  • 91. Data: 2009-01-06 11:51:41
    Temat: Re: telewizyjny znaczek pocztowy
    Od: sunmoon <n...@n...o2.nospam.pl.nospam>

    Budzik pisze:

    > od paru dni zauwazyłem ze na tvp1 i tvp2 znaczek TV jest juz pod czarnymi
    > paskami - poprawili sie?

    jest różnie. to też mnie dziwi. wygląda tak, jakby raz nakładali logo na
    obraz 4:3, a innym razem obraz 16:9 z nałożonym już logo wpychali w 4:3.

    no ale widzę, że nic innego nie pozostaje, jak czekać, aż się nadawca
    łaskawie zmiłuje, bo na niego nie ma mocnych. jak chce tak zrobi, a
    gawiedź i tak reklamy obejrzy (najlepiej, że reklamy są często lepiej
    nadawane niż sam program).

    --
    sunmoon

  • 92. Data: 2009-01-06 11:55:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sunmoon" <n...@n...o2.nospam.pl.nospam>
    napisał w wiadomości news:gjvh4m$lgd$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > łaskawie zmiłuje, bo na niego nie ma mocnych. jak chce tak zrobi, a
    > gawiedź i tak reklamy obejrzy (najlepiej, że reklamy są często lepiej

    To jest najbardziej dobijąjące, że w trakcie jednego programu raz nadają 4:3
    raz 16:9 letterbox.
    Przykład do Sportowy Tydzień czy jak to się tam zwie, albo skróty z Ligi
    Mistrzów.

    Połowa materiału leci w letterboxie połowa w 4:3.
    Zajoba można dostać.

  • 93. Data: 2009-01-06 12:28:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@s...com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > A jak wolisz, film jest kinowy, powiedzmy 2.3:1 czyli pewnie 8:3 więc
    > jak zrobisz z niego 4:3 to oglądasz połowę kadru! Co z tego że wypełni
    > Ci 29" skoro połowy i tak nie widzisz.

    trzeba wycyrklowac - n. zmniejszac pasy u góry i na dole o polowe.
    Generalnie tak, zeby widzac wiekszosc szczegolow, jak najbardziej
    zmniejszyc czarny obszar.
    To oczywiscie moje zdanie i moje preferencje.

    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.
    A może nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff

  • 94. Data: 2009-01-06 12:28:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@n...o2.nospam.pl.nospam
    napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > a innym razem obraz 16:9 z nałożonym już logo wpychali w 4:3.

    aha, czyli nawet jak jest logo w obrazie to i tak nie nadaja tego tak jak
    trzeba dla cyfrowców. Rozumiem.

    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,
    że dla uniknięcia publicznego zgorszenia trzeba unikać prawdy"

  • 95. Data: 2009-01-06 12:43:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Nie mam danych.
    > Wróżką nie jestem.

    hmm, to na jakiej podstawie pisałes wczesniej iz wydaje ci sie ze beda
    podobne?

    > Skoro poważne instytucje przerasta policzenie ile jest telewizorów w
    > Polsce, Ty chcesz żebym ja to wiedział i do tego jeszcze jakich?

    > Jakieś podstawy?
    > Ile sztuk, ile telewizorów, jakie typu, jakiej wielkości?

    Badana próbka - wszyscy moi znajomi.
    :)
    CRT - zdecydowana wiekszosc ma 21 cali, zdarzają sie jeszcze 14, no i
    troche jest 29. No to moze przesadziłem - niech bedzie 23.
    LCD - ci ktorzy zainwestowali nie kupowali nic mniejszego niz 40.

    > Oczywiście.
    > Myślisz, że wszystkie kablówki są cyfrowe i wszyscy klienci z
    > cyfrowych pakietów korzystają?

    ja po prostu mam nadzieje, ze to co ja widzialem na LCd 42 cale z kablowki
    to był przypadek a nie to, co ludzie widza generalnie. Bo jezeli tak, to
    trche mi szkoda...

