  • 1. Data: 2010-06-14 08:04:11
    Temat: typeid
    Od: Krzysztof Poc <f...@w...pl>

    Witajcie

    Czy mozecie napisac mi dlaczego te typy sa rozne. Przyklad wzialem z
    ksiazki i
    autor twierdzi ze ponizsze typy sa takie same i mi tez sie wydaje ze w
    tym
    przypadku sa takie same.

    dzieki za pomoc

    #include <iostream>
    #include <typeinfo>
    using namespace std;

    class Shape { public: virtual ~Shape() {}; };
    class Circle : public Shape {};

    int main() {
    Circle c;
    Shape* s = &c;
    Circle* cp = 0;
    if(typeid(s) == typeid(cp))
    cout << "Ok" << endl; // dlaczego nie jest wykonywane ???
    return 0;
    }

  • 2. Data: 2010-06-14 12:43:20
    Temat: Re: typeid
    Od: "Marcin 'Qrczak' Kowalczyk" <q...@k...org.pl>

    On Jun 14, 10:04 am, Krzysztof Poc <f...@w...pl> wrote:
> [...]
    >   Circle* cp = 0;
    >   if(typeid(s) == typeid(cp))
    >     cout << "Ok" << endl; // dlaczego nie jest wykonywane ???

    Bo to są typy wskaźników, decydowane statycznie. Spróbuj typeid(*s) i
    typeid(*cp).

    (Nie jestem pewien, czy to to, nie używałem typeid.)