    Subject: Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    From: Tmek <t...@d...ek>
    Date: Thu, 21 Apr 2016 16:25:19 +0200

    W dniu 2016-04-21 o 14:44, BUNIEK pisze:
    > Witam
    >
    > Od jakiegoś czasu szukam mocniejszego a zarazem uniwersalnego motocykla
    > jako kolejny.
    > Obecnie posiadam CBF 500 i jest to już słabe, na gaźnikach, posiada mało
    > elastyczny silnik. Aczkolwiek sama jazda jest przyjemna i wygodna.
    > Naturalnym następcą byłby CBF 600 ale z 58KM na 78KM to nie duży skok.
    > Natomiast Brat posiada Horneta CB600F który pod względem charakterystyki
    > silnika + zestopniowania skrzyni i elastyczności bardzo mi odpowiada,
    > ergonomia juz mniej(aczkolwiek jest to świetny motocykl).
> [...]

    Wszystko sie da, kwestia czasu i ceny.

    Ale w tym przypadku, zmienic silnik to nie tylko wyjac i wkrecic w druga
    rame. Pomijajac kwestie czy sie zmiesci. Bedzie to mialo inne punkty
    mocownania, inne doloty i dochodzi rzezba z airboxem. Kwestia
    dopasowania wydechu, miejsce na sonde lambda. Dalej wtrysk - pompa,
    gaznik tego nie ma, jak jest to w baku wiec zmiana baku albo znalezienie
    innej pompy. Trzeba przekladac wizake elektryczna - wtrysk ma kompa. Co
    z licznikimai i kontrolkami? Wiec znow przeszczep. ABS to kolejna pompa
    na ktora musi byc miejsce, instalacja, sterowanie, moze zaciski nie
    podpasuja, w kolach musza byc czujniki i reszta tego wszystkiego
    aaaaaaaaaaaaaa.............

    Na koniec nawet jak juz wydasz wor hajsu i jako tako bedzie to zlozne,
    bedziesz miec jakiegos ulepa ktory nie bedzie polaczeniem najlepszych
    cech z tych obu, bo zawsze cos stoi na przeszkodzie, tylko bedzie jakas
    wypadkowa. Okaze ze wcale to nie jest takie fajne jak mialo byc.

    Kasy nie odzyskasz, bo nikt tego nie bedzie chcial kupic, a nawet jak
    juz jakis ulamek. I ani ni pojezdzisz ani nie bedziesz mial kiedy.

    Tak to zwykle wyglada. To nie prl gdzie nic nie bylo i ludzie wsadzali
    silnik od zaporozca w rame od urala.

    Natomiast praktycznie, zamiast 2 rozgrzebanych niejezdzacych prosciej i
    szybciej poszukac innego ktory spelni wymagania. Oprocz hondy jest
    jeszcze kilka innych marek.

    Czlowiek jest elastyczny, szybko moze sie przestawic na nowa ergonomie i
    znalezc w niej przyjemnosc.

    Tmek