  • 1. Data: 2010-04-11 22:42:47
    Temat: wymiana oleju w TDI jak często
    Od: "user" <a...@g...pl>

    Witam
    Czy w motorze 1,9 TDI (105 koni) należy kategorycznie wymieniać olej co 10
    tyś ?

    Czym może skutkować ewentualne spóźnienie się o te kilka tysięcy ?

    Swoją drogą wychodzi 2-3 zmiany w ciągu roku :)

  • 2. Data: 2010-04-11 23:33:31
    Temat: Re: wymiana oleju w TDI jak często
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "user" wrote:
    > Czy w motorze 1,9 TDI (105 koni) należy kategorycznie wymieniać olej co 10 tyś ?

    105-tka to PD ztcp, więc w sumie nie widzę powodów, dlaczego
    by nie wymieniać co 15 tys, lać oczywiście odpowiedni olej, na przykład
    Motul Specific 505.01 5W-40 lub Specific 504.00-507.00 5W-30.

    A co stanowi instrukcja?

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 3. Data: 2010-04-12 08:40:24
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "user" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czym może skutkować ewentualne spóźnienie się o te kilka tysięcy ?
    >
    > Swoją drogą wychodzi 2-3 zmiany w ciągu roku :)

    Sprawdź w instrukcji od swojego samochodu, ale w zasadzie jestem przekonany,
    że normalny olej na normę 505.01 (5w40) to wymienia się co 15 kkm, a jak
    jest serwis w trybie long life i dostosowany do tego olej to co 30 kkm.

  • 4. Data: 2010-04-12 08:59:44
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    user pisze:
    > Swoją drogą wychodzi 2-3 zmiany w ciągu roku :)

    Mnie wychodzi co max dwa miesiące i jakoś nie narzekam, wymieniaj co
    10tyś :) oczywiście jak raz nie zmienisz na czas nic się nie stanie, ale
    takie praktyki przyczynią się do szybszego wyeksploatowania silnika.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-04-12 14:39:35
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 11 Kwi, 22:42, "user" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czym może skutkować ewentualne spóźnienie się o te kilka tysięcy ?
    >
    > Swoją drogą wychodzi 2-3 zmiany w ciągu roku :)

    Zmieniaj co 10kkm (jak zmienisz trochę później to nic się nie stanie),
    kupuj olej w necie.
    Ze zmianą oleju zmieniaj filtry (oleju, powietrza) - najlepiej też ten
    od paliwa, raz posłuchałem mechanika, nie zmieniłem i prawie stanąłem,
    na szczęście w mieście :)

    Filtry podobno Mana są ok. kiedyś były niezłe filtrona (bodajże), ale
    się popsuła jakość :)

    Summa summarum będzie to Cię trochę kosztowało więcej niż zmiany co
    15kkm czy 20kkm, ale na pewno będzie Ci silnik wdzięczny, co okaże
    niezawodnością :)

    PS: Miałem chyba ten sam model - pompa w golfie III:)
    Pzdr.
    Jacek

  • 6. Data: 2010-04-12 16:34:18
    Od: perszing <t...@j...moj.adres.email.pl>

    W dniu 2010-04-11 22:42, user pisze:
> [...]
    >
    > Czym może skutkować ewentualne spóźnienie się o te kilka tysięcy ?
    >
    > Swoją drogą wychodzi 2-3 zmiany w ciągu roku :)

    W instrukcji do Golfa 3 TDI 94r silnik 1z wymiana ma byc co 7500 km. W
    modelach starszych juz doszlo do 15000km.

    --
    www.ogloszenia.krakow.pl

  • 7. Data: 2010-04-13 09:38:54
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    perszing pisze:

    > W instrukcji do Golfa 3 TDI 94r silnik 1z wymiana ma byc co 7500 km. W
    > modelach starszych juz doszlo do 15000km.

    Chyba młodszych? No i jakie specyfikacje oleju zalecano w 94, a jakie później?
    Bo w moim aucie zalecano w '95 wymieniać co 7500, ale mimnimalną wymaganą jakość
    zapewniał byle mineral. Ten sam silnik później miał już zalecane wymiany
    co 10 lub 15kkm, ale specyfikacje oleju były wyższe.