  • 1. Data: 2020-03-01 18:32:57
    Temat: elektrozawór
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    Dzień dobry,

    Mały 12V zaworek, z tych najtańszych (o taki:
    https://www.ebay.co.uk/itm/DC-12V-Micro-Electric-Sol
    enoid-Valve-N-C-Normally-Closed-Water-Air-Control-Va
    lve/252510150316?epid=26020073664&hash=item3acac71ea
    c:g:tCYAAOSw90lZlQKO).
    Do moich celów niemal idealny - jedna rzecz tylko od ideału dzieli.
    Zaworek popuszcza... wydaje mi się, że coś tam drga i po zamknięciu
    jeszcze kilka kropli z zaworka wypływa.

    Inny
    (https://www.ebay.co.uk/itm/12V-Pneumatic-Electric-S
    olenoid-Valve-Air-Gas-Liquid-Normally-Closed-1-4-2-W
    ay/173932848639?epid=2299421036&hash=item287f34a5ff:
    g:TRUAAOSw-QxcSHZY),
    większy w tym samym układzie tak się nie zachowuje.
    Niestety zamiana jest mocno kłopotliwa i jeśli to tylko możliwe,
    wolałbym jej uniknąć.
    Da się coś z tym zrobić od strony elektrycznej?

    Z góry dziękuję za wskazówki.

    P.S. Nie mam nic wspólnego z tymi aukcjami.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2020-03-02 10:52:34
    Temat: Re: elektrozawór
    Od: Pcimol <...@...com>

    > Da się coś z tym zrobić od strony elektrycznej?

    "Normally closed" znaczy zamknięty bez prądu, więc raczej od strony
    elektrycznej nie uda się poprawić zamkniecia. No chyba, że układ
    sterujący nie odcina prądu otwarcia natychmiast i/lub całkowicie.
    Należało by pomierzyć - wydaje się to jednak mało prawdopodobne.

  • 3. Data: 2020-03-02 23:35:25
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 02.03.2020 o 09:52, Pcimol pisze:

    > "Normally closed" znaczy zamknięty bez prądu, więc raczej od strony
    > elektrycznej nie uda się poprawić zamkniecia.

    Dziękuję, w ten sposób o tym nie pomyślałem...

    --
    Michał

  • 4. Data: 2020-03-03 09:57:40
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2020-03-02 o 23:35, Michal M. Lechanski pisze:

    > Dziękuję, w ten sposób o tym nie pomyślałem...

    Pytanie czy ruchomy rdzeń jest tylko stalowy czy namagnesowany ?
    Jeżeli namagnesowany, to można by próbować po wyłączeniu zasilania dać
    jeszcze impuls o odwrotnej polaryzacji żeby dodatkowo docisnąć element
    zamykający przepływ.

  • 5. Data: 2020-03-03 10:40:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal M. Lechanski" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Do moich celów niemal idealny - jedna rzecz tylko od ideału dzieli.
    >Zaworek popuszcza... wydaje mi się, że coś tam drga i po zamknięciu

    To chyba taki ze wspomaganiem cisnieniowym ... te pare kropli sie nie
    liczy ...

> [...]
    ay/173932848639?epid=2299421036&hash=item287f34a5ff:
    g:TRUAAOSw-QxcSHZY),
    >większy w tym samym układzie tak się nie zachowuje.

    ale ten pewnie tez ze wspomaganiem.

    >Niestety zamiana jest mocno kłopotliwa i jeśli to tylko możliwe,
    >wolałbym jej uniknąć.
    >Da się coś z tym zrobić od strony elektrycznej?

    Musialbys najpierw zobaczyc, jaka przyczyna.

    Dioda zabezpieczajaca na cewce jest ?
    Ona moze byc przyczyna wolnego zamykania ... choc mam wrazenie, ze w
    elektrozaworach i przekaznikach rezystancja cewki jest wystarczajaca
    do dobrego tlumienia.

    J.