  • 191. Data: 2019-05-16 12:13:22
    Temat: Re: tacy. wtargnięcie. art. 14.
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 16 May 2019 11:59:27 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Dlatego wystarczy, że uzna się winę samochodu, nawet jak jechał z
    > prędkością bezpieczną. Inaczej dojdziemy do samozaorania, w momencie
    > kiedy któraś ze stron zorientuje się, iż wprowadzając elementarną logikę
    > w rozumowanie sądu nie można wykluczyć, że każde wejście na pasy, przy
    > którym dochodzi do kolizji/wypadku jest wtargnięciem na pasy.

    Ale wtedy i tylko wtedy gdy będzie to autonomiczna ciężarówka
    przewożąca cegły, która spotkała się w tym samym miejscu i czasie
    z lokomotywą prowadzoną przez maszynistę, który by w młodości
    ministrantem u pewnego księdza. W przeciwnym wypadku, analiza
    czasowo-przestrzenna zdarzenia jednoznacznie wskaże kto "dał dupy",
    a o winie musi zadecydować sąd, nawet jeśli ma problemy z elementarną
    logiką.

  • 192. Data: 2019-05-16 12:26:57
    Od: dantes <d...@q...com>

> [...]
    > w rozumowanie sądu nie można wykluczyć, że każde wejście na pasy, przy
    > którym dochodzi do kolizji/wypadku jest wtargnięciem na pasy.

    Pierwsza wersja była dla Liwiusza.
    Wersja dla pozostałych:

    Ale wtedy i tylko wtedy gdy będzie to autonomiczna ciężarówka
    przewożąca cegły, która spotkała się w tym samym miejscu i czasie
    z maszynistą nie prowadzącym lokomotywy, który by w młodości

  • 193. Data: 2019-05-16 12:30:58
    Temat: Re: tacy. Ksiądz na lokomotywie.
    Od: "Stenko" <s...@l...pl>

    Użytkownik "dantes" <d...@q...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > przewożąca cegły, która spotkała się w tym samym miejscu i czasie
    > z lokomotywą prowadzoną przez maszynistę, który był w młodości

    Sugerujesz, że ten ksiądz jeździ teraz na lokomotywie razem z byłym
    ministrantem ?

  • 194. Data: 2019-05-16 18:48:46
    Temat: Re: tacy. mają pierwszeństwo.
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-14 06:12, cef wrote:

    > Nie musisz krzyczeć jeśli nie zrozumiałeś o co mi chodziło.

    Czego nie zrozumiałem?

    > Nie każdy pieszy wie jakie ma prawa i obowiązki na drodze

    Kierowca też nie i co z tego?

    > a w tej
    > dyskusji stawia się go jako równoprawnie znającego przepisy z kierowcą.

    To chyba dobrze.

  • 195. Data: 2019-05-16 20:21:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-16 o 18:48, kk pisze:

    > Czego nie zrozumiałem?

    Przecież napisałem pod spodem i teraz nie wycinam tego.

    > Kierowca też nie i co z tego?

    > To chyba dobrze.

    Dobrze z punktu widzenia rozumienia i stosowania prawa.
    Ale dla pieszego to nie zawsze będzie dobrze.

  • 196. Data: 2019-05-16 22:10:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 May 2019 18:37:40 +0200, w <5cdaeed1$0$527$65785112@news.neostrada.pl>,
    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(-a):

    > Nie pierdoł głupot. To jest tylko twój wymysł.

    Tak to się kończy jak twoja wiedza nie wykracza poza literki PoRD.
    Potem takie ciapy są zdziwione w sądzie.
    Cóż, zawsze na 100 osób znajdzie się jedna, która nie zna języka polskim w
    stopniu minimalnym.

    Na szczęście sądy znają.

    "UZASADNIENIE
    Powód Towarzystwo (...) S.A. z siedzibą w W. wniósł pozew przeciwko W. Ś.
    domagając się od pozwanego zapłaty kwoty 3.475,64 zł wraz z ustawowymi
    odsetkami od dnia 23 października 2012r. do dnia zapłaty oraz zwrotu kosztów
    procesu.

    W uzasadnieniu pozwu powód wskazał, że w dniu 28 października 2010r. w G.
    pozwany ***wtargnął*** na jezdnię bezpośrednio pod nadjeżdżający samochód marki
    O. o numerze rejestracyjnym (...) kierowany przez M. K. (1). W wyniku tego
    zdarzenia ww. samochód - stanowiący współwłasność E. i M. K. (1) - został
    uszkodzony."

    "Jak bowiem wskazał biegły J. P. w obu przedstawionych w opinii wersjach
    zdarzenia zachowanie kierującego samochodem marki O. przyczyniło się do
    powstania szkody. W przypadku pierwszej wersji zdarzenia obiektywną
    nieprawidłowością w zachowaniu kierowcy O. było przekroczenie dozwolonej
    administracyjnie prędkości o około 15 km/h. W miejscu wypadku obowiązywało
    ograniczenie prędkości do 50 km/h, podczas gdy prędkość samochodu w chwili
    ***wtargnięcia*** pozwanego na jezdnię wynosiła około 65,2 km/h. "

    "Zdaniem biegłego sądowego już ***wtargnięcie*** i zatrzymanie się pieszego na
    jezdnię powinno wzbudzić szczególną ostrożność ze strony kierującego i winien
    kierować się on ograniczonym zaufaniem do pieszego. Już bowiem takie zachowanie
    pieszego byłą wystarczającą przesłanką do uznania, że pieszy nie będzie
    stosował się do obowiązujących zasad ruchu drogowego. "

  • 197. Data: 2019-05-17 10:49:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

  • 198. Data: 2019-05-17 15:09:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radek p napisał w wiadomości grup
    com...
    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(-a):

> [...]

    >tego
    >zdarzenia ww. samochód - stanowiący współwłasność E. i M. K. (1) -

    Radku, ale
    a) wyrok, jaki byl wyrok, a nie pozew !

    b) to byl 2010. teraz mamy tak

    https://kujawsko-pomorskie.onet.pl/torun-wyrok-ws-ta
    ksowkarza-ktory-smiertelnie-potracil-pieszych-w-nowy
    -rok/zw1el4z

    i jeszcze ciekawostka:

    "Jako obciążające dla oskarżonego uznał również jego wyjaśnienia, w
    których ten przyznawał, że nie widział pieszych na przejściu, co musi
    oznaczać zdaniem sądu, że w trakcie jazdy zajmował się czymś innych. W
    toku postępowania nie ustalono, czym."

    Pytanie, czy jakby nie jechal 120, to czy by wyrok byl taki sam :-)

    J.

  • 199. Data: 2019-05-17 18:25:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 17 May 2019 15:09:13 +0200, w
    <5cdeb2e4$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Radku, ale
    > a) wyrok, jaki byl wyrok, a nie pozew !

    A jak myślisz co to jest, skoro pisze UZASADNIENIE? Wyrok czy pozew?

  • 200. Data: 2019-05-17 19:28:26
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-16 20:21, cef wrote:

    > Przecież napisałem pod spodem i teraz nie wycinam tego.

    Czemu sądzisz, że tego nie zrozumiałem?

    > Dobrze z punktu widzenia rozumienia i stosowania prawa.
    > Ale dla pieszego to nie zawsze będzie dobrze.

    No to sobie doczyta.