  • 1. Data: 2012-06-02 17:30:51
    Temat: Diesel dymi po wymianie pierscieni
    Od: atm <...@v...pl>

    Witam,
    Kilka dni temu odebralem samochod od mechanika. Astra H 1.9 CDTI 150KM.
    Wymieniona byla peknieta glowica, pierscienie, uszczelniacze, uszczelka
    pod glowica.
    Zauwazylem, ze teraz samochod bardziej dymi, przy mocniejszym depnieciu
    zauwazam chmurke we wstecznym lusterku. Wczesniej nic takiego
    nie zwrocilo mojej uwagi. Podczas postoju zarowno na zimnym jak i
    cieplym silniku latwo zuwazyc dym z rury. Skontaktowalem sie z
    mechanikiem - mowi, ze przez jakis czas tak bedzie ze wzgledu na
    docieranie sie nowych pierscieni do starych cylindrow. Wg niego moze to
    trwac nawet 10kkm. Czy faktycznie ma racje, czy po prostu zbywa?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-06-02 17:40:38
    Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    W dniu 2012-06-02 17:30, atm pisze:
> [...]
    > docieranie sie nowych pierscieni do starych cylindrow. Wg niego moze to
    > trwac nawet 10kkm. Czy faktycznie ma racje, czy po prostu zbywa?

    stara szkola mowi ze nie wymienia sie pierscieni bez wymiany/szlifu
    tulei cylindrow.

  • 3. Data: 2012-06-02 18:00:29
    Od: atm <...@v...pl>

    > stara szkola mowi ze nie wymienia sie pierscieni bez wymiany/szlifu
    > tulei cylindrow.

    Zgadza sie, teraz juz jednak po ptokach - silnik zlozony.
    Czy jest zatem szansa, ze pierscienie sie odpowiednio uloza?

  • 4. Data: 2012-06-02 18:15:59
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Zgadza sie, teraz juz jednak po ptokach - silnik zlozony.
    > Czy jest zatem szansa, ze pierscienie sie odpowiednio uloza?

    moim zdaniem nie.

  • 5. Data: 2012-06-02 19:07:23
    Od: kapec <k...@o...pl>

    On 2 Cze, 17:40, marcin <l...@k...cwo> wrote:
    > stara szkola mowi ze nie wymienia sie pierscieni bez wymiany/szlifu
    > tulei cylindrow.

    Bzdura. Wszstko zalezy od odpowiedniego zwymiarowania, jezeli cylinder
    nie ma rys i miesci sie w tolerancji to mozna wymienic same
    pierscienie, o ile sa podjechane.
    A co do dymienia. Jak dymi? Na bialo czy czarno? Jak bialo to bierze
    olej - powodow moze byc kilka. Jak nie szlifowales cylindra to sie nie
    ma co docierac i nie powinien dymic. Dotarcie pierscieni to nie jest
    jakis superwazny w tym temacie problem. Moze mechanik skaszanil cos
    przy montazu glowicy? W sensie gumki zaworowe popitolil? A jak dymi na
    czarno to przyjrzalbym sie pompie wtryskowej, ustawieniach kata
    wtrysku i dawki paliwa.

  • 6. Data: 2012-06-02 19:10:04
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-06-02 19:07, kapec wrote:

> [...]
    > przy montazu glowicy? W sensie gumki zaworowe popitolil? A jak dymi na
    > czarno to przyjrzalbym sie pompie wtryskowej, ustawieniach kata

    Dymi na czarno.

  • 7. Data: 2012-06-02 19:34:10
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Z jednym ale, należy honować tuleje cylindrowe, nie prawdaż?

  • 8. Data: 2012-06-02 20:22:15
    Od: kapec <k...@o...pl>

    On 2 Cze, 19:34, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:
    > Z jednym ale, należy honować tuleje cylindrowe, nie prawdaż?

    Wg mnie i nie tylko mnie niekoniecznie. Trzeba cylinder porzadnie
    pomierzyc, sprawdzic czy nie ma owalizacji na tulejach. Tego nie zrobi
    byle mechanik bo trzeba miec odpowiednie narzedzia. Jezeli cylinder
    nie ma rys, nie ma owalizacji i miesci sie w tolerancjach podanych
    przez producenta nie trzeba honowac a tym bardziej szlifowac.
    Sam jezdze takim wozem. Wymienialem pierscienie 3 lata temu, do dzis
    zadnych oznak zuzycia.
    Wracajac do watku. Jak dymi na czarno to ma zbyt bogata mieszanke.
    Przyczyn moze byc sporo. Turbina sie konczy (o ile ma turbine), za
    duza dawka paliwa, zle ustawiony kat wtrysku, lejace wtryskiwacze.

  • 9. Data: 2012-06-02 20:28:52
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-06-02 20:22, kapec wrote:

> [...]
    > Przyczyn moze byc sporo. Turbina sie konczy (o ile ma turbine), za
    > duza dawka paliwa, zle ustawiony kat wtrysku, lejace wtryskiwacze.

    W poniedzialek pogadam z mechanikiem dlaczego nie zasugerowal mi
    zrobienia szlifu cylindrow.
    Co do zlokalizowania przyczyny kopcenia poza cylindrami/pierscieniami,
    w jaki sposob mozna zrobic to szybko i tanio? Diagnostyka komputerowa?

  • 10. Data: 2012-06-02 20:52:27
    Od: kapec <k...@o...pl>

    On 2 Cze, 20:28, atm <_...@v...pl> wrote:
    > Co do zlokalizowania przyczyny kopcenia poza cylindrami/pierscieniami,
    > w jaki sposob mozna zrobic to szybko i tanio? Diagnostyka komputerowa?

    Madry mechanik i dobry komputer powinne pokazac przyczyne. Jezeli
    przed robota nie dymil a teraz dymi stawiam na regulacje, choc
    oczywiscie moze to jakis zbieg okolicznosci i jeblo cos innego.