  • 1. Data: 2010-08-27 08:57:17
    Temat: szyby - fakty i mity.
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Hej.

    Czy moglby mnie ktos oswiecic w temacie szyb i ich numeracji?

    Jak to jest? Czy warto patrzec na numerki przy zakupie uzywanego auta, jak
    czytac te numery, na co zwracac uwage?

    Ewentualnie prosilbym o jakies linki do sensownie opisanego tematu, bo wujek
    google na pytania typu; "numery szyb" wywala malo konkretne informacje
    (jakies watki forumowe z ktorych malo co wynika).

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    I wonder how much deeper the ocean would be without sponges.

  • 2. Data: 2010-08-27 11:34:13
    Temat: Re: szyby - fakty i mity.
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    Artur Frydel pisze:

    > Jak to jest? Czy warto patrzec na numerki przy zakupie uzywanego auta,
    > jak czytac te numery, na co zwracac uwage?

    Koniecznie, a jak są inne, to oznacza poważny dzwon więc odpuść.
    Jak mi jakiś burak okradł samochód to wymieniłem boczną szybę. Tak wiem,
    powinienem być zezłomować auto zaraz po incydencie, a nie sprzedać parę
    lat później...

    A poważnie.
    Uczciwy człowiek powie co dlaczego i które szyby wymieniał, bo szyba jak
    to szyby mogą się po prostu stłuc.

    --
    Piotr Czyż

  • 3. Data: 2010-08-27 12:37:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 08:57:17 +0200, Artur Frydel wrote:
    >Czy moglby mnie ktos oswiecic w temacie szyb i ich numeracji?
    >Jak to jest? Czy warto patrzec na numerki przy zakupie uzywanego auta, jak
    >czytac te numery, na co zwracac uwage?

    Powiem ci tak - przednia szybe wymienialem chyba dwa razy, bez zadnego
    wypadku. A w kolizjach to akurat sie nie potlukla.

    Chyba tylko zeby sprawdzic czy auto na pewno nie dachowalo, bez
    miernika lakieru..

    J.

  • 4. Data: 2010-08-27 12:47:09
    Od: "Przemek" <g...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > wypadku. A w kolizjach to akurat sie nie potlukla.
    >
    > Chyba tylko zeby sprawdzic czy auto na pewno nie dachowalo, bez

    Sprzedawalem pare lat temu Citroena Saxo. Szyby nigdy nie wymieniane.
    Znalazl sie jeden filozof, który stwierdzil, ze auto mialo ciezkiego dzwona,
    bo szyby boczne sa innej firmy niz przednia :|

    --
    Pozdrawiam:
    Przemek

  • 5. Data: 2010-08-27 14:44:35
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 27 Sie, 08:57, Artur Frydel <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > google na pytania typu; "numery szyb" wywala malo konkretne informacje
    > (jakies watki forumowe z ktorych malo co wynika).

    Jak szyba wymieniana to zazwyczaj jakis papier za tym idzie.
    Czy to wlamanie czy kamyk ale zazwyczaj czy to notatka policyjna czy
    jakas wyplata z OC/AC jest dobra podkladka na taki babol.
    Zreszta ludzie teraz foca byle co wiec jakby co to i potluczona szyba
    na fotce sie znajdzie a wtedy widac ze to nie cale auto bylo klepane.
    Ale to nie udowadnia ze jednak nie bylo klepane z innej okazji.

    Na pewno warto wtedy ponegocjowac jesli sie zdecydujesz...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 6. Data: 2010-08-27 14:53:33
    Od: AL <a...@s...tam>

    Przemek pisze:
> [...]
    > Znalazl sie jeden filozof, który stwierdzil, ze auto mialo ciezkiego dzwona,
    > bo szyby boczne sa innej firmy niz przednia :|

    to proponujesz mu wowczas przejazdzke do ASO na przeglad przedsprzedazny
    celem wyjasnienia jego watpliwosci

    w aucie zony byla wymiana przedniej szyby z racji porysowania i odprysku
    (wlasciwie to ten odprysk zmusil mnie do jej wymiany - czesciowo pokrylo
    to TU z racji ubezpieczenia szyb).
    Pow. sytuacje mozna zaliczyc do zalet - bo kupujacy ma wowczas idealnie
    gladka szybe - bez zarysowan wkurzajacych podczas jazdy noca - zwlaszcza
    w deszczu.
    Wiec wszystko pozostaje w ramach rozsadku - oczywiscie zawsze sie
    znajdzie 'filozof', ktory to bedzie wiedzial lepiej.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 7. Data: 2010-08-27 22:05:07
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Sprzedawalem pare lat temu Citroena Saxo. Szyby nigdy nie wymieniane.
    > Znalazl sie jeden filozof, który stwierdzil, ze auto mialo ciezkiego
    > dzwona, bo szyby boczne sa innej firmy niz przednia :|

    A to normalne akurat, przednią w Fabii mam Saint Gobin a boczne i tylna
    Splintex. :-)

  • 8. Data: 2010-08-27 22:08:05
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    > Hej.
    >
    > Czy moglby mnie ktos oswiecic w temacie szyb i ich numeracji?

    to zalezy od producenta jak koduje date, przewaznie sa to kropki i
    dwucyfrowa numeracja roku, np.:

    **** 06

    oznacza kwiecien 2006 rok

  • 9. Data: 2010-08-27 22:17:20
    Od: "Roman" <g...@w...pl>

    A za "chwile" pojawia sie szyby z data produkcji do wyboru....potrzeba matka
    wynalazku:))))))

  • 10. Data: 2010-08-27 22:52:16
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...
> [...]
    > Zreszta ludzie teraz foca byle co wiec jakby co to i potluczona szyba
    > na fotce sie znajdzie a wtedy widac ze to nie cale auto bylo klepane.

    hehe.. ja mialem dzwona z butelka po piwie - nowa przednia szyba z AC
    a z fotami.. zrobilem jak mi babka wjechala w zderzak. Z lekka podrapany.
    Sam bym jak go tak obdrapal nie robil bym, no ale nie moja wina to czemu mam
    miec czarne wglebienia na jasnym lakierze.

    Oprócz fot mam papiery na wszystko. Ale jak przy sprzedazy sie znajdzie taki
    co sie uprze na dzwona po slupki to po prostu podziekuje i poczekam na
    inteligentniejszego

    Pozdro.

    --
    Irokez