  • 11. Data: 2022-02-16 23:36:57
    Temat: Re: zamiennik tranzystora
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-02-15 o 21:53, ToMasz pisze:
    > witam
    > popsułem lampę błyskową. wydymiłem tranzystor o oznaczeniu:
    > utc - sd2470L
    > znalazłem jego opis:
    > https://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/17327
    7/UTC/2SD2470L-E-T9S-K.html

    Tu masz bardzo podobny
    https://pl.rs-online.com/web/p/tranzystory-bipolarne
    /8064550
    tylko kogoś z firmą musisz poprosić o zakup.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2022-02-16 23:42:16
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > https://pl.rs-online.com/web/p/tranzystory-bipolarne
    /8064550
    > tylko kogoś z firmą musisz poprosić o zakup.

    Ale trzeba kupić min. 50 szt.

  • 13. Data: 2022-02-17 07:02:02
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    On 16.02.2022 18:17, ToMasz wrote:

    > kurdeeee, skoro typowy, to czym innym typowym go zastąpić?

    NTE11 mają w tme.
    --
    pzdr, j.r.

  • 14. Data: 2022-02-17 08:40:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-02-16 o 23:42, stary grzyb pisze:

    > Ale trzeba kupić min. 50 szt.
    A w farnell-u 2000 :( taka 'uroda' tych sklepów.

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2022-02-17 13:56:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Feb 2022 17:28:22 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    3277/UTC/2SD2470L-E-T9S-K.html

    > Duże wzmocnienie, duży prąd, niskie napięcie nasycenia, szybkość - to
    > ma ft aż 170 MHz!

    Jesli mnie skleroza nie myli, to BC108 z CEMI mial 150MHz, wiec 170
    wrazenia na mnie nie czyni :-)

    Szybki tranzystor, to ile dzis ma - 1G, 2G, 5GHz ?

    > Typowy tranzystor mocy do przetwornic pracujących
    > przy niskim napięciu.

    I nie powstaja szpilki napiecia na kolektorze ?

    J.

  • 16. Data: 2022-02-17 14:06:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    [...]

    > Jesli mnie skleroza nie myli, to BC108 z CEMI mial 150MHz, wiec 170
    > wrazenia na mnie nie czyni :-)

    To tranzystor mocy a nie popierdółka. BC108 miał znacznie więcej,
    tylko w katalogach obcięty. 150 MHz to było minimum.

    > Szybki tranzystor, to ile dzis ma - 1G, 2G, 5GHz ?
    > I nie powstaja szpilki napiecia na kolektorze ?

    Powstają. Od tego są gasiki. A jak przetwornica zasilana z 3V, to i
    szpilki mniejsze.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2022-02-17 14:52:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2022 14:06:12 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > [...]
    >
    > To tranzystor mocy a nie popierdółka.

    Eee tam mocy, w takiej obudowie :-)

    > BC108 miał znacznie więcej,
    > tylko w katalogach obcięty. 150 MHz to było minimum.

    Jak pamietam, to dosc duza czestotliwosc mialy tez BD13x.

    A na stopnie sterujace nie wiedziec czemu nasi inzynierowie wstawali
    dosc delikatne BC211/313

    > Powstają. Od tego są gasiki. A jak przetwornica zasilana z 3V, to i
    > szpilki mniejsze.

    Podejrzewasz forward czy zaporową? Moze by jednak skorzystac z duzego
    napiecia ... choc przy 3V zasilania to istotnie bedzie raczej nieduze.

    A swoja droga ... on naprawde ma 15V wynikajace ze specjalnej
    konstrukcji, czy tyle wpisali, bo wiecej i tak nie trzeba?

    15V w tranzystorze ... moze jakis germanowy ...

    J.

  • 18. Data: 2022-02-17 14:56:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2022 14:06:12 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > To tranzystor mocy a nie popierdółka. BC108 miał znacznie więcej,
    > tylko w katalogach obcięty. 150 MHz to było minimum.

    P.S. Minimum, minimum, ale to przy wzmocnieniu 1.
    Do w.cz. byly BF, nawet jesli to w.cz. to 1MHz.

    Czego tez za mlodu nie rozumialem, a na starosc nie zmierzylem -
    jak sie zachowywaly BC przy czestotliowosciach "radiowych",
    tzn fale dlugie i srednie ?
    ... choc UKF to na katalogowe czestotliwosci BF jakos za duzo.

    J.

  • 19. Data: 2022-02-17 17:57:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Eee tam mocy, w takiej obudowie :-)

    Przełączający - po co mu duża obudowa?

    > Jak pamietam, to dosc duza czestotliwosc mialy tez BD13x.

    Tak, koło 75 MHz, z tego co pamiętam. Zacne stopnie końcowe w układzie
    Sziklaiego wychodziły na tym - nie wzbudzały się.

    > A na stopnie sterujace nie wiedziec czemu nasi inzynierowie wstawali
    > dosc delikatne BC211/313

    Kto wstawiał, ten wstawiał. 40 lat temu wstawiałem, jak starczały. Ale
    kilka lat później już BD135-140

    > Podejrzewasz forward czy zaporową?

    Ładowanie kondensatorów z forwarda? Dławik byłby większy od
    transformatora...

> [...]
    > A swoja droga ... on naprawde ma 15V wynikajace ze specjalnej
    > konstrukcji, czy tyle wpisali, bo wiecej i tak nie trzeba?

    Konstrukcja. Skrajnie niskie napięcie nasycenia, duże wzmocnienie i
    szybkość - musi im coś przy wyższym napięciu tunelować. Może wręcz
    wykorzystują do gaszenia...

    > 15V w tranzystorze ... moze jakis germanowy ...

    BC108 miał 20V...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2022-02-17 17:58:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > P.S. Minimum, minimum, ale to przy wzmocnieniu 1.
    > Do w.cz. byly BF, nawet jesli to w.cz. to 1MHz.

    BF sieria 51x były z tej samej taśmy, co BC10x

    > Czego tez za mlodu nie rozumialem, a na starosc nie zmierzylem -
    > jak sie zachowywaly BC przy czestotliowosciach "radiowych",

    A jak ma się zachowywać, jak to to samo co BF?