    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sun, 24 Nov 2019 11:52:45 -0800 (PST)
    Subject: w miedzyczasie..
    From: fir <p...@g...com>

    zabawne i podaje to jako powiedzmy mala anegdote:

    ostatnio (po smierci w rodzinie, szkada gadac) nie programuje wogole, ale jak juz to
    ciagnie mnie wylcznie do kodowania czegos fajnego (i bardziej zaawansowanego ) w c, z
    powodow jednak ew merkantylnych spozieram na kodowanie na androida (choc nudzi mnie
    to jak diabli)

    gdy zainstalowam sobie pare miesiecy temu android studio na kompie okazalo sie ze
    teraz na androida nie kodyuje sie juz w jawie, wyglada na to ze obecnie glownym
    jezykiem jest niejaki "kotlin"

    (troszeczke zabawne imo) i faktycznie zdaje sie to (czyli wrazenie jakie daje to
    android studio i ksiazki (bo wg as java wyglada bardziej jako legacy) powtwierdzac
    wpis z wikipedii

    "On 7 May 2019, Google announced that the Kotlin programming language is now its
    preferred language for Android app developers"

    szczerze mowiac to jestem chyba lekko za bo javy jakos nigdy nie lubilem (za bardzo
    byla obciazona jakas ideologia siegajaca jeszcze poczatkow c++, i przynajmniej
    poprawili drobne rzeczy w tym kotlinie, jak te opcjonalne sredniki na koncu lini)

    (za zabawne uwazam tez to ze niektorzy od lat sie zastanawiaja czy taki to a taki
    'nowy jezyk' (nowy czyli taki ktory ma czasem z 20 lat) sie przyjmie czy nie, gdy tu
    nagle taki jezyk ktory faktycznie ma 2 lata, wjechal tak gladko ze wywalil jawe z
    androida (lul)

    z drugiej strony to pewnie nieststy wojny korporacji tj walka googla z sunem (ta sama
    ktora np zniszczyla czaty na apletach w javie na co akurat jestem zly bo tyle softu
    sie zmarnowalo)