  • 1. Data: 2012-02-17 15:04:11
    Temat: wielomianowo czy wykladniczo?
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    Czesc

    Rzucam uczciwa moneta. Wypada losowo orzel albo reszka.
    Rzucam N razy. Ilosc wylosowanych orlow oznaczam przez O.
    Gdy N dazy do nieskoczonosci to stosunek O/N dazy do 0.5.
    Przez M oznaczam ilosc zer wiodacych w abs(O/N - 0.5), a
    przez EM wartosci oczekiwana M gdy ilosc prob N rzutowych
    dazy do nieskonosci. I teraz moje pytanie: czy N rosnie
    wykladniczo wzgledm EM czy wielomianowo? Wydaje mi sie ze
    wykladniczo, ale pewnosci nie mam.

  • 2. Data: 2012-02-17 15:11:50
    Temat: Re: wielomianowo czy wykladniczo?
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    Z twierdzenia granicznego, abs(O/N - 0.5) ~ 1/sqrt(N).

    Stad wynika, ze EM ~ ln N a wiec N rosnie wykladniczo wzgledem EM.

    RW

  • 3. Data: 2012-02-17 15:29:01
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-17 16:11, Roman W pisze:
    > Z twierdzenia granicznego, abs(O/N - 0.5) ~ 1/sqrt(N).
    >
    > Stad wynika, ze EM ~ ln N a wiec N rosnie wykladniczo wzgledem EM.

    I to nam przeszkadza np w Monte Carlo :)

    pozdr
    bartekltg

  • 4. Data: 2012-02-17 15:35:51
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > I to nam przeszkadza np w Monte Carlo :)

    Jak rowniez w ocenie czy program szachowy po drobnej zmianie gra
    lepiej czy gorzej :)