    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: uC programujący FPGA
    Date: Mon, 08 Feb 2010 18:59:51 +0100

    Witam.

    Zastanawiam się nad pewnym rozwiązaniem. Ogólnie mam uC który musi
    obrabiać pewne sygnaly cyfrowe na granicy możliwości sprzetowych
    (predkość podejmowania decyzji). Jako ze większośc z tych decyzji opiera
    się o prostą logikę kombinatoryczną, sporadycznie wzbogaconą o
    "przerzutnik" w algorytmie tak sobie myślę nad małym FPGA[1]
    konfigurowanym/programowanym przez uC. Kluczowe tutaj jest
    konfigurowanie run-time (zależy od wybranego algorytmu przez operatora).
    Przełaczanie pomiedzy różnymi "programami" w FPGA może być powolne,
    istota jest tutaj możliwośc reprogramowania przez sam procesor a nie
    szybkiego programowania.

    Niestety musze znac odpowiedzi na pare prostych pytań zanim zaczne w
    ogóle nad tym mysleć.

    a) czy proceosory (ogólnie) z wbudowanym FPGA pozwalają na
    reprogramowanie tego FPGA z poziomu programu ? Jesli tak, to czy
    reprogramowanie odbywa się we flash (martwie sie o ilość cykli).

    b) czy operacja zamiany logiki na zawartośc flash/ram FPGA wymaga
    stosowania skomplikowanych algorytmów czy moze istnieje sensowny sposób
    przekształcenia układu kombinatorycznego zapisanego za pomoca + * / na
    wsad do FPGA ?

    c) gdzie moge poczytać o samym procesie syntezy ukladu opisanego
    kombinatorycznie + ewentualne przerzutniki do wsadu FPGA? Wystarczy bez
    szczegółów, nie na tym poziomie o tym myślę. Iteresuje mnie złożoność
    tego projektu - nawet tylko dla jednego typu układu. Szczególnie czy
    taka uproszczona synteza jest możliwa w małej ilości RAM cpu.

    d) Czy FPGA może przeprogramowac swój fragment? Zastanawiam się nad
    możlwością wsadzenia do FPGA całości (uC + kawałek logiki) i zmianą
    konfiguracji w run-time - czy to możliwe?

    [1] "FPGA" to słowo które opisuje dowolna technologie ukladów
    programowalnych, niekoniecznie FPGA wlasnie. Sam nie wiem co to być
    powinno, na razie rozglądam sie ogólnie.