  • 1. Data: 2010-02-05 17:41:45
    Temat: tania manualna optyka ;)
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Często pada argument dotyczący Pentaxa i jego świetnej współpracy z
    "tanią" manualną optyką. Tytułem wyjaśnienia tej taniości link do
    allegro: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=905707407
    I ktoś narzekał na cenę naleśnika Olympusa do m4/3 ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 2. Data: 2010-02-05 17:51:31
    Temat: Re: tania manualna optyka ;)
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > "tanią" manualną optyką. Tytułem wyjaśnienia tej taniości link do allegro:
    > I ktoś narzekał na cenę naleśnika Olympusa do m4/3 ;).

    Co nie zmienia faktu ze 2 dni wczesniej poszedl calkowicie manualny (bagnet
    pentaxa) Petri 28/2.0 za 250 zl, szklo podobno znosne. A ze paru fanatykow
    winduje wzajemnie cene to juz ich sprawa. Moze komus szklo potrzebne do FF,
    bo w tym momencie Sigma 30/1.4 z AF wygrywa, uzywki nieco ponad 1000zl.

  • 3. Data: 2010-02-05 17:54:52
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "cichybartko" <c...@g...com> napisał:

    > Często pada argument dotyczący Pentaxa i jego świetnej współpracy z
    > "tanią" manualną optyką. Tytułem wyjaśnienia tej taniości link do
> [...]

    Czasem droga, czasem tania. Dla przykładu inny link -
    http://www.allegro.pl/item911227654_emz_tokina_rmc_8
    0_200_stale_swiatlo.html
    .

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 4. Data: 2010-02-05 17:56:34
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hkhl8j$gkp$1@news.onet.pl>,
    cichybartko nabazgrał:
> [...]
    > allegro: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=905707407
    > I ktoś narzekał na cenę naleśnika Olympusa do m4/3 ;).

    Analogiczny do tanich obiektywów m42:
    http://www.allegro.pl/item907786154_klasyczny_portre
    t_carl_zeiss_pancolar_1_8_80mm.html
    I taki od Zenita:
    http://www.allegro.pl/item901578242_mc_zenitar_m2_8_
    16_fish_eye.html

    Ot, taniość jest w cenie ;)

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Styczeń plecień bo przeplata...

  • 5. Data: 2010-02-05 18:14:29
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-05 18:54, Marek Wyszomirski pisze:

    > Czasem droga, czasem tania. Dla przykładu inny link -
    > http://www.allegro.pl/item911227654_emz_tokina_rmc_8
    0_200_stale_swiatlo.html
    > .

    No cóż praktycznie nie odczuwam potrzeby używania teleobiektywu. Jestem
    zainteresowany zakresem od 85 do 24 a tu w Pentax za ciekawie nie jest.
    Szczególnie biorąc pod uwagę że są systemy które oferują mi lepszą
    jakość optyczną w kicie niż ta manualna drożyzna. Na świetle tak mi nie
    zależy bo i tak przymykam. Konkretnie piszę o m4/3.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 6. Data: 2010-02-05 19:02:41
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "cichybartko" <c...@g...com> napisał:

> [...]
    >
    > No cóż praktycznie nie odczuwam potrzeby używania teleobiektywu. Jestem
    > zainteresowany zakresem od 85 do 24 a tu w Pentax za ciekawie nie jest.

    Ależ ja Cie wcale nie namawiam na ten obiektyw. Po prostu pokazałem, ze
    optyka manualna do Pentaxa bywa w bardzo zróżnicowanych cenach - czasem
    paskarskich, czasem niskich.

    > Szczególnie biorąc pod uwagę że są systemy które oferują mi lepszą
    > jakość optyczną w kicie niż ta manualna drożyzna.
    >[...]

    Naprawdę? Do jakiego systemu kit daje lepszą jakość optyczną niż ten 35f2?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2010-02-05 19:26:20
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

> [...]
    > Szczególnie biorąc pod uwagę że są systemy które oferują mi lepszą jakość
    > optyczną w kicie niż ta manualna drożyzna.

    Lepsza niz Pentax A 50/1.7 ustawina na kitowa jasnosc 5.0 ktora zwykle
    wypada przy kitach ustawionych na 50mm? Obiektyw przy 2.8 jest juz mega
    ostry, a kosztuje zwykle kolo 300, max 350. Nie jest tragicznie, choc
    faktycznie przy dlugosciach 28-35 z jasnoscia 2.0 jest trudno. Z tego co
    widzialem Panagor 35/2.5 nie poszedl za 120 zl (cena start), po 100 chodza
    szkla 28, 35 o jasnosci 2.8 jedne lepsze drugie gorsze, trzeba wiedziec co.
    Niektorzy sa wciagani przez opisy, a coz obiektywy pentaxowe 28/2.0, 35/2.0,
    135/2.5, czy 200/2.5 osiagaja astronomiczne ceny bo sa rzadkie i chyba
    kupuja je bardziej kolekcjonerzy niz fotografowie.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-02-05 19:28:00
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > Analogiczny do tanich obiektywów m42:
    > http://www.allegro.pl/item907786154_klasyczny_portre
    t_carl_zeiss_pancolar_1_8_80mm.html

    Koles ma ceny zaporowe, jego aukcje z gory unikam.

  • 9. Data: 2010-02-05 19:55:53
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Naprawdę? Do jakiego systemu kit daje lepszą jakość optyczną niż ten 35f2?

    Nikon 18-105 np jest niezły.

    wer

  • 10. Data: 2010-02-05 20:27:08
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-05 20:02, Marek Wyszomirski pisze:

    > Naprawdę? Do jakiego systemu kit daje lepszą jakość optyczną niż ten 35f2?

    Kit do Panasonica G1 ma naprawdę wyżyłowane MTF, szczególnie jak na moje
    potrzeby. Całą resztę jak beczki, winiety, aberracje chromatyczną
    pomijam, jest to do skorygowania. Oczywiście wszystko według potrzeb. Co
    do manualnej drożyzny, to także nawiązywałem do tych wszelkich m42 które
    na cyfrowym cropie poniżej ogniskowej 50 niezbyt sobie dobrze radziły.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.