  • 1. Data: 2009-06-04 16:51:38
    Temat: serwer WINS
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    zapytałem na zlecenia ile by kosztował serwer WINS - odpisali 2500 pln... to
    chyba jakiś żart? nie widział gdzieś Ktoś z Was ludzkiego uproszczonego
    opisu protokołu WINS? RFC 1001 i 1002 widziałem.

  • 2. Data: 2009-06-10 18:24:14
    Temat: Re: serwer WINS
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    wszyscy się już obrazili?

  • 3. Data: 2009-06-12 08:16:25
    Od: gregorius <gruza@spamerom_nie.priv4.onet.pl>

    identyfikator: 20040501 pisze:
    > wszyscy się już obrazili?

    Nie. Ja się zastanawiam, po co miałbym oprogramowywać serwer WINS - już
    nie jeden taki produkt jest na rynku?

    Chyba, że chodzi o jakiś nietypowy sprzęt - wtedy 2500 tys to
    rzeczywiście śmiesznie mała cena.

    Napisz dokładnie o co Ci chodzi - na czym ma chodzić ten komputer. Bo
    jeżeli chodzi o dostarczenie czegoś, co wepniesz do sieci i będzie
    pracowało jako serwer WINS to 2500 (sprzęt + koszty usługi) rzeczywiście
    wygląda na rzetelną cenę.

    Grzegorz Gruza
    Odpowiadając usuń "spamerom_nie." z adresu!!!

  • 4. Data: 2009-06-12 14:41:42
    Od: gregorius <gruza@spamerom_nie.priv4.onet.pl>

> [...]
    nie jeden taki produkt jest na rynku?

    Chyba, że chodzi o jakiś nietypowy sprzęt - wtedy 2500 tys to

    Napisz dokładnie o co Ci chodzi - na czym ma chodzić ten WINS. Bo jeżeli

  • 5. Data: 2009-06-12 14:52:22
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

> [...]
    > chodzi o dostarczenie czegoś, co wepniesz do sieci i będzie pracowało jako
    > serwer WINS to 2500 (sprzęt + koszty usługi) rzeczywiście wygląda na

    chodzi głównie o zbieranie informacji o komputerach w otoczeniu sieciowym
    windows... ostatecznie jak nikt mi nie pomoże to odpalę ethereala i będę
    zbierał broadcastowe pakiety SMB... a później spróbuję to oprogramować pod
    linuchem... ale generalnie poszukuję jakiegoś w miarę sensownego opisu
    protokołu WINS, te dokumenty RFC 1001 i 1002 mają po 1000 stron, do tego
    strasznego bełkotu, a ja w propagandzie jestem słaby...

  • 6. Data: 2009-06-12 15:03:24
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    a główną rolą serwera ma być zminimalizowanie błędu windows, który czasem
    nie zbiera otoczenia sieciowego... podobno jak ludzie mówią, jak się postawi
    serwer wins to windows zawsze znajduje komputery w otoczeniu...

  • 7. Data: 2009-06-13 09:44:15
    Od: "R.M.M" <r...@o...pl>

> [...]
    > nie zbiera otoczenia sieciowego... podobno jak ludzie mówią, jak się postawi
    > serwer wins to windows zawsze znajduje komputery w otoczeniu...

    no dobra, ale po co to pisac od postaw? Mozna przeciez do tego uzyc
    Samby, wpiac taka maszyne do sieci, a kompy poinformowac (przez DHCP
    albo recznie konfigurujac kazdy), ze to jest ich serwer WINS...

    --
    R.M.M

  • 8. Data: 2009-06-13 16:55:50
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    właśnie chciałbym mieć oddzielny serwerek, żebym mógł go sobie kompilować na
    różnych platformach... ogólnie nie dysponuję taką kasą, więc chcąc nie chcąc
    muszę sam zagłębić się w temat... szukam prostego opisu kominikacji WINS,
    może Ktoś widział coś więcej niż RFC?

  • 9. Data: 2009-06-23 10:52:38
    Od: matmis <m...@g...com>

    On 12 Cze, 16:52, "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>
    wrote:
    > ale generalnie poszukuję jakiegoś w miarę sensownego opisu
    > protokołu WINS, te dokumenty RFC 1001 i 1002 mają po 1000 stron, do tego
    > strasznego bełkotu, a ja w propagandzie jestem słaby...

    zerknalem, jeden z nich ma 68 stron a drugi 85, nie odwoluja sie
    zanadto do innych,
    i na pierwszy rzut oka sa napisane dosc zrozumiale.

    ale oczywiscie jest troche wyjasnien (zaciemnien?) w internecie,
    moze nie pod nazwa WINS tylko NetBIOS Name Service... ?
    no, w sumie tez w to nigdy nie wnikalem; nie jecz tyle, i
    powodzenia! :-p

    -ms