera przy silniku.
    Gdybyś był na Podlasiu mógłbym zerknąć gratis. ;-)
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://nemetiisto.pl
    http://tunery.tv

  • 4. Data: 2012-06-04 09:39:53
    Temat: Re: skoda fabia I - awaria komputera przez wymian? radia ?
    Od: Krystian <k...@g...com>

    On 2012-06-02 16:36, Jerzy S. wrote:
> [...]
    >
    > sytuacja jest alarmowa, bo mam jazde 500 km pojutrze a mo?e sie co? w??czyae
    > w czasie jazdy i zblokuje samochód i bede mia? wypadek
    >
    > pod komputer znajomi pod??czali go 3 razy - ale nie mog? sie pod??czyae do
    > pilota i alarmu bo co? blokuje komputer i nie da sie dalej wej?ae
    >
    > k...wa ma ju? do?ae tej skody a jestem 4 w?a?cicielem - tak? mine dosta?em, a
    > by? w miare sprawny jak go kupi?em pó? roku temu
    >
    > fabia I z 2003 r. kombi
    >
    > i jeszcze ma pare innych felerów ale to ponad moje si?y - ?wieci sie
    > kontrolka EGR i ABS, oraz nie dzia?a regulator obrotów wentylatora - dzia?a

    Witam
    Jesli to radio to wyjmij radio i zobacz czy pomogło, mialem ostatnio
    podobna rzecz w Ibizie 2003 (czyli defakto to samo Polo, Fabia, Ibiza).
    Zalozylem jakies radio i odmowil posluszenstwa centralny zamek, wyjmuje
    radio i wszystko gra. Pomogla zamiana miejscami plusow zasilania radia,
    sa 2, zolty i czerwony, glowny i podtrzymanie, widocznie ktorys jest
    podlaczony gdzies do modulu zamka.

    Pozdrawiam
    Krystian

  • 5. Data: 2012-06-06 23:30:55
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 2.6.2012, Jerzy S. napisał(a):

    > wymieniłem radio fabryczne skody na lepsze z mp3. Czy to prawda że po
    > wyjęciu radia fabrycznego komputer skody dostaje szajby i nie można zamykać
    > drzwi z kluczyka i otwierać oraz klapy bagażnika ?

    Jak się źle podłączy to tak. Problem znany. AFAIR centralny zachowuje się
    dokładnie jakby miał kluczyk w stacyjce - nie pozwoli zamknąć auta z
    pilota. Jest o tym parę wątków na forum.octaviaclub.pl.
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/