  • 11. Data: 2014-02-28 14:04:02
    Temat: Re: ..ujowy prąd na wsi, co robić?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    news:lepq6n$pcn$1@usenet.news.interia.pl...

    > Racja.
    > Ja pomyślałem najpierw o Fideltronikach - one są zasilane 48V, czyli 4 w
    > szereg. Można w nich zdefiniować próg przełączania na aku.

    Pisząc o dużej ilości baterii myślałem o poważniejszych UPSach (skrzywienie
    zawodowe)
    Z małych też by się coś wygrzebało z mniejszą ilością baterii.
    Np Powerware 9120 występuje już od 700VA i chodzi z 24V ztcp.
    I takie rozproszone rozwiązanie jest chyba najrozsądniejsze.

    Łukasz

  • 12. Data: 2014-02-28 18:16:49
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 28.02.2014 11:16, Michał Lankosz pisze:

    > Zgłaszałeś do ZE?
    > U rodziców notorycznie spadało do 200-208V i bardzo nierówno rozkładało
    > na fazach. Coś niby na bieżąco poprawiali, a po kilku latach wymienili
    > transformator, zrobili jakieś modernizacje linii i problemy znikły.

    Od tego chyba należało by zacząć. Zasilanie nie trzyma parametrów, może
    oni mają coś skopane, można by tez wynegocjować obniżkę rachunku.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 13. Data: 2014-02-28 22:03:04
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-02-28 18:16, Cezary Grądys pisze:

    > Od tego chyba należało by zacząć. Zasilanie nie trzyma parametrów, może
    > oni mają coś skopane, można by tez wynegocjować obniżkę rachunku.

    A! Nawet podłączali na jakiś czas (nie pamiętam czy kilka godzin czy
    dobę) rejestrator. Co zapisał, tego nie wiem.
    W każdym razie dzwonić, nękać. Może to problem na przyłączu do linii?
    Kolega opowiadał, że jemu nie stykał neutralny przy słupie.

    --
    Michał

  • 14. Data: 2014-03-01 12:01:13
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 28.02.2014 o 13:41 Ukaniu <l...@g...pl> pisze:

    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja nie neguje zalet bo to jest naprawdę dobre rozwiązanie. Przy bardzo
    > złej sieci w zasadzie idealne ale niestety kosztowne jeśli chodzi o
    > ilość baterii, straty i obsługe.
    > Ja bym szedł w strone małych używanych onlineów tylko na krytyczne
    > obwody wyłączanych wraz z odbiorem.
    Zgoda tyle że małe są najczęściej offline, czyli problemy które opisałem.

    > Na całość najtańsza nowa 20kva z baterią ok 20 tys PLN netto. Do tego
    > miesięcznie dodatkowo min 250 za prąd. Za 5 lat nowe baterie za 10 tys i
    > przegląd.
    No toś mu przywalił z aramty, za tą kasę to sobie nową linię postawi do
    domu :)

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2014-03-01 19:32:45
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Ja ma działke prawie na końcu wiochy i linni napowetrznej i korzystam z niej
    tylko kilka miesiecy w roku. Te przerwy zasilania są powodowane jak
    napisalem burzami lub wypadkami z ptakami. Na codzień, to tam prad jest OK
    choc przerwy w zasilaniu sa bardzo czestę. Ale jak tym z wiochy to nie
    przeszkadza to co ja mogę? Musieliby kabel w ziemię włozyć a na to sie nie
    zanosi. Chodzi mi tylko o jakieś "bezpiecznikowe" zabezpieczenie
    instalacji w moim domu przed pojawianiem się napięcia prądu znaczaco
    mniejszego niz 220 V lub znacznie wiekszego. Najczęściej to prąd zinika w
    sieci na kilka godzin i potem po naprawie sie pojawia. najgorsze to te
    nebezpieczne wahania napiecia. jak na razie mi poleciala od tego żarówka
    energooszczedna zmieniłem elektronike od innej i działa) ale sie boje ze
    tego typu wypadki bedą częste bo chce zmienic oswietlenie z tradycyjnych
    żarówek na jażeniówki z przetwornicami.

    pozdrawiam Janusz

  • 16. Data: 2014-03-02 13:06:55
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    sofu wrote:
> [...]
    > ze tego typu wypadki bedą częste bo chce zmienic oswietlenie z
    > tradycyjnych żarówek na jażeniówki z przetwornicami.

    http://www.fif.com.pl/lista_produktow/31#421

    jeffrey

  • 17. Data: 2014-03-03 18:22:35
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > przeszkadza to co ja mogę? Musieliby kabel w ziemię włozyć a na to sie nie
    > zanosi. Chodzi mi tylko o jakieś "bezpiecznikowe" zabezpieczenie

    A niekoniecznie. U mnie na słupach dali kabel w postaci skrętki z kilku żył
    w izolacji. Ustały wszelkie problemy z siecią. Coś takiego
    http://www.bankkabli.pl/kable/kable-energetyczne-nap
    owietrzne/przewody-izolowane-asxsn.
    Wojtek

    --
    Bo my, Polacy tak mamy,
    że we wszystkim przesadzamy :(

  • 18. Data: 2014-03-06 19:56:47
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > Zgoda tyle że małe są najczęściej offline, czyli problemy które opisałem.

    > No toś mu przywalił z aramty, za tą kasę to sobie nową linię postawi do
    > domu :)

    No właśnie, czemu nie zalecić facetowi po prostu wymienić oświetlenie na halogenowe
    czy ledowe na zasilaczach impulsowych po 30pln którym nie robi różnicy czy pracują
    na 230 czy na 110v, podobnie z tv czy innymi odbiornikami. Tam, gdzie coś żre kW
    sterowanie z przetwornicy a grzałki itp niech se już i chodzą na pól gwizdka.
    Oświelenie halogenowe czy ledowe w razie awarii będzie mógł sobie spokojnie podpiąc
    pod akumulator za 200 a nie 2000 i jakby w takim przypadku koniecznie musiał obejrzeć
    coś w tv to samochodowy inwerter 800W kupi za stówę w kauflandzie, nie musi w tym
    celu mieć ups-a za kilka k pln. Toż benzynowy generator na którym można zrobić pranie
    i upiec chleb da się za pół tysiaka znaleźć.

  • 19. Data: 2014-03-08 20:37:50
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 28 Feb 2014 22:03:04 +0100, Michał Lankosz napisał(a):

> [...]
    > W każdym razie dzwonić, nękać. Może to problem na przyłączu do linii?
    > Kolega opowiadał, że jemu nie stykał neutralny przy słupie.

    Prawidłowa rejestracja jakości energii powinna zgodnie z przepisami
    trwać minimum 7 dni. Może jeśli ZE się wypina to warto to zlecić innej
    firmie i z gotowym protokołem udać się do dostawcy energii?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 20. Data: 2014-03-09 06:57:36
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Witam!
    http://www.fif.com.pl/lista_produktow/31#421 to jest to, co mi potrzeba!
    Chodzi właśnie o którys z tego typu przekaźników jednofazowych. Niby kablem
    idą 3-fazy ale poszczególne działki wiszą na różnych fazach pewnie z racji
    obciażenia sieci? W kazdym razie do mojego domku przychodzi tylko jedna faza
    więc, kupię przekaźnik jednofazowy.

    Dziękuje wszystkim za dyskusje i rady

    pozdrawiam - Janusz

    Użytkownik "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> napisał w