  • 1. Data: 2015-07-13 22:02:04
    Temat: sprawdzanie samochodu po VIN
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Chcę kupić swój pierwszy samochód i zainteresowałem się możliwością
    sprawdzenia historii samochodu po numerze VIN. Czy taka usługa oferowana
    przez jak się zorientowałem liczne portale coś jest warta czy o kant d.
    potłuc? Czy są jakieś sprawdzone i wiarygodne strony/fora, którym można
    zaufać w tej kwestii? Zauważyłem, że na forach dedykowanych konkretnym
    markom ludzie czasem proszą o sprawdzenie samochodu po VIN i się
    zastanawiam kto im tam to sprawdza? Jakiś znajomy policjant czy ktoś
    inny? Czy to jakaś "szemrana" usługa czy jak? Sorry jeśli pytania są
    naiwne, ale jestem zielony w temacie.

    Krystian

  • 2. Data: 2015-07-13 23:05:25
    Temat: Re: sprawdzanie samochodu po VIN
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    vin jest o tyle dobry, że jeśli wyszedł z kierownica po prawej z
    fabryki, a teraz ma po lewej - to przynajmniej będziesz miał tego
    świadomość. to samo dotyczy wyposażenia i koloru. Ale w to, że mechanik
    spisuje vin przy wymianie rozrządu i jeszcze udostępnia ten fakt w
    internecie - niechce mi się wierzyć.
    ToMasz

  • 3. Data: 2015-07-13 23:16:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Krystek pisze tak:

> [...]
    > możliwością sprawdzenia historii samochodu po numerze VIN. Czy
    > taka usługa oferowana przez jak się zorientowałem liczne portale

    Tam gdzie chujki nie próbuja wyłudzić danych od wpisującego to czemu
    nie. Od przybytku głowa nie boli. Można wychwycić jakieś rozbieżności w
    wyposażeniu.

    > Zauważyłem, że na forach dedykowanych konkretnym markom ludzie
    > czasem proszą o sprawdzenie samochodu po VIN i się zastanawiam kto
    > im tam to sprawdza? Jakiś znajomy policjant czy ktoś inny?

    może to pracownicy salonów samochodowych albo serwisów ASO. Ludziom
    chyba bardziej chodzi o info o stanie technicznym niż kradziony nie
    kradziony.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 4. Data: 2015-07-14 01:01:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
    > Ale w to, że mechanik spisuje vin przy wymianie rozrządu
    > i jeszcze udostępnia ten fakt w internecie - niechce mi się wierzyć.

    W niekórych cywilizowanych krajach takie rzeczy są
    zautomatyzowane i wystarczy wtedy zawieźć auto do ASO
    na wymianę rozrządu i samo trafi do bazy danych...

  • 5. Data: 2015-07-14 07:55:30
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-07-13 o 22:02, Krystek pisze:
> [...]
    > zastanawiam kto im tam to sprawdza? Jakiś znajomy policjant czy ktoś
    > inny? Czy to jakaś "szemrana" usługa czy jak? Sorry jeśli pytania są

    Czasami się zdarza (osobiście się spotkałem jak szukałem auta), że
    pierwszy właściciel podaje VIN przy sprzedaży i te wyszukiwarki
    wyszukają też wszystkie poprzednie ogłoszenia. Nie pamiętam czy
    zwyczajne wklepanie VINu w googla da taki sam efekt.

    W opisywanym przypadku można było zobaczyć, że poprzedni właściciel
    sprzedawał jako dość mocno pokolizyjny, a na otomoto był już
    odszykowany. Fakt, że nie było magicznego słowa "bezwypadkowy" :)

  • 6. Data: 2015-07-14 08:49:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 13 Jul 2015 22:02:04 +0200, Krystek <k...@u...pl>
    wrote:
    > Chcę kupić swój pierwszy samochód i zainteresowałem się możliwością
    > sprawdzenia historii samochodu po numerze VIN.

    Najbardziej wiarygodne dane są gdy pojazd był serwisowany w ASO,
    wtedy historia pojazdu jest dość dobrze udokumentowana w globalnej
    bazie producenta. Niestety nie wszystkie ASO chcą chętnie podawać
    historię, najlepszy sposób to znajomy pracujący w takiej aso.
    Też nie wszystkie aso w pl mają taką bazę np. ostatnio miałem problem
    mazdą, twierdzili, że nie mają globalnej szczegółowej bazy historii
    napraw pojazdu.
    Dobrą i szczegółową bazę ma VW.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-07-14 08:54:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.07.2015 o 01:01, Pszemol pisze:
    > "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
    >
    > W niekórych cywilizowanych krajach takie rzeczy są
    > zautomatyzowane i wystarczy wtedy zawieźć auto do ASO
    > na wymianę rozrządu i samo trafi do bazy danych...
    ale jak w ASO serwis kosztuje dwa razy tyle co u mechanika, to ludziska
    się ustawią w kolejce do pana Heńka, który nic nigdzie nie wpisze

    ToMasz

  • 8. Data: 2015-07-14 12:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krystek k...@u...pl ...

> [...]
    > zastanawiam kto im tam to sprawdza? Jakiś znajomy policjant czy ktoś
    > inny? Czy to jakaś "szemrana" usługa czy jak? Sorry jeśli pytania są

    Najlepiej zapytac w ASO danej marki.
    Czasami sprawdza za darmo, czasami za jakas mała opłata.

  • 9. Data: 2015-07-14 14:06:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > ale jak w ASO serwis kosztuje dwa razy tyle co u mechanika, to ludziska
    > się ustawią w kolejce do pana Heńka, który nic nigdzie nie wpisze

    Czyli już wiesz, że istnieje mechanik który wpisuje i taki który nie
    wpisuje:-)

    Często auto żyje poza Polską, w normalnych warunkach, i doświadcza tej
    przyjemności obsługi w ASO i masz wtedy w historii VIN wpisane nawet częste
    zmiany oleju, ale nie każde auto ma tak dobrze, to fakt... :-)

  • 10. Data: 2015-07-14 14:10:22
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 14 Jul 2015 08:49:07 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Najbardziej wiarygodne dane są gdy pojazd był serwisowany w ASO,
    >wtedy historia pojazdu jest dość dobrze udokumentowana w globalnej
    >bazie producenta.

    W globalnej, powiadasz? Niekoniecznie. O ile np Renault ma bazę
    europejską, to np. Ford ma bazę... w ASO, gdzie auto jest serwisowane.
    Dane wpisane u jednego dilera nie są widziane u drugiego.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06