  • 1. Data: 2015-07-14 13:53:09
    Temat: widoczna połowa pamięci RAM
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Wymieniałem pamięć w laptopie Asus A6Rp. Po wymianie widoczna było tylko
    połowa pamięci. Koniec końców metodą prób i błędów udało mi się
    dopasować posiadane moduły tak, że pamięć była widoczna w całości. Nie
    rozumiem jednak dlaczego dla niektórych była widoczna tylko połowa, jak
    uniknąć niespodzianek w przyszłości i na co zwracać uwagę w parametrach
    (laptopa?) i pamięci kupując te ostatnie?

    Krystian

  • 2. Data: 2015-07-14 20:30:25
    Temat: Re: widoczna połowa pamięci RAM
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Krystek" napisał w wiadomości grup
    astraweb.com...
    > Nie rozumiem jednak dlaczego dla niektórych była widoczna tylko połowa, jak
    > uniknąć niespodzianek w przyszłości i na co zwracać uwagę w parametrach
    > (laptopa?) i pamięci kupując te ostatnie?

    Czytać dokumentację producenta.

  • 3. Data: 2015-07-14 21:06:24
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    On 14.07.2015 20:30, qwerty wrote:
    > Użytkownik "Krystek" napisał w wiadomości grup
    astraweb.com...

    > Czytać dokumentację producenta.

    Na jaki konkretnie parametr pamięci zwracać uwagę?

    Krystian

  • 4. Data: 2015-07-14 23:07:37
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Krystek wrote:
    astraweb.com...

    > Na jaki konkretnie parametr pamięci zwracać uwagę?
    >
    > Krystian

    np napięcie zasilania

  • 5. Data: 2015-07-14 23:31:19
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    On 14.07.2015 23:07, Jeffrey wrote:

    > np napięcie zasilania

    Pamięć działała, tylko, że była jej dostępna połowa. Jaki jest związek
    między napięciem zasilania a widocznością pamięci?

    Krystian

  • 6. Data: 2015-07-15 02:00:18
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 14/07/2015 20:06, Krystek wrote:

    > Na jaki konkretnie parametr pamięci zwracać uwagę?

    hint: memory rank
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 7. Data: 2015-07-15 02:01:03
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 14/07/2015 22:07, Jeffrey wrote:

    > np napięcie zasilania

    Związek z tematem?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 8. Data: 2015-07-15 03:52:05
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 15 Jul 2015 01:01:03 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

    > Związek z tematem?

    Zerowy. Ale plumknął, więc jest dumny.

    [ Pomogę Ci... Pchaj mocniej nogami! Od czego masz nogi jak nie pchasz?! ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 9. Data: 2015-07-15 06:12:01
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Krystek wrote:

    > Pamięć działała, tylko, że była jej dostępna połowa. Jaki jest
    > związek
    > między napięciem zasilania a widocznością pamięci?
    >
    > Krystian

    miałem taki numer, jedna kość miała inne napięcie zasilania a system
    podał niższe i jedna pamięć nie działała

  • 10. Data: 2015-07-15 13:15:05
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 15/07/2015 05:12, Jeffrey wrote:

    > miałem taki numer, jedna kość miała inne napięcie zasilania a system
    > podał niższe i jedna pamięć nie działała

    Czyli nie działała wcale, a tu mowa o połowie - zupełnie inna bajka.
    Poza tym jaki system? Za wszystko odpowiedzialny jest BIOS/UEFI i SPD w
    modułach RAM.
    --