  • 1. Data: 2010-04-11 20:35:38
    Temat: Re: Proszę o radę które auto kupić
    Od: "fs" <f...@c...gh>

    news:4bc208d2$1@news.home.net.pl...
    > A to spryciarze w tej Skodzie. ;-)

    U innych jest podobnie
    Golas zdrożeje, jak dostanie przydatne elementy.

    Fiat Panda 27 990 do 45 990
    Hyundai i10 29 900 do 45 390
    Skoda Fabia 33 500 do 61 100
    Nissan Micra 35 990 do 56 090
    Skoda Superb 79 000 do 125 000
    Audi A3 79 440 do 98 540
    Audi A8 390 140 do 483 305

  • 2. Data: 2010-04-12 15:26:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    fs wrote:

    > U innych jest podobnie
    > Golas zdrożeje, jak dostanie przydatne elementy.

    Chodziło mi głównie o to, ze w Skodzie nie da się wybrać lepszego silnika
    z podstawowym wyposażeniem. No, ale może u innych też tak jest, nie wiem.

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-04-12 15:58:33
    Od: "Ewa" <n...@w...pl>

    Wiem, że jednym z podstawowych czynników przy wyborze samochodu powinna być jazda
    próbna
    i moja ocena jak się w danym samochodzie czuję.

    Skoro jednak zostały w tej dyskusji poruszone pewne sprawy techniczne, to chciałam
    skorzystać
    z okazji i zrozumieć je lepiej.

    > KM/kg ikonstrukcja skrzyni biegow z silnikiem
    Ale czy lepiej gdy ten wspólczynnik jest większy czy mniejszy?
    Nie wiem jakie dane odnośnie konstrukcji skrzyni biegów są tu istotne
    i jak je porównać.

    > Poczytaj ile każdy z nich rozpędza się do 60km/h (nie do setki)
    Nie udało mi się znaleźć takich danych. Wszyscy podają czas
    rozpędzania się do setki.

    > Liczy się również przy jakich obrotach jest max moc, im mniejsze tym lepiej.

    Znalazłam takie dane dla tych 3 modeli:
    - Skoda Fabia II Junior 1.2 60 KM 5d skrzynia manualna - 5 masa własna 1040
    kg
    prędkość obrotowa dla maksymalnej mocy (obr./min) 5200
    - Peugeot 107 Happy 1.0 68 KM 3d skrzynia manualna - 5 masa własna 865 kg
    prędkość obrotowa dla maksymalnej mocy (obr./min) 6000
    - Chevrolet Spark 1.0 68 KM 5d skrzynia manualna - 5 masa własna
    939 kg
    prędkość obrotowa dla maksymalnej mocy (obr./min) 6400

    Zatem chyba, przynajmniej pod tym wzgledem, najlepiej wygląda Fabia.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 4. Data: 2010-04-12 17:28:51
    Od: to <t...@a...xyz>

    Ewa wrote:

    > Zatem chyba, przynajmniej pod tym wzgledem, najlepiej wygląda Fabia.

    Patrz na masę, 200 kg to przepaść, szczególnie przy tak słabych
    silnikach. Z tej trójki najlepiej będzie jeździł 107.

    A co parametrów to najwięcej widać po obejrzeniu wykresu momentu
    obrotowego w skali obrotów. Przy czym nie da się powiedzieć jak jest
    najlepiej, zależy to od stylu jazdy. Jeden lubi silniki o takiej
    charakterystyce, inny o innej.

    --
    cokolwiek