  • 1. Data: 2010-01-06 03:05:56
    Temat: wtyk mono w line-in ?
    Od: "dos4fl" <d...@o...pl>

    czy wsadzajac w stereofoniczne gniazdo line-in karty dzwiekowej kabel mono
    nic nie uszkodze, czy bezpieczniej poszukac jakiejs redukcji? (sygnal jest
    monofoniczny)
    dodam jeszcze, ze gniazdo mic-in odpada ze wzgledu na moc sygnalu ktory chce
    nagrywac

  • 2. Data: 2010-01-06 10:04:53
    Temat: Re: wtyk mono w line-in ?
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    dos4fl pisze:
    > czy wsadzajac w stereofoniczne gniazdo line-in karty dzwiekowej kabel mono
    > nic nie uszkodze, czy bezpieczniej poszukac jakiejs redukcji? (sygnal jest
    > monofoniczny)

    Nic nie uszkodzisz. To specjalnie jest pomyślane tak, żeby
    drugi kanał (chyba prawy) był zwarty do masy.

    > dodam jeszcze, ze gniazdo mic-in odpada ze wzgledu na moc sygnalu ktory chce
    > nagrywac

    Gniazdo MIC też często bywa stereo ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2010-01-06 21:16:17
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Radosław Sokół" <R...@p...pl> wrote in message

    > Nic nie uszkodzisz. To specjalnie jest pomyślane tak, żeby
    > drugi kanał (chyba prawy) był zwarty do masy.

    Raczej L i P są zwierane , masa zostaje sama sobie.

    --
    ggs

  • 4. Data: 2010-01-06 21:51:48
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    ggs pisze:

    > Raczej L i P są zwierane , masa zostaje sama sobie.

    http://www.mlec.co.uk/images/products/WM-PG103.jpg
    http://sklep.rms.pl/galerie/w/wtyk-mini-jack-stereo-
    3_8525.jpg

    Jak dla mnie to drugi kanał jest dodany na złączu w obszarze
    masy.

    Zresztą cytując http://en.wikipedia.org/wiki/TRS_connector:

    "If a two-conductor plug of the same size is connected to a
    three-conductor socket, the result is that the ring (right
    channel) of the socket is grounded."

    Przyjęło się, że sygnał mono jest przekazywany tylko w lewym
    kanale.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2010-01-06 22:10:02
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ggs" napisał:

> [...]

    Wtyk ;-)

    > Raczej L i P są zwierane , masa zostaje sama sobie.

    Być może są różne konstrukcje tych gniazdek, ale w tym, które akurat trzymam
    w ręku włożenie wtyku mono powoduje zwarcie jednego kanału do masy.
    Z ciekawości "przedzwoniłem" też starego SB AWE - tu również po włożeniu
    wtyku mono w Line-In jeden kanał jest zwierany.

    JoteR

  • 6. Data: 2010-01-07 18:37:29
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message

> [...]
    > channel) of the socket is grounded."
    >
    > Przyjęło się, że sygnał mono jest przekazywany tylko w lewym

    Ano fakt i z powyższym trudno się nie zgodzić lecz dlaczego mając
    monoficznego jack'a 3.5
    podłączonego pod gniazdo stereo slyszę obydwa (oczywiscie zmiksowane w
    jeden) kanaly ?

    pozdr.

    --
    ggs

  • 7. Data: 2010-01-12 22:05:33
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    ggs pisze:
    > Ano fakt i z powyższym trudno się nie zgodzić lecz dlaczego mając
    > monoficznego jack'a 3.5
    > podłączonego pod gniazdo stereo slyszę obydwa (oczywiscie zmiksowane w
    > jeden) kanaly ?

    Bo jak nagrywasz sygnał oznaczony "mono" to przy odtwarzaniu
    karta duplikuje lewy kanał na prawym.

    Przy nagrywaniu wprost jako "stereo" powinieneś uzyskać jeden
    kanał z ciszą.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 8. Data: 2010-01-13 22:58:35
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 12.1.2010, Radosław Sokół napisał(a):

    > Bo jak nagrywasz sygnał oznaczony "mono" to przy odtwarzaniu
    > karta duplikuje lewy kanał na prawym.
    >
    > Przy nagrywaniu wprost jako "stereo" powinieneś uzyskać jeden
    > kanał z ciszą.

    Jesteś tego pewien?
    Patrząc na budowę jacka stereo i mono wychodzi mi, że dźwięk będzie
    "dostarczany" na oba kanały.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 9. Data: 2010-01-13 23:35:19
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Michal Lukasik" napisał:

    > Patrząc na budowę jacka stereo i mono wychodzi mi, że dźwięk będzie
    > "dostarczany" na oba kanały.

    Są rożne rodzaje wtyków typu jack, zresztą gniazd pewnie też.
    Spojrzyj tu:
    http://zapodaj.net/1a47fda56584.jpg.html
    Wtyk ten posiada dość szeroki plastikowy "kołnierz", na którym opiera się
    styk gniazda jednego kanału, powodując iż wejście owego sygnału "wisi" w
    powietrzu.
    Natomiast na tym zdjęciu
    http://zapodaj.net/e1b6de5b958e.jpg.html
    ów "kołnierz" jest wąski, co powoduje iż styk jednego kanału jest zwierany
    przez "górną" część wtyku do masy.
    Być może istnieją też gniazda, których konstrukcja powoduje iż wetknięty tam
    wtyk mono zwiera lewy kanał z prawym.

    JoteR

  • 10. Data: 2010-02-04 09:41:41
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Michal Lukasik pisze:

    > Jesteś tego pewien?

    Nie, nie testowałem, bo i po co. Jeśli koniecznie chcesz,
    mogę przetestować.

    > Patrząc na budowę jacka stereo i mono wychodzi mi, że dźwięk będzie
    > "dostarczany" na oba kanały.

    Dałem linki do dwóch zdjęć. Z nich wynika jednak coś innego.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |