  • 1. Data: 2012-10-15 21:48:47
    Temat: spartolony zjazd
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4730,Dlaczego_tiry_wypadaja_z_drogi_na_wezle_A2_.htm

    No pewnie że za boga żywego sie nie przyznają do spartolonego zjazdu,
    przecież jest ograniczenie prędkości więc wszystko OK...

    jakiś debil zaprojektował zjazd z autostrady na którym ciężarówka jadąc
    szybciej niż 50km/h wylatuje

    przypomnijmy ze takie samo gówno jest na wjeździe na autostradę w Mydlniczce
    jak sie rozpędzisz przy wjeździe na autostradę to masz szansę wylecieć z
    drogi na estakadzie.

    generalnie projektowanie zacieśniających sie łuków powinno być zabronione.
    szczególnie gdy prędkość graniczna jest niebezpiecznie bliska ograniczeniu
    prędkości. Ponadto taka konstrukcja łuku wprowadza kierowcę w błąd wjeżdżasz
    z jakaś prędkością i widzisz że jest ok a po chwili zaczyn sie robić coraz
    ciaśniej i wypada hamować na zakręcie co też nie jest zbyt bezpieczne.

  • 2. Data: 2012-10-15 22:04:48
    Temat: Re: spartolony zjazd
    Od: tÎż

    Marek Dyjor wrote:

    > jakiś debil zaprojektował zjazd z autostrady na którym ciężarówka jadąc
    > szybciej niż 50km/h wylatuje

    Ale system zadziałał prawidłowo i już to poprawiają:

    "Na feralnym zakręcie obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km na godz.
    - I gdyby kierowcy jechali zgodnie z przepisami, to nic by się nie
    działo."

    "Żeby zapobiec dalszym wypadkom, zdecydowaliśmy się jeszcze bardziej
    ograniczyć prędkość - do 30 km na godz. Dodatkowo ustawimy też znak:

    Chwała dobrym policjantom! Jeszcze niech wskoczą w krzaki z suszarą i
    będzie bezpiecznie jak u mamy pod spódnicą!

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 3. Data: 2012-10-15 22:13:26
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-10-15 21:48, Marek Dyjor pisze:

    > Ponadto taka konstrukcja łuku wprowadza
    > kierowcę w błąd wjeżdżasz z jakaś prędkością i widzisz że jest ok a po
    > chwili zaczyn sie robić coraz ciaśniej i wypada hamować na zakręcie co
    > też nie jest zbyt bezpieczne.

    Przed zakrętem stoi ograniczenie, ale nie widząc całości zakrętu
    wjeżdżasz +20-30 km/h - tak, to rzeczywiście nie jest bezpieczne.

[...]

    To tak po polsku - jest ograniczenie do 50, ale wszyscy zapier... 90,
    więc postawimy 30, to jak będą jechać 70, to nie będzie wypadków. A
    potem ITD ustawi jeszcze fotoradar...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 4. Data: 2012-10-15 22:50:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Oct 2012 21:48:47 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > przypomnijmy ze takie samo gówno jest na wjeździe na autostradę w Mydlniczce
    > jak sie rozpędzisz przy wjeździe na autostradę to masz szansę wylecieć z
    > drogi na estakadzie.

    Zjazd na Skawine z obwodnicy Krakowa tez jest wesoly. I wiele, wiele
    innych.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2012-10-16 09:14:36
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2012-10-15 22:13, LEPEK pisze:
> [...]
    > działo."
    > "Żeby zapobiec dalszym wypadkom, zdecydowaliśmy się jeszcze bardziej
    > ograniczyć prędkość - do 30 km na godz."

    Ciekawe co tam się będzie działo w zimie... Postawią ograniczenie do 10km/h?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2012-10-16 10:26:32
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-10-15 22:13, LEPEK wrote:

    > Przed zakrętem stoi ograniczenie, ale nie widząc całości zakrętu
    > wjeżdżasz +20-30 km/h - tak, to rzeczywiście nie jest bezpieczne.

    To jest wlasnie poklosie losowego stawiania czestokroc nieadekwatnych do
    rzeczywistosci ograniczen predkosci, ktore wielu przypadkach nie
    stanowia dla kierowcow zadnej realnej wskazowki co do zagrozenia.
    A to jest prosta droga do ich ignorowania. I akurat ciezko o to
    winic kierowcow, bo taka patologia w znakowaniu wyrabia niemalze
    podswiadomy odruch.

    --

    memento lorem ipsum

  • 7. Data: 2012-10-16 10:28:09
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-10-15 22:13, LEPEK wrote:

    > Przed zakrętem stoi ograniczenie, ale nie widząc całości zakrętu
    > wjeżdżasz +20-30 km/h - tak, to rzeczywiście nie jest bezpieczne.

    To jest wlasnie poklosie losowego i nieprzemyslanego stawiania
    czestokroc nieadekwatnych do rzeczywistosci ograniczen predkosci,
    ktore w wielu przypadkach nie stanowia dla kierowcow zadnej realnej

  • 8. Data: 2012-10-16 12:16:38
    Od: tÎż

    elmer radi radisson wrote:

    > To jest wlasnie poklosie losowego i nieprzemyslanego stawiania
    > czestokroc

    notorycznie

    > nieadekwatnych do rzeczywistosci ograniczen predkosci, ktore
    > w wielu

    w przytłaczającej większości

    > przypadkach nie stanowia dla kierowcow zadnej realnej wskazowki
    > co do zagrozenia.

    Poza tym się zgadzam. ;)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 9. Data: 2012-10-16 12:21:35
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2012-10-16 10:28, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    >
    > A to jest prosta droga do ich ignorowania. I akurat ciezko o to
    > winic kierowcow, bo taka patologia w znakowaniu wyrabia niemalze

    Tym bardziej trzeba uważać. Mój kolega raz zlekceważył ograniczenie do
    30, gdzieś na Mazurach. A tam był zakręt prawie 90 stopni. Dobrze że
    rowu nie było i pole gładkie za zakrętem :-)
    T.

  • 10. Data: 2012-10-16 13:48:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >przecież jest ograniczenie prędkości więc wszystko OK...
    >jakiś debil zaprojektował zjazd z autostrady na którym ciężarówka

    No, jesli kawalek dalej jest bramka ze szlabanem, a ciezarowka jadac
    50 to przejezdza bez problemu ... to czy jest spierdolone ?

    >generalnie projektowanie zacieśniających sie łuków powinno być
    >zabronione.

    Ja tam nie wiem, ale projektowane zapewne zgodnie z rozporzadzeniem
    ministra.
    Minister ma zawsze racje :-)

    Zreszta luk drogowy chyba z definicji sie na poczatku zaciesnia.

> [...]
    >po chwili zaczyn sie robić coraz ciaśniej i wypada hamować na
    >zakręcie co też nie jest zbyt bezpieczne.

    Jak szybsza jazda jest niebezpieczna, to trzeba hamowac, chocby to na
    luku bylo.
    A jak ktos jezdzic nie umie, w tym i hamowac - to niech jezdzi
    przepisowo :-)

    J.