  • 1. Data: 2014-08-30 09:59:59
    Temat: ubranie ogrzewane
    Od: ARO <a...@p...pl>

    Czołem!

    Ubrania podgrzewane elektrycznie mnie interesują - kamizelki, bluzy -
    naturalnie zakładane pod kurtkę na moto. Dwa zasadnicze pytania:
    1. Lajftajm - jak długo działa? Czy jest to badziewie na jeden sezon jak
    te maty na siedzenia samochodowe z alledrogo?
    2. Komfort - czy to jest warte wydatku tych ponad pięciu stów? Czy
    lepiej zamiast tego założyć zwyczajnie założyć dodatkowy polar lub po
    staropolsku - sweter?

    Chodzi mi o warunki: trasa po asfalcie od 100 do 400 km w ciągu dnia w
    temperaturach 5...15 st C.

    ps. jeżdżę w teksach - skóra jest dobra tylko do pooglądania.

    pzdr
    --
    ARQ
    transalp i takie tam

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-08-30 10:17:46
    Temat: Re: ubranie ogrzewane
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2014-08-30 09:59, ARO pisze:
> [...]
    > 1. Lajftajm - jak długo działa? Czy jest to badziewie na jeden sezon jak
    > te maty na siedzenia samochodowe z alledrogo?

    Na to pytanie nie odpowiem, bo nie użyliśmy tego ani razu :) ale kupiłem
    kiedyś Tacie kamizelkę BMW i wyglądała na raczej żywotną - miękka, dobre
    podłączenia elektryczne i włącznik.

    > 2. Komfort - czy to jest warte wydatku tych ponad pięciu stów? Czy
    > lepiej zamiast tego założyć zwyczajnie założyć dodatkowy polar lub po
    > staropolsku - sweter?

    No więc nie użyliśmy tego bo zwyczajnie nie było potrzeby. Przy
    temperaturach o jakich piszesz wystarcza kurtka, z podpinką lub bez.
    Nawet na okazjonalne przejażdżki w styczniu czy lutym wystarczał zwykły,
    nieco grubszy strój, bo i tak nie jeździłem poniżej +2-3 st ze względu
    na możliwość oblodzenia jezdni. Zastosowanie dla czegoś takiego to
    widziałbym na wypadzie na Elefantentreffen albo zimowy zlot w twierdzy
    Boyen.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
    weFAQ&v=qvj

  • 3. Data: 2014-08-30 11:48:00
    Od: ARO <a...@p...pl>

    W dniu 2014-08-30 o 10:17, Magic pisze:
    > Na to pytanie nie odpowiem, bo nie użyliśmy tego ani razu :) ale
    > kupiłem kiedyś Tacie kamizelkę BMW i wyglądała na raczej żywotną -
    > miękka, dobre podłączenia elektryczne i włącznik.

    Nie przekonałeś mnie. Celowałbym w coś w okolicach 500pln.

> [...]
    > względu na możliwość oblodzenia jezdni. Zastosowanie dla czegoś
    > takiego to widziałbym na wypadzie na Elefantentreffen albo zimowy zlot

    To akurat brzmi przekonywująco, choć nie do końca - grubszy strój może i
    działa, ale krępuje ruchy. Na słonia nie wybieram się i nie robię tras
    poniżej +5st bo guma już nie działa jak powinna, a i na drodze bywa
    syfiasto (sól). Zdarza mi się wyskoczyć gdzie oczy poniosą (do 400km w
    obie mańki) i wrócić grubo po zachodzie słońca, gdy delikatnie mówiąc -
    pizga. W terenie to inna bajka.

    Następny proszę.

    --
    ARQ
    transalp i takie tam bardziej asfaltowe

  • 4. Data: 2014-08-30 12:20:49
    Od: "Leszek Karlik" <l...@g...com>

    On Sat, 30 Aug 2014 09:59:59 +0200, ARO <a...@p...pl> wrote:

    [...]
    > 1. Lajftajm - jak długo działa? Czy jest to badziewie na jeden sezon jak
    > te maty na siedzenia samochodowe z alledrogo?

    Zależy od firmy, moja na razie działa, ale używam dość rzadko.

