  • 1. Data: 2010-12-17 20:46:22
    Temat: Projket falomierza/generatora cześciowo cyfrowego w jakimś czasopismie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Wpadła mi w oko okładka jakiegoś czasopisma z czymś co wyglądalo jak
    falomierz/generator z wyswietlaczem LED 7-seg (zakładam że do okreslania
    f). Czy ktoś może mo podrzucić nazwę czasopisma i numerek? Wydaje mi się
    że to było polskie czasopismo i dośc niedawno ,ale głowy sobie nie dam
    obciąć.

    Ewentualnie czy ktoś gdzieś widział projekt takiego urzadzenia z
    generatorem (+ częstościomierzem?) cyfrowym gdzieś do max 40MHz?

  • 2. Data: 2010-12-17 21:58:50
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

> [...]
    >
    > Ewentualnie czy ktoś gdzieś widział projekt takiego urzadzenia z
    > generatorem (+ częstościomierzem?) cyfrowym gdzieś do max 40MHz?

    Może to :
    http://www.cyfronika.com.pl/kityavt4/avt2718.pdf

  • 3. Data: 2010-12-17 23:26:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-17 22:58, henry1 wrote:

    > Może to :
    > http://www.cyfronika.com.pl/kityavt4/avt2718.pdf

    Nie ;) Chodzi o cały falomierz.

  • 4. Data: 2010-12-18 06:50:04
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Nie ;) Chodzi o cały falomierz.

    Jeśli nie jest tak że znów nie wiesz o czym piszesz i faktycznie chodzi
    ci o klasyczny generator-falomierz zdudnieniowy to obawiam się że będzie
    trudno. Ostatnie takie konstrukcje eksploatowałem blisko czterdzieści
    lat temu i były to ciut wiekowe wówczas konstrukcje. Obecnie najbliższym
    falomierzowi zdudnieniowemu jest chyba wobuloskopowy analizator widma -
    czyli falomierz w którym generator ręcznie strojony zastąpiono
    wobulowanym a słuchawki - ekranem oscyloskopu. Normalne generatory
    straciły część falomierzową, częstotliwość mierzy się cyfrowo (bo po co
    inaczej?) - od dziesięcioleci podejrzewam że nikt takiego cudactwa nie
    konstruował, toż już deepmeter jest przydatniejszym wynalazkiem.

    --
    Darek

  • 5. Data: 2010-12-18 09:04:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Dec 2010 07:50:04 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:
> [...]
    >czyli falomierz w którym generator ręcznie strojony zastąpiono
    >wobulowanym a słuchawki - ekranem oscyloskopu.

    A nie bedzie tak ze to jest klasyczny F-G, z cyfrowym pomiarem
    czestotliwosci ? To by chyba mialo sens - krecimy sobie galka jak
    chcemy a potem odczytujemy dokladnie ile nakrecilismy.

    J.

  • 6. Data: 2010-12-18 09:32:09
    Od: ceat <c...@g...com>

    On 17 Gru, 21:46, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Wpadła mi w oko okładka jakiegoś czasopisma z czymś co wyglądalo jak
    > falomierz/generator z wyswietlaczem LED 7-seg
    Coś takiego:
    http://www.ep.com.pl/?sect=main&pg=archiwum&r=1995&m
    =5 ?
    Ciekawy generator na 2 pnp z cewką do masy, do ok. 150MHz.

  • 7. Data: 2010-12-18 19:17:46
    Temat: Re: Projket falomierza/generatora cze?ciowo cyfrowego w jakim? czasopismie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-18 10:04, J.F. wrote:
    > A nie bedzie tak ze to jest klasyczny F-G, z cyfrowym pomiarem
    > czestotliwosci ?

    Dokładnie tak. Czytanie skali jest może i wygodne, ale znacznie
    wygodniejsza jest pewność, nawet jesli ma tylko 3 cyfry.

  • 8. Data: 2010-12-18 19:24:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-18 10:32, ceat wrote:

    > Coś takiego:
    > http://www.ep.com.pl/?sect=main&pg=archiwum&r=1995&m
    =5 ?
    > Ciekawy generator na 2 pnp z cewką do masy, do ok. 150MHz.

    Nie. To nie to. Obrazek jaki widziałem wygladał tak jak typowy FG:
    konstrukcja do trzymania w łapie, na końcu wymienna cewka.

    Ponadto nie jestem prenumeratorem EP więc sobie nie zerknę. Ale nie
    chodzi o generator tylko o falomierz a to istotna różnica.

    W zasadzie to sprzet bardziej krótkofalarski...

    Zrobił bym sobie sam, korzystając z typowej konstrukcji takiego
    falomierza i dodając tylko wskaźnik czestotliwości. Ale coś mi się
    wydaje, ze sam wskaźnik może mocno zakłucać pracę falomierza i chciałbym
    raczej konstrukcję sprawdzoną w praktyce.

  • 9. Data: 2010-12-19 13:44:52
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > A nie bedzie tak ze to jest klasyczny F-G, z cyfrowym pomiarem
    > czestotliwosci ? To by chyba mialo sens - krecimy sobie galka jak
    > chcemy a potem odczytujemy dokladnie ile nakrecilismy.

    Ale falomierzy zdudnieniowych w wersji klasycznej to się od
    niepamiętnych czasów nie używa - więc nie sądzę żeby jakieś współczesne
    konstrukcje istniały. Pewnie trzeba by trochę samemu dobudować do
    jakiegoś generatora czy syntezera.

    --
    Darek