  • 1. Data: 2011-11-23 14:37:27
    Temat: wielkosc ekranu, a odleglosc...
    Od: "LUKAS" <q...@o...pl>

    Witam
    Od dluzszego czasu nosze sie z zamiarem kupna TV led i wybor padl na samusng
    55 lub 60 cali . Dotychczas bylem przekonany , ze powinno sie ogladac tv z
    odleglosci mnie wiecej 2 do 3 x przekątna ekranu, ale wczoraj przeczytałem
    to no i zwątpiłem...

    http://www.euro.com.pl/artykuly/telewizory-led-lcd-p
    lazmowe/artykul-jaki-kupic-telewizor-lcd-led-plazma-
    czy-3d-.bhtml

    ( na samym dole jest ramka i wynika z niej, ze powinno sie ogladac 2x
    wysokosc ekranu)

    Wynika z tego, ze taki 60 cali mozna ogladac z odl. ok. 2m ... Czy im sie
    czasem cos nie pomylilo ?

    Rozumiem, ze kazdy oglada tak jak jemu pasuje i jak najwygodniej i , aby
    widziec dokladnie obraz HD trzeba blisko siedziec, ale czy to nie przesada
    ogladac 60 cali z 2 metrow ?

  • 2. Data: 2011-11-23 14:40:27
    Temat: Re: wielkosc ekranu, a odleglosc...
    Od: NoTak <g...@z...gov.pl>

    W dniu 2011-11-23 15:37, LUKAS pisze:
> [...]
    > widziec dokladnie obraz HD trzeba blisko siedziec, ale czy to nie przesada

    Jesli uzywasz jako monitor to nie przesada.

  • 3. Data: 2011-11-23 14:43:51
    Od: z <z...@g...pl>

    LUKAS pisze:
    > Rozumiem, ze kazdy oglada tak jak jemu pasuje i jak najwygodniej i , aby
    > widziec dokladnie obraz HD trzeba blisko siedziec, ale czy to nie przesada
    > ogladac 60 cali z 2 metrow ?

    Teorie teoriami a życie życiem. Ja nie lubię blisko (szerokość kątowa) i
    do tego nie lubię widocznych pixeli. 32" z mniej niż 2 m jest dla mnie
    za blisko. Nie noszę okularów :-)

  • 4. Data: 2011-11-23 16:49:20
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Wynika z tego, ze taki 60 cali mozna ogladac z odl. ok. 2m ... Czy im sie
    > czasem cos nie pomylilo ?
    Wyobraź sobie ze masz do wyboru dwa TV o wymiarze 60 cali ale jeden jest
    hd ready a drugi full hd. z wspomnianych 2 metrów będziesz mógł dostrzec
    różnicę - powyżej tej odległości przeciętny człowiek nie dostrzeże
    różnicy wynikającej z rozdzielczości.
    Tak czy siak, ja Ci radzę kupić największy TV na jaki możesz sobie
    pozwolić. Ja wywalczyłem z żoną 42 cale - bo chciała 37. teraz po roku,
    spokojnie, razem zgodnie kupilibyśmy większy!.
    ToMasz

  • 5. Data: 2011-11-24 09:13:45
    Od: Adam Krosny <a...@k...com>

    Kiedyś tym tematem się interesowałem i najbardziej konretne wytyczne
    znalazłem w przewodniku THX (czyli standardu, który określa, jak
    powinien wyglądać system odbioru, żeby odbiór był taki, jak autorzy
    sobie wymyślili).

    Tu jest konkretny dokument: http://www.thx.com/consumer/home-entertainment/home-
    theater/hdtv-set-up/

    Oczywiście głównie to dotyczy filmów (choć nie tylko), ale mi
    faktycznie głównie o filmy chodzi.

    Z tego wynika, że filmy robione zgodnie z THX na telewizorze 60 cali
    powinno się oglądać z odległości 1.8m do 2.7m (6-9 stóp).
    Wynika to z kąta widzenia ekranu. Według tego są również projektowane
    sale kinowe zgodne z THX.

    Jeżeli ktoś chce oglądać Wiadomości, to myślę, że taka odległość to
    jednak przesada, ale w filmach sprawdza się świetnie (polecam np.
    Avatara - wsiąka się w akcję).

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 6. Data: 2011-11-24 09:19:39
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    >Jeżeli ktoś chce oglądać Wiadomości, to myślę, że taka odległość to
    >jednak przesada, ale w filmach sprawdza się świetnie (polecam np.
    >Avatara - wsiąka się w akcję).

    Zastanawiam się jak po senasie kilku filmów z takiej odległości czuły się
    będą oczy.

  • 7. Data: 2011-11-24 16:53:52
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 24.11.2011 10:19, BaX pisze:

    > Zastanawiam się jak po senasie kilku filmów z takiej odległości czuły
    > się będą oczy.
    tak samo jak przed. dlaczego? bo ja i wiekszość z nas siedzimy przed
    monitorem wiekszym niż 20 cali w odległości 60cm - wiec kątowo rozmiar
    podobny.
    ToMasz

  • 8. Data: 2011-11-24 18:58:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "LUKAS" <q...@o...pl> wrote:
> [...]
    > wysokosc ekranu)
    >
    > Wynika z tego, ze taki 60 cali mozna ogladac z odl. ok. 2m ... Czy im sie

    Za czasów odbiorników kineskopowych, a i jeszcze lampowych, fachowcy
    twierdzili, że MINIMALNA odległość powinna wynosić 5 x przekątna.
    Już widać, jak za komuny nas oszukiwano :-P

  • 9. Data: 2011-11-24 19:59:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 24 Nov 2011 20:58:15 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Za czasów odbiorników kineskopowych, a i jeszcze lampowych, fachowcy
    > twierdzili, że MINIMALNA odległość powinna wynosić 5 x przekątna.
    > Już widać, jak za komuny nas oszukiwano :-P

    Ale tam była kwestia szkodliwości dosyć silnego promieniowania z lampy
    kineskopowej oraz migotania obrazu. To wszystko to już historia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 10. Data: 2011-11-25 09:03:27
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > tak samo jak przed. dlaczego? bo ja i wiekszość z nas siedzimy przed
    > monitorem wiekszym niż 20 cali w odległości 60cm - wiec kątowo rozmiar
    > podobny.

    To rodzaj przekazywanej treści w/g Ciebie nie ma znaczenia? Chyba, że
    siedzenie przed monitorem też dotyczy oglądania kilku filmów pod rząd.