  • 1. Data: 2012-02-17 22:18:26
    Temat: tytuły
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ciekaw jestem jak ktos by odpowiedzial nt tytulow
    programistycznych pod ktorymi ew by sie widzial a pod
    ktorymi mnniej, chodzi mi o takie slowa jak programista,
    koder, architekt, developer, projektant, informatyk

    ja lubie slowa programista i koder, programista jest
    ogolne ale ma dla mnie w sobie cos dobrego (ogolnikowe
    arkana), tytul kodera jak dla mnie oddaje chyba jeszcze
    wieksze zaawansowanie (bo jest blizej kodu)

    do slowa deweloper zawsze mialem cos naprzeciwko
    (wiadomo nawet co - ukute zostalo wydaje sie by
    podpiac pod liste ludzi ew zlabo znajacych sie na
    kodowaniu)

    projektant mi nie pasuje, architekt tez nie
    informatyk jest chyba ogolnie nie lubiane

  • 2. Data: 2012-02-18 09:28:36
    Temat: Re: tytuły
    Od: szyk <s...@o...pl>

    Kiedyś w mojej pierwszej pracy byłem zatrudniony w małej firmie na
    stanowisku "Programista C++" i mi ta nazwa się podobała (nadal mi się
    podoba). Natomiast "leczyło mnie" gdy właściciel "odwiedzającym" naszą
    firmę przedstawiał nas jako "informatyków". W firmie można chyba
    oczekiwać precyzyjnego słownictwa.

    Natomiast nie podobają mi się określenia "architekt" (wole "projektant")
    ani "developer" (wole "programista").

    "Koder" brzmi mechanicznie, ale może być bo mi to się kojarzy z
    młodością i zwinnością, choć mam wrażenie ktoś taki praktykuje zasadę
    "minimum projektowania" (choć może to też związane jest z młodością -
    brakiem cierpliwości i doświadczenia).

  • 3. Data: 2012-02-18 10:36:19
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    szyk <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > młodością i zwinnością, choć mam wrażenie ktoś taki praktykuje zasadę
    > "minimum projektowania" (choć może to też związane jest z młodością -

    stazenie sie jest problemem (choc to ze sie tak zle czuje to
    chyba jednak w wiekszym stopniu skutek chorowania po kleszczu)
    z czasem chyba aplikowalbym na stanowisko 'starego kodera'
    tymczasowo uwazam ze nie moge sie jednak jeszcze nazwac koderem,
    zbyt cienki jestem