    > Poza tym usilnie mylisz 16:9 z LCD.

    nie, ale odsetek CRT 16:9 jest minimalny.
    Co prawda nie wiem jak wyglada z LCD 4:3 - duzo takich?

    > No to źle myślisz.

    czyli wracajac do jednego z poprzednich pytan - majac TV 4:3 i chcac
    obejrzec na tym np film DVD - wolisz obejrzec go w ten sposób, ze masz
    czarne pasy na gorze i na dole, czy jednak troche zoomowac i troche te pasy
    obciac kosztem szczegolów po bokach?
    No i jeszcze, jezeli moge prosic, rozbij swoja odpowiedz na TV 21 i 29
    cali.

    > Nie.
    > Dalej to letterbox.
    > Co to niby za różnica, gdzie jest znaczek?

    jak znaczek jest na czarnym to wiem, ze sygnał carnych pasów zajmuje czesc
    pasma, jak go tam nie ma, to tego nie wiem. A nie wiem jak sprawdzic.
    Widze jakas zmiane - wiec pytam.

    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch
    to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
    written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.

  • 96. Data: 2009-01-06 13:11:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > hmm, to na jakiej podstawie pisałes wczesniej iz wydaje ci sie ze beda
    > podobne?

    Na takiej samej jak Ty że będą drastycznie różne.
    Patrząc w sufit.

> [...]
    > troche jest 29. No to moze przesadziłem - niech bedzie 23.
    > LCD - ci ktorzy zainwestowali nie kupowali nic mniejszego niz 40.

    No widzisz, a ja mam znajomych którzy nie mają LCD większych niż 32 cale, za
    to mają 14 calowe monitorki do oglądania TV (w tym ja sam na notebooku). ;-)
    21 calowe CRT ma tylko jeden, reszta CRT to 25-32 cale.
    Wychodzi że nawet te CRT są większe.

    Sam widzisz ile warte takie szacowanie.

    > ja po prostu mam nadzieje, ze to co ja widzialem na LCd 42 cale z kablowki
    > to był przypadek a nie to, co ludzie widza generalnie. Bo jezeli tak, to
    > trche mi szkoda...

    Mi też.
    Użytkowników analogowych kablówek.
    To wygląda beznadziejnie w każdym przypadku, czy to na CRT czy to na LCD.

    > nie, ale odsetek CRT 16:9 jest minimalny.

    Co znaczy minimalny?
    W stosunku do czego?

> [...]
    > obejrzec na tym np film DVD - wolisz obejrzec go w ten sposób, ze masz
    > czarne pasy na gorze i na dole, czy jednak troche zoomowac i troche te

    Do tego nie muszę mieć tv 4:3, wystarczy 16:9 gdzie i tak większość filmów w
    formacie kinowym się nie mieści.
    Oglądam je z czarnymi pasami na górze i dole.
    Nigdy nie zniekształcam obrazu, nigdy go też nie obcinam.

    > No i jeszcze, jezeli moge prosic, rozbij swoja odpowiedz na TV 21 i 29
    > cali.

    Nie będę pierdzielił o czymś o czym nie mam pojęcia, jako że nigdy nie
    miałem tv 4:3 który by pozwalała na zrobienie jakichś cudów z obrazem.

    > jak znaczek jest na czarnym to wiem, ze sygnał carnych pasów zajmuje czesc
    > pasma, jak go tam nie ma, to tego nie wiem. A nie wiem jak sprawdzic.
    > Widze jakas zmiane - wiec pytam.

    No to Ci piszę - nie ma żadnej zmiany.
    Nie kojarzę nic, co by naziemnie nadawało pełne 16:9.
    Chyba że się pomylą i zapomną obciąć obraz (np. Polsat przy transmisji F1),
    ale szybko to naprawiają (znaczy psują).

