  • 1. Data: 2009-11-09 14:56:53
    Temat: wykrecili numer
    Od: <a...@g...pl>

    czyzby prokuratura wykrecila numer stronie wykrecnumer? ;) /przynajmniej u
    mnie jest reklama home/

  • 2. Data: 2009-11-10 08:21:01
    Temat: Re: wykrecili numer
    Od: "MKi" <e...@b...op.pl>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości news:hd9ajq$nbe$1@inews.gazeta.pl...
    > czyzby prokuratura wykrecila numer stronie wykrecnumer? ;) /przynajmniej u mnie
    jest reklama home/

    Ano:
    http://www.rp.pl/artykul/21,388806_Uslyszal_zarzuty_
    _za__dowcipne__esemesy.html

    Mieszkańcowi Nysy Grzegorzowi O., który oferował usługę podszywania się pod inne
    osoby, grozi do pięciu lat więzienia. Prokuratura
    uznała, że naruszył artykuł 287 kodeksu karnego, czyli przetwarzał informacje bez
    upoważnienia w celu osiągnięcia korzyści
    majątkowej.

    Pod koniec października "Rz" ujawniła, że Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego
    zainteresowała się stroną internetową
    www.wykrecnumer.pl. Można było dzięki niej telefonować lub wysyłać esemesy, udając
    zupełnie inną osobę - dowolnego Kowalskiego, ale
    też urzędnika, policjanta lub agenta służb specjalnych. Choć Grzegorz O. nazywał
    swoje usługi dowcipnymi, ABW uznała, że stanowią
    zagrożenie dla bezpieczeństwa państwa. I zawiadomiła prokuraturę o możliwości
    popełnienia przestępstwa.

    W odpowiedzi Grzegorz O. przeniósł swoją działalność do Wielkiej Brytanii,
    zarządzając jednak firmą z Polski. Ale nie udało mu się
    uniknąć kłopotów. W czwartek przed południem został zatrzymany przez policję i
    przewieziony do Prokuratury Okręgowej w Opolu, skąd
    wyszedł dopiero wieczorem.

    - Nie może opuszczać kraju, musi informować o zmianie miejsca pobytu i stawiać się w
    komisariacie policji - mówi Lidia Sieradzka,
    rzecznik Prokuratury Okręgowej w Opolu. - Dodatkowo otrzymał zakaz świadczenia usług
    komputerowych.

    Grzegorz O. musi się stosować do poleceń śledczych, bo w 2006 r. otrzymał wyrok
    trzech lat pozbawienia wolności w zawieszeniu na
    sześć lat za przerabianie kart dostępu do usług telewizyjnych Cyfry Plus. Dlatego po
    powrocie do domu wyłączył dostęp do strony
    www.wykrecnumer.pl.

    Pozdrowienia,

    MKi

  • 3. Data: 2009-11-10 10:15:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MKi" <e...@b...op.pl> napisał w
> [...]
    > Sieradzka, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Opolu. - Dodatkowo
    > otrzymał zakaz świadczenia usług komputerowych.

    A to ostatnie jest prawne ? Prokuratura chyba prawo zna, ale ...

    No coz, brytyjska spolka z o.o, i wznawiac dzialalnosc :-)

    Co do samych zarzutow .. jak to kiedys dyskutowalismy - skoro
    obywatel ma prawo poznac numer dzwoniacej don osoby, to proba
    blokowania tego w zasadzie jest przestepstwem.
    Ale o SMS chyba nie bylo mowy :-)

    A ktos wie jak on to technicznie zrobil ? Mial jakas
    miedzyoperatorski dostep i umowe, czy sprytnie ominal
    zabezpieczenia systemu ?

    J.

  • 4. Data: 2009-11-10 23:52:49
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 10 Lis, 11:15, "J.F." pisze...
    > A ktos wie jak on to technicznie zrobil ? Mial jakas
    > miedzyoperatorski dostep i umowe, czy sprytnie ominal
    > zabezpieczenia systemu ?

    Nie wiem jak akurat on to zrobił ale przecież powszechnie
    wiadomo, że w VoIP-ach, w zasadzie, można do woli żonglować
    identyfikacją "wyświetlaną", bilingową już niekoniecznie.
    Grzesiu jednak pojechał po bandzie-podmieniał jedno i drugie.
    Dlatego poległ.

    Ircys

  • 5. Data: 2009-11-11 00:09:59
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Jaasnee - pójdź do operatora z pytaniem, kto do Ciebie dzwonił...
    JaC

    -----