    From: "R" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: transformatory i oświetlenie cd.
    Date: Wed, 28 Oct 2009 08:10:12 +0100

    Cześć Spece,

    prośba o pomoc i "oświecenie" jak w rzeczonym tytule ;-) Kupiłem taki oto
    transformator:
    http://yfrog.com/02742275994j

    i zacząłem do niego podłączać halogeny 20W/12V, no i tutaj jest zonk - czym
    więcej podłączam tym słabiej świecą, przy 2óch wszystko było ok, ale jak
    podłączyłem już 7 halogenów (7 x 20W = 140W a transformator ma teoretycznie
    250W), to zaczęły znacząco słabiej świecić.

    W drugim obwodzie też mam 7 halogenów, ale podłączonych do transformatora
    toroidalnego i wszystkie bardzo ładnie się żarzą. Dlaczego więc różnica w
    świeceniu jest tak znacząca przy tych dwóch transformatorach?

    Proszę o pomoc czy mam wymieniać ten drugi transformator też na toroidalny
    (nie chciełbym tego robić), bo jest to na zewnątrz.

    Pozdrawiam. R.