  • 1. Data: 2010-02-04 10:37:35
    Temat: walidacja HTML5 w przeglądarce
    Od: takeshin <a...@g...com>

    W skrócie: jak się przesiąść :)

    Jak sprawdzacie poprawność kodu HTML5?

    Walidator W3C coś tam sprawdza i w zasadzie na razie tyle by mi
    wystarczyło.

    Dotychczas robiłem strony jako XHTML 1.0 Strict.
    Używałem rozszerzenia HTML Tidy dla Firefoksa w trybie SGML i na moje
    potrzeby wystarczało.

    Zważywszy na to, że w większości przypadków nie chce mi się bawić w
    negocjację nagłówków,
    chyba HTML5 byłby rozsądniejszy niż XHTML.

    Zauważyłem, że jak zmienię samo DOCTYPE na HTML5,
    to walidator z W3C pisze, że strona jest zgodna z HTML5.

    Więc teoretycznie, mógłbym stronę robić tak samo jak dotychczas
    i stosować nagłówek HTML5, żeby mieć już na przyszłość,
    kiedy przeglądarki w pełni go będą obsługiwały.

    Z tym, że HTML Tidy nie kuma jeszcze HTML5 i w takim przypadku
    bardziej przeszkadza niż pomaga.

    Znacie jakąś alternatywę dla HTML Tidy (walidacja HTML5 w czasie
    rzeczywistym)?

    --
    takeshin
    Generator Lorem Ipsum

  • 2. Data: 2010-02-04 14:23:13
    Temat: Re: walidacja HTML5 w przeglądarce
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    W dniu 2010-02-04 11:37, takeshin pisze:
    [...]
    > Zważywszy na to, że w większości przypadków nie chce mi się bawić w
    > negocjację nagłówków,
    > chyba HTML5 byłby rozsądniejszy niż XHTML.

    Chyba nie wiesz, o czym piszesz. Zajrzyj do FAQ:

    http://wiki.whatwg.org/wiki/FAQ#What_MIME_type_does_
    HTML5_use.3F

    --
    Peter

  • 3. Data: 2010-02-04 22:03:47
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Thu, 04 Feb 2010 14:23:13 -0000, Peter May <p...@p...fm> wrote:

    > W dniu 2010-02-04 11:37, takeshin pisze:
    > [...]
    >
    > Chyba nie wiesz, o czym piszesz. Zajrzyj do FAQ:
    >
    > http://wiki.whatwg.org/wiki/FAQ#What_MIME_type_does_
    HTML5_use.3F

    No chyba wie, skoro woli HTML5 od pseudo-XHTML.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 4. Data: 2010-02-05 10:20:33
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    W dniu 2010-02-04 23:03, porneL pisze:

    HTML5_use.3F

    > No chyba wie, skoro woli HTML5 od pseudo-XHTML.

    Ale sama deklaracja <!DOCTYPE html> nie włączy trybu XML-owego. Nadal
    będzie kod traktowany jak "zupa tagów" i potrzebna będzie negocjacja
    nagłówków:

    http://www.molly.com/2009/07/14/html5-xhtml5-mime-is
    -the-answer/

    Właściwie to nawet może nie być deklaracji <!DOCTYPE html>. Ona i tak
    służy tylko do włączenia trybu standard dla HTML-a:
    http://www.w3.org/TR/html5-diff/#doctype

    --
    Peter

  • 5. Data: 2010-02-05 12:19:44
    Od: Krzysztof Warunek <k...@t...pl>

    Dnia Fri, 05 Feb 2010 11:20:33 +0100, Peter May napisał(a):

    HTML5_use.3F

    > Ale sama deklaracja <!DOCTYPE html> nie włączy trybu XML-owego.
    bo sam html5 tego nie wymaga

    >Nadal
    > będzie kod traktowany jak "zupa tagów" i potrzebna będzie negocjacja
    > nagłówków:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Tag_soup
    co ma poprawny, semantyczny html5 text/html do zupy tagów?

    --
    Krzysztof Warunek

    http://tocheckserver.pl

  • 6. Data: 2010-02-05 13:04:45
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    W dniu 2010-02-05 13:19, Krzysztof Warunek pisze:

    HTML5_use.3F

    > bo sam html5 tego nie wymaga

    Owszem.

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Tag_soup
    > co ma poprawny, semantyczny html5 text/html do zupy tagów?

    Ja nie o poprawnym i semantycznym html5 piszę, ile o czymś innym. Autor
    wątku napisał, iż "Dotychczas robiłem strony jako XHTML 1.0 Strict.". I
    dalej:

    "
    Zważywszy na to, że w większości przypadków nie chce mi się bawić w
    negocjację nagłówków, chyba HTML5 byłby rozsądniejszy niż XHTML.
    "

    Zrozumiałem z tego to, że dla XHTML-a zawartość wysyła z serwera z
    nagłówkiem application/xhtml+xml. Kluczowe tutaj jest "nie chce mi się
    bawić w negocjację nagłówków". A zatem nawet jeśli użyje <!DOCTYPE
    html>, a dokument zostanie wysłany z nagłówkiem text/html, to cyt.:

    http://wiki.whatwg.org/wiki/FAQ/pl#Jakiego_typu_MIME
    _u.C5.BCywa_HTML_5.3F

    "
    Stosowanie niewłaściwego MIME type (text/html) dla XHTML spowoduje, że
    dokument będzie parsowany według wymogów stawianych dla HTML. Innymi
    słowy, będzie traktowany jako "zupa znaczników" (tag soup). Zapewnienie
    XML MIME type jest jedynym sposobem na to aby przeglądarki obsługiwały
    dokument jako XML.
    "

    W konsekwencji chciałem zwrócić uwagę na to, iż wysyłanie zawartości
    HTML5 z MIME text/html powoduje to, iż przeglądarki, które mają takie
    możliwości, nie wykorzystują wtedy parsera XML-owego do renderowania
    dokumentu. Tak samo, jak XHTML Strict bez application/xhtml+xml jest
    parsowany jako zwykły HTML.

    Dokument wysłany z nagłówkiem application/xhtml+xml lub application/xml
    daje po prostu więcej możliwości, np. możliwość osadzania MathML.

    --
    Peter

  • 7. Data: 2010-02-05 19:44:11
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 05 Feb 2010 10:20:33 -0000, Peter May <p...@p...fm> wrote:

    HTML5_use.3F

    > Ale sama deklaracja <!DOCTYPE html> nie włączy trybu XML-owego.

    Miałem na myśli HTML5 jako text/html. Jeśli sądzisz, że sugerowałem
    marnowanie czasu na XML albo nie wiem o MIME type, to chyba nie trafiłeś
    na wiele moich postów na tej grupie :)

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");