  • 97. Data: 2009-01-06 13:39:47
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 06.01.2009 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    > wiadomości news:

    > A czym się różni tuner wbudowany w tv, od tego zewnętrznego?
    > Niczym.

    analogowy wbudowany w tv 4:3 może nie 'umieć' wss i tv nie 'domaluje'
    pasów do sygnału anamorficznego, a tylko to jest potrzebne. Więc
    dla "wszystkich" niestety trzeba narazie nadawać z pasami albo fragment kadru.

    Cyfrowe wiedzą co to 16:9 i sobie radzą (udostępniają
    przełączanie itp). Więc tvp1 tvp2 polsat, 4 i tvn - bo chyba te tylko
    są na ziemi mogłyby na potrzeby cyfry nadawać 4:3 lub wss (dla materiału
    16:9) a w przypadku nadajników naziemnych dla materiałów 16:9 robić
    letterbox lub panascan jak to do tej pory robią dla wszystkich.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 98. Data: 2009-01-06 13:47:51
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 06.01.2009 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:
    > Osobnik posiadający mail w...@s...com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > trzeba wycyrklowac - n. zmniejszac pasy u góry i na dole o polowe.

    Ale co tu cyrklować! materiał jest już nagrany albo w 4:3 albo w 16:9 albo
    do kina, w eter ma lecieć _cały_, a ja w swoim tv/tunerze wybieram jak mam
    to oglądać na moim tv (4:3 czy 16:9) wtedy jest ok. A nie odgórne decyzje i
    losowanie czy ciąć i jak i w ilu %.

    > Generalnie tak, zeby widzac wiekszosc szczegolow, jak najbardziej
    > zmniejszyc czarny obszar.

    Co znaczy większość szczegółów? Czemu ktoś ma wybierać za widzów jak chcą
    odbierać film? Komu zmniejszyć czarne pasy? tym na panoramach czy tym na 4:3 i
    czemu akurat tym?

    > To oczywiscie moje zdanie i moje preferencje.

    Nowoczesny tv czy tuner umożliwia dopasowanie własnie do własnego ekranu i
    preferencji. Weź tuner n czy p2c i zobacz jakie masz możliwości dla tv 4:3
    możesz ustawić letterbox, panascan, 14:9 i ręczny zoom, kazdy sobie ustawi
    jak lubi.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 99. Data: 2009-01-06 13:56:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:

    > analogowy wbudowany w tv 4:3 może nie 'umieć' wss

    A cyfrowy i/lub zewnętrzny koniecznie musi?
    Wiesz, że wystarczy chociaż jeden przykład żeby obalić tą tezę?

> [...]
    > kadru.
    >
    > Cyfrowe wiedzą co to 16:9 i sobie radzą (udostępniają

    Znasz wszystkie?
    Nawet takie, które same z siebie nie wiedzą nic, a całością zajmuje się
    komputer? ;-)

    > Więc tvp1 tvp2 polsat, 4 i tvn - bo chyba te tylko
    > są na ziemi mogłyby na potrzeby cyfry nadawać 4:3 lub wss (dla materiału
    > 16:9)

    ????
    Znaczy jak nadawać 4:3 dla 16:9?
    Drugi raz?

    > a w przypadku nadajników naziemnych dla materiałów 16:9 robić
    > letterbox lub panascan jak to do tej pory robią dla wszystkich.

    Naziemna to również cyfrowa dvb-t - pamiętaj o niej.

  • 100. Data: 2009-01-06 14:10:35
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    > no niestety - sadziłem ze w nowym TV taka opcja to bedzie standard. Duzo
    > rzeczy oblookałem ,tej akurat nie. A poza tym, takj ak pisałem, te dwa ata
    > temu ilosc programów w 16:9 była znikoma.

    A dvd nie planowałeś oglądać? Bo dla mnie materiał z tv to jakiś info/sport itp
    filmy do głównie dvd, a tam min 16:9 od zawsze standard.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***