    > 2. Komfort - czy to jest warte wydatku tych ponad pięciu stów?

    Zdecydowanie tak. Mi podgrzewana elektrycznie kamizelka bardzo się
    sprawdza, aż się zastanawiam nad kupnem akumulatorków litowych żeby
    móc też na narty brać. :-)) Do tego jeszcze podgrzewane manetki i mufki
    na kierownicę i spokojnie można w zimę jeździć.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    http://leslie.hell.pl/

  • 5. Data: 2014-08-30 19:39:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > No więc nie użyliśmy tego bo zwyczajnie nie było potrzeby. Przy
    > temperaturach o jakich piszesz wystarcza kurtka, z podpinką lub bez.

    na topienie suki jechalismy gdy było -6 :-) Manetki ogrzewane, ubiór na
    cebule i nie pamietam zebym zmarzł.

    b.

  • 6. Data: 2014-08-30 20:58:01
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-08-30, ARO <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > 2. Komfort - czy to jest warte wydatku tych ponad pięciu stów? Czy
    > lepiej zamiast tego założyć zwyczajnie założyć dodatkowy polar lub po

    Nie wiem, nie mialem, nie macalem ani nie znam nikogo kto by mial, swego
    czasu rozwazalem ale cena oraz skomplikowanie mnie mocno zniechecilo.

    > Chodzi mi o warunki: trasa po asfalcie od 100 do 400 km w ciągu dnia w
    > temperaturach 5...15 st C.

    Na takie temperatury po prostu sie cieplej ubierz.

    > ps. jeżdżę w teksach - skóra jest dobra tylko do pooglądania.

    Eee wydaje Ci sie lub po prostu jestes mietki ;-) Zrobilem w tym roku
    w wakacje 5000 km w prawie pelnym przekroju warunkow pogodowych od
    8 st w deszczu do 35 w pelnym sloncu, 1/3 tego w deszczu, najwiecej
    1500 km w jeden dzien. W zeszly weekend pojechalem 300 km w teksach
    i moze sa cieplejsze, za to strasznie niewygodne...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2014-08-30 21:40:06
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2014-08-30 11:48, ARO pisze:

    > Nie przekonałeś mnie.
    > Następny proszę.

    Nie było moim zamiarem przekonywanie w tę czy wewtę. Chciałeś opinii to
    masz :)

  • 8. Data: 2014-08-31 16:28:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Zrobiłem raz trasę 850km, był deszcz, grad a miejscami leżał
    śnieg. Miałem zwykłe teksy z podpinkami, a na to kondom
    jednoczęściowy jakiś za 80 jurków. Na łapach zimówki Helda
    i dało radę, było akurat, nie spociłem się ani nie zmarzłem.

    Z ogrzewanymi ciuchami widzę problem plączących się przewodów
    i regulacji całego tego badziewia w czasie jazdy.

    Pozdrawiam
    Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wrocławia/
    --
    Tygrys '05

  • 9. Data: 2014-08-31 21:49:44
    Od: ARO <a...@p...pl>

    W dniu 2014-08-30 o 21:40, Magic pisze:
    > Nie było moim zamiarem przekonywanie w tę czy wewtę. Chciałeś opinii
    > to masz :

    No i zamiar się udał. Z Twojej opinii nie wynika "czas życia produktu".

    pzdr
    --
    ARQ
    transalp i takie tam różne

  • 10. Data: 2014-08-31 22:02:42
    Od: ARO <a...@p...pl>

    W dniu 2014-08-30 o 20:58, AZ pisze:
> [...]
    > 1500 km w jeden dzien. W zeszly weekend pojechalem 300 km w teksach
    > i moze sa cieplejsze, za to strasznie niewygodne...

    Temat skórzasto-teksowy prawdopodobnie jest na długie wieczory i
    ostatecznie nie do rozstrzygnięcia. To dotyczy i ubrania na moto, skóry
    w samochodzie i na kanapie/fotelu w domu. Ze skórami i teksami to jest
    tak jak w tym przysłowiu, które mówi że jeden lubi ogórki, a drugi jak
    mu nogi śmierdzą.

    pzdr
    --
    ARQ