  • 151. Data: 2016-05-22 21:50:17
    Temat: Re: wyjście z karty MDA (PC) - jak wyświetlić na czymkolwiek obecnym?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > otrzymałbym kopię zegara na karcie MDA (16.257 MHz lub 16 MHz), i to bez
    > potrzeby użycia swojego własnego kwarcu. Co więcej, zegar ten byłby w
    > fazie z tym po drugiej stronie (PLL), dzięki czemu odchodzą wszelakie
    > kombinacje z łapaniem wielokrotnie częstszych sampli i zgadywanie co
    > jest czym.
    >
    > "Jedyny" znaleźć taki PLL Clock Multiplier z ustawialnym mnożnikiem :)
    > (do tej pory widziałem tylko takie z wybieranym mnożnikiem spośród
    > narzuconych kilku, a do tego z minimalnym f na wejściu rzędu kilku MHz..).

    Jak się bawić, to na całego. Można sobie taki mnożyciel PLL zmajstrować
    na piechotę. Przestrajany napięciowo generator zgrubnie nastawiony na
    około 16,25 MHz, dzielnik częstotliwości przez 882 (czyli 7, 7, 3, 3, 2),
    detektor fazy spięty z HSYNC -- i z niego napięcie abarot do strojenia.

    --
    Jarek

  • 152. Data: 2016-05-23 13:46:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    >2),
    >detektor fazy spięty z HSYNC -- i z niego napięcie abarot do

    Mozna, ale czy to zadziala ?

    -dzielnik niekoniecznie musi byc 882 - ok, w sferze MDA to pewnie
    bedzie znakomity
    -dostrajany raz co linie niekoniecznie musi dokladnie w piksele
    trafiac.

    Raczej bym sie postaral dostroic do pikseli. Trudniejsze, bo tych
    pikseli moze nie byc.

    J.

  • 153. Data: 2016-05-23 14:10:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Mozna, ale czy to zadziala ?

    Niepewność jest najbardziej pożądanym elementem takich zabaw!

    > -dzielnik niekoniecznie musi byc 882 - ok, w sferze MDA to pewnie
    > bedzie znakomity
    > -dostrajany raz co linie niekoniecznie musi dokladnie w piksele
    > trafiac.

    Potrzebne jest jeszcze dostrojenie przesunięcia, by trafiać we
    właściwe miejsce piksela.

    > Raczej bym sie postaral dostroic do pikseli. Trudniejsze, bo tych
    > pikseli moze nie byc.

    Ich na pewno nie ma -- i stąd potrzeba zabawy. Oczywiście w czasie
    testów przydatne będzie zapełnienie strony znakiem, który jest
    szachownicą pikseli. Jest taki w zestawie IBM.

    --
    Jarek

  • 154. Data: 2016-05-23 14:46:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Niepewność jest najbardziej pożądanym elementem takich zabaw!

    Mozna tez od razu postarac sie zrobic lepiej :-)

    >Potrzebne jest jeszcze dostrojenie przesunięcia, by trafiać we
    >właściwe miejsce piksela.

    Ja sie boje, ze przy drobnej niestabilnosci, moze to trafianie plywac
    bardzo.

    >Ich na pewno nie ma -- i stąd potrzeba zabawy. Oczywiście w czasie
    >testów przydatne będzie zapełnienie strony znakiem, który jest
    >szachownicą pikseli. Jest taki w zestawie IBM.

    Ja bym jednak pomyslal o takim PLL, ktore potrafi sie dostroic do
    typowej tresci, czyli z rzadka jakas literka.

    Hm, a moze i masz racje, ze lepiej do odchylania, skoro tych literek
    moze wcale nie byc ... a moze jedno i drugie ?

    J.

  • 155. Data: 2016-05-23 15:11:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Mozna tez od razu postarac sie zrobic lepiej :-)

    To by była partanina. Starać się trzeba cały czas.

    > Ja sie boje, ze przy drobnej niestabilnosci, moze to trafianie
    > plywac bardzo.

    Monitory LCD jakoś sobie radzą. Tam też nie ma "pixel clock" na
    kablu, więc trzeba odtworzyć.

    Jarek

    --
    Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba.

  • 156. Data: 2016-06-04 23:23:09
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-05-19 o 19:03, Mateusz Viste pisze:

    > Ten szczegół może jednak do poprawki :) właśnie spostrzegłem się że
    > ATtiny 2313 ma tylko jeden interfejs ośmiobitowy ("PB"), a ten
    > współdzieli piny z interfejsem SPI, więc odpada. Wyszukam więc inny
    > model AVR który może korzystać z SPI i portu 8bit jednocześnie.
    To jest za słaby procek, jedyne programowe rozwiązanie to atxmega, tu:
    http://www.leon-instruments.pl/2013/11/kurs-xmega-co
    -trzeba-wiedziec-by-zaczac.html

    masz prosty kurs i płytkę prototypową, rejestr przesuwny 74act164 lub
    74AHC595, podpinasz do niego zegar z procka a na dane wej wideo, wyjścia
    łączysz na port w xmedze, włączasz w niej DMA które sczytuje port i
    przesyła bajty do RAM, mozesz podłączyć zewnętrzną ale nie wiem czy
    pinów starczy lub korzystać z wew. Jako że procek czeka to możejuż
    wstępnie dane obrabiać a kończyć wtedy gdy jest odchylanie pionowe.
    Atxmega ma nominalną F 32M ale można ją podkręcić do nawet 64M tylko
    trzeba jej przykleić radiator.

    --
    Pozdr

    Janusz_K