eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2016-04-21 14:44:15
    Temat: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    Witam

    Od jakiegoś czasu szukam mocniejszego a zarazem uniwersalnego motocykla jako
    kolejny.
    Obecnie posiadam CBF 500 i jest to już słabe, na gaźnikach, posiada mało
    elastyczny silnik. Aczkolwiek sama jazda jest przyjemna i wygodna.
    Naturalnym następcą byłby CBF 600 ale z 58KM na 78KM to nie duży skok.
    Natomiast Brat posiada Horneta CB600F który pod względem charakterystyki
    silnika + zestopniowania skrzyni i elastyczności bardzo mi odpowiada,
    ergonomia juz mniej(aczkolwiek jest to świetny motocykl).
    O ile wiem oba piece w tych motocykla wywodzą sie z CBR600 i tu dochodzimy
    do meritum - czy praktykuje sie swapy silników w motocyklach.
    Czy temat przełożenia pieca z Horneta do CBF`a z owiewką byłby do
    zrealizowania ?

    To byłby chyba idealny motocykl dla mnie w trasę i do miasta, 100KM okolo
    210KG C-ABS owiewka. - no i HONDA :).


    Szukający motocykla idealnego
    Buniek








  • 2. Data: 2016-04-21 16:25:19
    Temat: Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2016-04-21 o 14:44, BUNIEK pisze:
    > Witam
    >
    > Od jakiegoś czasu szukam mocniejszego a zarazem uniwersalnego motocykla
    > jako kolejny.
    > Obecnie posiadam CBF 500 i jest to już słabe, na gaźnikach, posiada mało
    > elastyczny silnik. Aczkolwiek sama jazda jest przyjemna i wygodna.
    > Naturalnym następcą byłby CBF 600 ale z 58KM na 78KM to nie duży skok.
    > Natomiast Brat posiada Horneta CB600F który pod względem charakterystyki
    > silnika + zestopniowania skrzyni i elastyczności bardzo mi odpowiada,
    > ergonomia juz mniej(aczkolwiek jest to świetny motocykl).
    > O ile wiem oba piece w tych motocykla wywodzą sie z CBR600 i tu
    > dochodzimy do meritum - czy praktykuje sie swapy silników w motocyklach.
    > Czy temat przełożenia pieca z Horneta do CBF`a z owiewką byłby do
    > zrealizowania ?
    >
    > To byłby chyba idealny motocykl dla mnie w trasę i do miasta, 100KM
    > okolo 210KG C-ABS owiewka. - no i HONDA :).

    Wszystko sie da, kwestia czasu i ceny.

    Ale w tym przypadku, zmienic silnik to nie tylko wyjac i wkrecic w druga
    rame. Pomijajac kwestie czy sie zmiesci. Bedzie to mialo inne punkty
    mocownania, inne doloty i dochodzi rzezba z airboxem. Kwestia
    dopasowania wydechu, miejsce na sonde lambda. Dalej wtrysk - pompa,
    gaznik tego nie ma, jak jest to w baku wiec zmiana baku albo znalezienie
    innej pompy. Trzeba przekladac wizake elektryczna - wtrysk ma kompa. Co
    z licznikimai i kontrolkami? Wiec znow przeszczep. ABS to kolejna pompa
    na ktora musi byc miejsce, instalacja, sterowanie, moze zaciski nie
    podpasuja, w kolach musza byc czujniki i reszta tego wszystkiego
    aaaaaaaaaaaaaa.............

    Na koniec nawet jak juz wydasz wor hajsu i jako tako bedzie to zlozne,
    bedziesz miec jakiegos ulepa ktory nie bedzie polaczeniem najlepszych
    cech z tych obu, bo zawsze cos stoi na przeszkodzie, tylko bedzie jakas
    wypadkowa. Okaze ze wcale to nie jest takie fajne jak mialo byc.

    Kasy nie odzyskasz, bo nikt tego nie bedzie chcial kupic, a nawet jak
    juz jakis ulamek. I ani ni pojezdzisz ani nie bedziesz mial kiedy.

    Tak to zwykle wyglada. To nie prl gdzie nic nie bylo i ludzie wsadzali
    silnik od zaporozca w rame od urala.


    Natomiast praktycznie, zamiast 2 rozgrzebanych niejezdzacych prosciej i
    szybciej poszukac innego ktory spelni wymagania. Oprocz hondy jest
    jeszcze kilka innych marek.

    Czlowiek jest elastyczny, szybko moze sie przestawic na nowa ergonomie i
    znalezc w niej przyjemnosc.

    Tmek




  • 3. Data: 2016-04-21 20:36:29
    Temat: Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600
    Od: "max650" <m...@o...peel>



    Użytkownik "BUNIEK" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:nfahuv$duq$...@u...news.interia.pl...

    >Witam

    >Od jakiegoś czasu szukam mocniejszego a zarazem uniwersalnego motocykla
    >jako kolejny.
    >Obecnie posiadam CBF 500 i jest to już słabe, na gaźnikach, posiada mało
    >elastyczny silnik. Aczkolwiek sama jazda jest przyjemna i wygodna.
    >Naturalnym następcą byłby CBF 600 ale z 58KM na 78KM to nie duży skok.
    >Natomiast Brat posiada Horneta CB600F który pod względem charakterystyki
    >silnika + zestopniowania skrzyni i elastyczności bardzo mi odpowiada,
    >ergonomia juz mniej(aczkolwiek jest to świetny motocykl).
    >O ile wiem oba piece w tych motocykla wywodzą sie z CBR600 i tu dochodzimy
    >do meritum - czy praktykuje sie swapy silników w motocyklach.
    >Czy temat przełożenia pieca z Horneta do CBF`a z owiewką byłby do
    >zrealizowania ?

