  • 1. Data: 2009-06-04 14:36:09
    Temat: wyjscie komendy bashowej
    Od: Krzysztof Poc <f...@w...pl>

    Witajcie

    W jaki sposob moge dostac sie do wyjscia komendy bashowej np "ls" z
    mojego programu w C/C++

    Nie mam na mysli funkcji system() poniewaz ona wyrzuca jedynie na
    standardowe wyjscie, a ja chce miec wynik w moim programie.
    Wiem ze moge zrobic cos takiego system("ls > tmp"). To tez raczej nie
    jest dobre poniewaz musze dbac o to czy tmp juz nie istnieje.

    Najlepiej odpowida mi rozwiazanie w C++, ale w C tez jest ok.

    dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2009-06-04 16:06:12
    Temat: Re: wyjscie komendy bashowej
    Od: Rafal Kupka <k...@k...fdns.net>

    Krzysztof Poc napisał:
    Witam,

    > W jaki sposob moge dostac sie do wyjscia komendy bashowej np "ls" z
    > mojego programu w C/C++

    Przeczytaj man 3 popen
    (np. http://linux.die.net/man/3/popen)

    Pozdrawiam,
    Kupson
    --
    Great software without the knowledge to run it is pretty useless.
    (Linux Gazette #1)

  • 3. Data: 2009-06-04 23:18:28
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    Krzysztof Poc wrote:
> [...]
    > jest dobre poniewaz musze dbac o to czy tmp juz nie istnieje.
    >
    > Najlepiej odpowida mi rozwiazanie w C++, ale w C tez jest ok.

    http://pstreams.sourceforge.net/

    Pozdrawiam,
    --
    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net