  • 1. Data: 2009-11-29 13:11:51
    Temat: szyfrogram stałej długości
    Od: " BBK" <b...@g...pl>

    Witam Wszystkich.

    Rzecz się dzieje w C# pod .net 3.5. Chciałbym zakodować ciąg dziesięciu
    (zawsze dziesięciu) cyfr tak, by szyfrogram również miał długość dziesięciu
    znaków (niekoniecznie cyfr). Dodatkowo w określonym przedziale tekstu jawnego
    (dla 10 miejsc będzie to pewnie liczba w przedziale od 0 do 10 miliardów (-1))
    szyfrogramy nie mogą się powtarzać. Prawdopodobnie idealnie wpasowałby się w
    te założenia szyfr AES w trybie CTS, jednak biblioteka Cryptography z jakiegoś
    powodu go nie obsługuje. Chciałbym dlatego prosić o wskazanie mi innej
    dostępnej metody kodowania która generuje szyfrogram o stałej, zadawanej
    długości. Mówimy oczywiście o szyfrach a nie o hashach. Najprostsze odpowiedzi
    typu proste podstawienia też się nie sprawdzą. Z góry dziękuję za ewentualne
    wskazówki.

  • 2. Data: 2009-11-29 13:35:16
    Temat: Re: szyfrogram stałej długości
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

> [...]
    dziesięciu
    > znaków (niekoniecznie cyfr). Dodatkowo w określonym przedziale

    moze to pomoze?
    http://www.tech-archive.net/Archive/DotNet/microsoft
    .public.dotnet.languages.csharp/2008-07/msg02926.htm

    Rf

    --
    sar

  • 3. Data: 2009-11-29 13:45:39
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 29.11.2009, BBK wrote:
    > Rzecz się dzieje w C# pod .net 3.5. Chciałbym zakodować

    Chyba zaszyfrować?

    > ciąg dziesięciu
    > (zawsze dziesięciu) cyfr tak, by szyfrogram również miał długość dziesięciu
    > znaków (niekoniecznie cyfr).

    10 znaków == 10 * 8 bitów == 80 bitów. Nijak się nie kalkuluje do
    żadnego współczesnego blokowego szyfru symetrycznego. Możesz co najwyżej
    chcieć potraktować to jakimś szyfrem strumieniowym (jeśli cyfry uznać za
    bajty z kodem ASCII tych cyfr) albo zakodować efektywnie liczbę
    przedstawioną tymi cyframi i to dopiero poddawać szyfrowanu.

    > Dodatkowo w określonym przedziale tekstu jawnego
    > (dla 10 miejsc będzie to pewnie liczba w przedziale od 0 do 10 miliardów (-1))
    > szyfrogramy nie mogą się powtarzać.

    Załóż że dla pewnych dwóch tekstów jawnych i zadanego klucza kryptogram
    się powtórzy. A teraz spróbuj odszyfrować ten kryptogram tym kluczem.
    Który tekst jawny ci wyjdzie?

    > Prawdopodobnie idealnie wpasowałby się w
    > te założenia szyfr AES w trybie CTS,

    Chyba CTR? CTS to technika paddingu w trybach ECB i CBC.

> [...]
    > długości. Mówimy oczywiście o szyfrach a nie o hashach. Najprostsze odpowiedzi
    > typu proste podstawienia też się nie sprawdzą.

    Wiesz co? Sposób w jaki przedstawiasz czego potrzebujesz sugeruje, że
    1) daleko ci do kryptologa
    2) potrzebujecie w projekcie jakiegoś rodzaju kryptosystemu, który nie
    został do tej pory przygotowany w żadnej bibliotece
    To oznacza że najprawdopodobniej będziecie mieli tę część zje^Wzepsutą
    z góry do dołu. Laik naprawdę rzadko potrafi przygotować efektywny
    kryptosystem. Lepiej opisz czego potrzebujecie w projekcie, a nie szukaj
    na siłę klocka do tego co budujecie z kryptografii.

    --
    Stanislaw Klekot