    >To byłby chyba idealny motocykl dla mnie w trasę i do miasta, 100KM okolo
    >210KG C-ABS owiewka. - no i HONDA :).


    >Szukający motocykla idealnego
    >Buniek

    Jest jeszcze kwestia bezpieczeństwa - hamulce, które mają zatrzymać 58 konną
    maszynę niekoniecznie sprawdzą się ze 100 konnym potworem, a i
    sztywność/wytrzymałość ramy też może stanowić problem dla większych
    przeciążeń:)
    Przeróbka punktów mocowania silnika, jakieś przedłużki wątpliwej
    wytrzymałości, same niewiadome.
    Pozdrawiam.
    Paweł H.





  • 4. Data: 2016-04-21 20:55:14
    Temat: Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Jest jeszcze kwestia bezpieczeństwa - hamulce, które mają zatrzymać 58
    >konną maszynę niekoniecznie sprawdzą się ze 100 konnym potworem, a i
    >sztywność/wytrzymałość ramy też może stanowić problem dla większych
    >przeciążeń:)
    >Przeróbka punktów mocowania silnika, jakieś przedłużki wątpliwej
    >wytrzymałości, same niewiadome.

    Swap byłby na bazie CBF600 i silnik z Horneta - oba są na wtrysku CBF
    posiada 2 tarcze tak jak hornet i posiada sztywną albuminową ramę od 2008
    roku.

    Buniek








  • 5. Data: 2016-04-21 21:04:19
    Temat: Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Ale w tym przypadku, zmienic silnik to nie tylko wyjac i wkrecic w druga
    >rame. Pomijajac kwestie czy sie zmiesci. Bedzie to mialo inne punkty
    >mocownania, inne doloty i dochodzi rzezba z airboxem. Kwestia dopasowania
    >wydechu, miejsce na sonde lambda. Dalej wtrysk - pompa, gaznik tego nie ma,
    >jak jest to w baku wiec zmiana baku albo znalezienie innej pompy. Trzeba
    >przekladac wizake elektryczna - wtrysk ma kompa. Co z licznikimai i
    >kontrolkami? Wiec znow przeszczep. ABS to kolejna pompa na ktora musi byc
    >miejsce, instalacja, sterowanie, moze zaciski nie podpasuja, w kolach musza
    >byc czujniki i reszta tego wszystkiego.

    Punkty mocowania to chyba największy problem , nie zdziwiłbym sie jakby
    CBF600 mial wiele elementów wspólnych z Hornetem pompa ABS i kilka innych
    drobiazgów.
    Dodam ze CBF 600 jest na wtrysku od któregoś rocznika i ma aluminową ramę.


    >Natomiast praktycznie, zamiast 2 rozgrzebanych niejezdzacych prosciej i
    >szybciej poszukac innego ktory spelni wymagania. Oprocz hondy jest jeszcze
    >kilka innych marek.

    Owszem, ale ciężko na cos sie zdecydować jak nie ma jak pojeździć, a jazda
    testowa to za mało. W sumie CBF600 tez nie jeździłem ale jest bliźniaczy do
    mojego CBF500, ciekawe ile jest mocniejszy. inaczej różnica w dynamice
    miedzy 500 a Hornetem jest ogromna, ciekawe jak to wygląda miedzy CBF600 a
    Hornetem
    Jeszcze jest CBF1000 staruszek i CBF1000F ten ostatni prawdopodobnie spełnia
    moje oczekiwania ale jest jeszcze drogi.


    Buniek





  • 6. Data: 2016-04-22 19:52:36
    Temat: Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600
    Od: h...@g...com

    W dniu czwartek, 21 kwietnia 2016 14:44:15 UTC+2 użytkownik BUNIEK napisał:
    > Witam
    > ...
    > Czy temat przełożenia pieca z Horneta do CBF`a z owiewką byłby do
    > zrealizowania ?
    > > To byłby chyba idealny motocykl dla mnie w trasę i do miasta, 100KM okolo
    > 210KG C-ABS owiewka. - no i HONDA :).
    > Szukający motocykla idealnego
    > Buniek
    Z własnego doświadczenia wiem, że za kasę, którą wydasz na tego ulepa, kupisz konia,
    który DALEKO wyprzedzi Twoje oczekiwania :D


  • 7. Data: 2016-04-23 10:23:58
    Temat: Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >> Czy temat przełożenia pieca z Horneta do CBF`a z owiewką byłby do
    >> zrealizowania ?
    >> > To byłby chyba idealny motocykl dla mnie w trasę i do miasta, 100KM
    >> > okolo
    >> 210KG C-ABS owiewka. - no i HONDA :).
    >> Szukający motocykla idealnego
    >> Buniek
    >Z własnego doświadczenia wiem, że za kasę, którą wydasz na tego ulepa,
    >kupisz konia, który DALEKO wyprzedzi Twoje oczekiwania :D

    Prawdopodobnie masz racje, tak sobie analizowałem i doszedłem do wniosku, ze
    taniej będzie wypożyczać na tydzień rożne motocykle aby wyrobić sobie
    opinie.
    I chyba zacznę od CBF 600.

    Buniek




strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: