  • 1. Data: 2011-11-24 20:21:48
    Temat: za wolna kara SD?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam
    kupiłem sobie kartę SD, (16 giga indeks szybkości 4) ogólnego
    zastosowania. Głównie jako pendrive, a okazjonalnie jako pamięć w
    telefonie. Coś mi nie pasował czas zapisu karty, ok 100 minut.
    sprawdziłem ją na programie
    Crystal disk mark szybkość odczytu zapisu 2.8/2.3 [MB/s]
    Hdtach odczyt 2.9 MB/s

    Czy to przeciętny wynik, czy za wolno? Czy mogę przeprowadzić jakieś
    inne testy, (formatowanie nie pomogło) czy od razu ją zanieść do zwrotu?
    ToMasz

  • 2. Data: 2011-11-24 20:36:28
    Temat: Re: za wolna kara SD?
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 24 Nov 2011 21:21:48 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy to przeciętny wynik, czy za wolno? Czy mogę przeprowadzić jakieś
    > inne testy, (formatowanie nie pomogło) czy od razu ją zanieść do zwrotu?

    To może być wina czytnika, jaki masz? Sprawdź też programem HDTune.

    --
    GLaF

  • 3. Data: 2011-11-25 09:05:20
    Od: daromar <...@m...com>

> [...]

    > Czy to przeciętny wynik, czy za wolno? Czy mogę przeprowadzić jakieś
    > inne testy, (formatowanie nie pomogło) czy od razu ją zanieść do zwrotu?

    Sprawdz czy ta karta faktycznie ma pojemność 16 GB, zapisując tyle danych
    np programem H2testw. Ostatnio miałem pamięć USB która miała mieć 4 GB a
    po zapisaniu powyżej 690 MB pokazywały się pliki z nazwami w krzaczkach.

    Klasa szybkości oznacza minimalną prędkość zapisu w MB/s więc jest za
    wolna. No i taka duża karta z odczytem mocno poniżej 10 MB/s to jest
    podejrzane.

    --
    daromar

  • 4. Data: 2011-11-25 09:07:48
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    > Klasa szybkości oznacza minimalną prędkość zapisu w MB/s więc jest za
    > wolna. No i taka duża karta z odczytem mocno poniżej 10 MB/s to jest
    > podejrzane.

    Jezeli to nie podrobka z 'gwarancja rozruchowa', to na 99% czytnik.
    Jezeli probujesz traktowac telefon jako czytnik, to tu masz waskie
    gardlo. Musisz miec pewnosc, ze czytnik na ktorym testujesz faktycznie
    obsluzy te min. 10MB/s a najlepiej max na USB2.0, czyli ok 30MB/s

  • 5. Data: 2011-11-25 10:11:34
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 25.11.2011 10:07, Rafal Lukawski pisze:

> [...]
    > gardlo. Musisz miec pewnosc, ze czytnik na ktorym testujesz faktycznie
    > obsluzy te min. 10MB/s a najlepiej max na USB2.0, czyli ok 30MB/s

    karta kupiona w Proline. na 100% ma 15 z kawałkiem gb - wiec pojemność
    jest OK. (mierzone ilością "upchniętych odcinków Housa). Podpadająco
    niski transfer miała przy przegrywaniu na telefon(usb mass
    storage-linuks) a wczorajsze testy robiłem na czytniku kingstona z
    laptopem z winxp. Inna karta (8gb class4) wyciągnęła na tym czytniku 4.3MB/s
    ToMasz

  • 6. Data: 2011-11-25 14:28:15
    Od: Korupcjusz <k...@b...jest.pl>

    Rafal Lukawski wrote:
> [...]
    >gardlo. Musisz miec pewnosc, ze czytnik na ktorym testujesz faktycznie
    >obsluzy te min. 10MB/s a najlepiej max na USB2.0, czyli ok 30MB/s

    Zadna karta SD w praktyce nie wyciagnie 30MB/s (tak wiem, ale
    to marketingowy belkot).

  • 7. Data: 2011-11-25 14:35:42
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-25 15:28, Korupcjusz wrote:

    > Zadna karta SD w praktyce nie wyciagnie 30MB/s (tak wiem, ale
    > to marketingowy belkot).

    Nie to miałem na myśli, tylko ograniczenia czytnika, byc może będzie
    przydatny na dłużej (oczywiście gwarancji nie ma, bo często wprowadzenie
    nowego rodzaju pamięci wymaga nowych czytników). np. Pierwsze karty SDHC
    nie działały na czytnikach wbudowanych do laptopów w 2006 roku.

  • 8. Data: 2011-11-29 12:40:24
    Od: daromar <...@m...com>

    Dnia Fri, 25 Nov 2011 11:11:34 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > storage-linuks) a wczorajsze testy robiłem na czytniku kingstona z
    > laptopem z winxp. Inna karta (8gb class4) wyciągnęła na tym czytniku

    Przy karcie włożonej w telefon to jest możliwe, wtedy to telefon jest
    najwolniejszym elementem zestawu. Przy jakimkolwiek czytniku na usb czy
    czytniku w laptopie transfery powinny być w jak w tych testach:
    http://www.wificon.pl/articles.php?article_id=13

    Przy okazji do telefonu czyli to pewnie jest microSDHC a nie całe SD.

    --
    daromar