  • 1. Data: 2004-02-10 13:43:34
    Temat: wolny DNS dla .pl
    Od: Maciek Uhlig <m...@u...edu.pl>

    gdy uzywam www.dnsreport.com dla domen w .pl, bardzo czesto spotykam sie z
    komunikatem:

    [ERROR: I was unable to get an answer from the parent servers
    [dns3.atman.pl], when I tried to find the NS records for us.edu.pl.]

    zawsze to dotyczy serwera dns3.atman.pl. co on taki woooooolny jest? czy on
    sie w ogole nadaje na serwer DNS dla .pl?

    dopiero po ktorejs probie z rzedu dostaje strone z wynikiem testu.

    z innej beczki: oto www.dnsstuff.com . uruchomcie sobie "DNS timing" i
    popatrzcie.

    czy to sa zadowalajace wyniki?

    Maciek

  • 2. Data: 2004-02-10 14:33:05
    Temat: Re: wolny DNS dla .pl
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Maciek Uhlig <m...@u...edu.pl> napisał(a):

    > zawsze to dotyczy serwera dns3.atman.pl. co on taki woooooolny jest? czy on
    > sie w ogole nadaje na serwer DNS dla .pl?

    Nie jest wolny, nie jest nawet obciazony, lacznosc z siecia takze ma
    dobra -- wpiety Fastethernetem w router szkieletowy.

    Problem jest prozaiczny: podsiec, w ktorej dziala dnsstuff.com zostala
    u mnie wycieta na ACLach, byc moze pohopnie, po tym, jak zauwazylem w
    logach duza ilosc odrzuconych zapytan rekursywnych. Akurat wtedy nie bylem
    swiadomy, ze to jakis serwis badajacy DNSy.

    Ty natomiast wyciagnales pohopny wniosek, nie posilkujac sie
    standardowymi narzedziami, typu host czy nslookup, ktore pokazuja, ze
    wszystko jest OK:

    riget:venglin:~> host -t ns us.edu.pl dns3.atman.pl
    Using domain server:
    Name: dns3.atman.pl
    Addresses: 217.17.34.50

    us.edu.pl name server ultra.cto.us.edu.pl
    us.edu.pl name server helios.cto.us.edu.pl
    us.edu.pl name server dns.fuw.edu.pl

    (test byl przeprowadzony z zupelnie innej sieci niz ATMAN)

    > z innej beczki: oto www.dnsstuff.com . uruchomcie sobie "DNS timing" i
    > popatrzcie.

    Wybacz, ale klikanie i posilkowanie sie jednym narzedziem nie zwalnia
    od wnioskowania.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 3. Data: 2004-02-10 14:46:57
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> napisał(a):

    > Ty natomiast wyciagnales pohopny wniosek, nie posilkujac sie
    > standardowymi narzedziami, typu host czy nslookup, ktore pokazuja, ze
    > wszystko jest OK:
    [...]

    Notabene, mysle, ze bardziej Cie powinny martwic np. takie wyniki:

    Searching for A record for costam.pl at g.root-servers.net:
    Timed out. Trying again.
    Searching for A record for costam.pl at k.root-servers.net: Got
    referral to ns.ripe.net. [took 151 ms]

    ...gdyz dig/nslookup potwierdzaja, ze g.root-servers.net miewa klopoty
    z odpowiadaniem na niektore zapytania:

    ;; Total query time: 5227 msec

    ...pomimo tego, ze do ostatniego routera przed wyfirewallowanym
    g.root-servers.net mam:

    10. wdc-edge-07.inet.qwest.net 0% 4 4 105 105
    106 107

    Natomiast dns3.atman.pl takich problemow nie ma:

    ;; Total query time: 2 msec

  • 4. Data: 2004-02-10 14:51:23
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

> [...]

    > Ty natomiast wyciagnales pohopny wniosek, nie posilkujac sie
    > standardowymi narzedziami, typu host czy nslookup, ktore pokazuja, ze
    [...]

    I jeszcze jeden kamyk do ogrodka dnsstuff.com. Polecam:

    http://www.dnsstuff.com/tools/tracert.ch

    widac, ze siec dnsstuff'a jest mocno przeciazona i ma juz 390 ms na
    pierwszym hopie. Jak w takiej sytuacji jakiekolwiek timingi zapytan
    maja sens?!

  • 5. Data: 2004-02-10 17:26:10
    Od: "Marcin Mucha" <marcin[n-o-s-p-a-m]@[n-o-s-p-a-m]sieciuch[n-o-s-p-a-m.com>

    Użytkownik "Przemyslaw Frasunek" <v...@f...lublin.pl> napisał
    w wiadomości news:86bro7xa1g.fsf@lagoon.freebsd.lublin.pl...

> [...]
    >
    > widac, ze siec dnsstuff'a jest mocno przeciazona i ma juz 390 ms na
    > pierwszym hopie. Jak w takiej sytuacji jakiekolwiek timingi zapytan

    Brawo!

    Takie odpowiedzi lubie.

    Pozdrawiam
    Marcin Mucha