  • 1. Data: 2013-02-13 08:39:55
    Temat: wirtualizacja PC
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    jest sobie stara maszyna z win xp (Pentium "dwa czterysta
    piecdziesiat" czyli II 450 MHz - ale jak brzmi) i ma isc w odstawke.
    Chcialbym ja sobie zwirtualizowac. Wiem, ze to troche NTG ale moze
    ktos ma doswiadczenie?

    Czym najprosciej tego dokonac? Kiedys sprobowalem VM converter ale sie
    to wylozylo. Moglibyscie cos doradzic? Nie potrzebny super performance
    tak dzialajacej maszyny, ale wazne aby dalo ja sie uruchomic i w
    celach historycznych czasami uruchomic.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2013-02-13 09:19:20
    Temat: Re: wirtualizacja PC
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.02.2013 08:39, a...@p...pl pisze:

> [...]
    > piecdziesiat" czyli II 450 MHz - ale jak brzmi) i ma isc w odstawke.
    > Chcialbym ja sobie zwirtualizowac. Wiem, ze to troche NTG ale moze

    To w sumie bardziej pytanie na grupę o windows "jak przenieść system na
    inny sprzęt".

    Windowsy niestety są ostro spieprzone pod tym względem - jakbyś się nie
    postarał z reguły reinstalacja jest szybsza i prostsza.

  • 3. Data: 2013-02-13 12:25:57
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 13 Feb 2013 09:19:20 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

> [...]
    >
    >Windowsy niestety są ostro spieprzone pod tym względem - jakbyś się nie
    >postarał z reguły reinstalacja jest szybsza i prostsza.

    ale ja chce sie tej maszyny juz pozbyc i dlatego chcialbym ja
    zwirtualizowac (dla celow archiwalnych i ew. czasami ja wirutalnie
    uruchomic). A sprzet w ostawke i nie chce juz jej reinstalowac.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2013-02-13 12:36:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.02.2013 12:25, a...@p...pl pisze:

    > ale ja chce sie tej maszyny juz pozbyc i dlatego chcialbym ja
    > zwirtualizowac (dla celow archiwalnych i ew. czasami ja wirutalnie
    > uruchomic). A sprzet w ostawke i nie chce juz jej reinstalowac.

    Mam na myśli reinstalację na maszynie wirtualnej.

    Staraj się dobrać konfigurację jak najbliżej oryginalnego sprzętu, ale z
    reguły jest to niemożliwe.

    W najlepszym przypadku będziesz "tylko" musiał reaktywować.

    Tak czy inaczej - to temat na grupę o windows xp oraz o wirutalizatorach.

  • 5. Data: 2013-02-13 13:20:53
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 13.02.2013 a...@p...pl <a...@p...pl> napisał/a:

    > ale ja chce sie tej maszyny juz pozbyc i dlatego chcialbym ja
    > zwirtualizowac (dla celow archiwalnych i ew. czasami ja wirutalnie
    > uruchomic). A sprzet w ostawke i nie chce juz jej reinstalowac.

    No ale co chcesz trzymać z sentymentu? Obraz sprzętu? ;-)

    Jeśli masz tam jakieś oprogramowanie, które być-może-kiedyś-tam
    będzie Ci potrzebne/będziesz chciał powspominać, to postaw
    Win na Virtualboksie czy czymkolwiek i je zainstaluj.

    Możesz próbować sklonować oryginalny dysk do obrazu i podsunąć go
    wirtualnej maszynie, ale, jak przedpiśca słusznie zauważył,
    Windows najpewniej stzeli focha. Może pomoże instalacja naprawcza
    czy tryb awaryjny i reinstalacja sterowników. Z akcentem na "może".

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 6. Data: 2013-02-13 13:22:40
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

> [...]

    Możesz próbować sklonować oryginalny dysk do obrazu i podsunąć go
    wirtualnej maszynie, ale, jak przedpiśca słusznie zauważył,
    Windows najpewniej strzeli focha. Może pomoże instalacja naprawcza

  • 7. Data: 2013-02-13 16:56:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:
> [...]
    > to wylozylo. Moglibyscie cos doradzic? Nie potrzebny super performance
    > tak dzialajacej maszyny, ale wazne aby dalo ja sie uruchomic i w

    hm...

    na VM mam zwirtualizowanego laptopa i pracuje calkiem dobrze co wiecej
    pliki wirtualne sa na serwrze sieciowym i lataja po 1G ethernecie. Co
    ciekawe maszyna chodzi szybciej i lepiej niz w oryginale ;-)

    Puszczam na darmowym VM playerze

  • 8. Data: 2013-02-13 20:30:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-02-13 16:56, Marek Dyjor pisze:
> [...]
    > pliki wirtualne sa na serwrze sieciowym i lataja po 1G ethernecie. Co
    > ciekawe maszyna chodzi szybciej i lepiej niz w oryginale ;-)

    Ale do zwirtualizowania maszyny potrzebny jest komercyjny soft?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 9. Data: 2013-02-13 20:39:57
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Ale do zwirtualizowania maszyny potrzebny jest komercyjny soft?

    To zależy co masz na myśli i co chcesz osiągnąć/co chce osiągnąć autor
    wątku.
    Mieć działającą maszynę, tylko zamiast HW używać ją na VM czy mieć
    dostęp do danych z niej. Jak ktoś chce wirtualizować, to z reguły chce
    mieć działający soft z tej maszyny, ale to się kłóci ze stwierdzeniem:
    "(dla celow archiwalnych i ew. czasami ja wirutalnie uruchomic)"
    Po co wirtualnie uruchomić? Żeby na niej pracować czy przejrzeć dane na
    niej zapisane?

    Jeśli odpalić i pracować to można spróbować zrobić obraz dysku jakimś
    ghostopodobnym czymś i odtworzyć go na VM. Istnieje 99.9% szansy, że
    winda strzeli BSOD i nici z jej odpalenia.

    Jeśli mieć dane, to po prostu je zgrać i tyle.

    Można postawić nową maszynę i na niej zainstalować stary soft, jeśli nie
    ma instalek, to ręcznie przenosić, tylko to rzeźbienie w g..., ale się
    czasami udaje.

    W każdym razie wracamy do pytania: jaki jest cel wirtualizacji?
    Przem

  • 10. Data: 2013-02-13 22:09:01
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Krystek napisał:

    > Ale do zwirtualizowania maszyny potrzebny jest komercyjny soft?
    >
    > K.

    VMware converter jak i VMware player sa darmowe