  • 1. Data: 2012-10-11 21:35:57
    Temat: umarł mi transformator elektroniczny, taki tam lament do księżyca....
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    prawie dwa lata temu, pomagałem w przeróbce nocnego oświetlenia wystawy
    sklepowej. Stare świetlówki zostały zastąpione lampami diodowymi 12V.
    Napięcie z 230V na 12V przerabiał tak mały płaski "transformatorek"
    elektroniczny. Zadanie miał łatwe, bo chyba był projektowany na 50W a
    obciążony był ok 20W.
    Równolegle został postawiony zasilacz PC ATX, który działał non stop,
    zasilając parę odbiorników również diody łącznie też parędziesiąt wat.
    Tyle że zasilacz działał non stop!
    No i jak wiadomo już z tytułu padł ów elektroniczny transformator.
    PRoblem taki, że trzeba było godziny czasu pracy żeby się do dziadostwa
    dostać, potem sztuk cyrkowych aby zdiagnozować uszkodzenie i wymontować
    wrzoda z instalacji. po otwarciu wszystko ładne, tylko plecki jednego
    tranzystora jakby matowe. Tak się zgrzał ze aż cyna mu się stopiła?
    W sumie nie ważne. Powiedzcie mi proszę, tak z praktyki, dać tam zwykły
    transformator czy kupić następny elektroniczny? Może polecicie jakiś
    model który nie padnie. Najchętniej wpakowałbym tam... zasilacz do PC
    ale za duży jest cholera jasna....

    ToMasz

  • 2. Data: 2012-10-11 21:40:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2012 21:35:57 +0200, ToMasz napisał(a):
    > W sumie nie ważne. Powiedzcie mi proszę, tak z praktyki, dać tam zwykły
    > transformator czy kupić następny elektroniczny? Może polecicie jakiś

    Jak dasz zwykly, porzadnie zrobiony, to juz wiecej wyciagac go nie bedziesz
    musial. A elektroniczny to sam widzisz..

    J.

  • 3. Data: 2012-10-11 22:14:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Thursday, October 11, 2012, 9:35:57 PM, you wrote:

    > prawie dwa lata temu, pomagałem w przeróbce nocnego oświetlenia wystawy
    > sklepowej. Stare świetlówki zostały zastąpione lampami diodowymi 12V.
    > Napięcie z 230V na 12V przerabiał tak mały płaski "transformatorek"

    [...]

    > W sumie nie ważne. Powiedzcie mi proszę, tak z praktyki, dać tam zwykły
    > transformator czy kupić następny elektroniczny?

    Wsadzić zwykłego toroida.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2012-10-11 23:57:25
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    W dniu 2012-10-11 21:35, ToMasz pisze:
    > Napięcie z 230V na 12V przerabiał tak mały płaski "transformatorek"
    > elektroniczny. Zadanie miał łatwe, bo chyba był projektowany na 50W a
    > obciążony był ok 20W.

    I właśnie dlatego mógł paść. Niektóre przetwornice mają problem z pracą
    poniżej pewnego obciążenia i być może dlatego wykończyła się szybciej.