  • 1. Data: 2010-04-17 18:27:35
    Temat: zarowki
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    No i stalo sie - w supermarkecie widze "zarowki wstrzasaodporne 100W"
    i "zgoddnie z zarzadzeniem UE nie nadaja sie do zastosowan domowych".
    Bylo do przewidzenia, ale

    - jak bede potrzebowal wstrzasoodpornej, to sie moge zdziwic :-)
    - one sa po 3.99, zwykle byly po 0.99 ..

    Tyle z unii pozytku :-)

    J.

    P.S. Zarowki z Heliosa, moze i naprawde odporne.
    http://www.helios.katowice.pl/main/produkty,6,9.html

    PPS. zadnego napisu ze made in Poland nie widze.

  • 2. Data: 2010-04-17 19:06:01
    Temat: Re: zarowki
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    J.F. pisze:

    > - jak bede potrzebowal wstrzasoodpornej, to sie moge zdziwic :-)
    > - one sa po 3.99, zwykle byly po 0.99 ..

    ale za to bez obawy uszkodzenia żarników w żarówkach będziesz mógł bujać
    się na żyrandolu :-)

    --
    Bogdan

  • 3. Data: 2010-04-17 19:53:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > No i stalo sie - w supermarkecie widze "zarowki wstrzasaodporne 100W"
    > i "zgoddnie z zarzadzeniem UE nie nadaja sie do zastosowan domowych".

    Też spotkałem. Wróciła mi mocno ostatnio nadszarpnięta wiara w człowieka.

    > Bylo do przewidzenia, ale
    >
    > - jak bede potrzebowal wstrzasoodpornej, to sie moge zdziwic :-)
    > - one sa po 3.99, zwykle byly po 0.99 ..

    ...to też było do przewidzenia.

    > Tyle z unii pozytku :-)

    Wkrótce uodpornimy się na inne wstrząsy spowodowane durnowatymi
    zarządzeniami.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2010-04-17 19:54:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Bogdan napisał:

    > ale za to bez obawy uszkodzenia żarników w żarówkach będziesz mógł
    > bujać się na żyrandolu :-)

    No, w ogóle można bujać, jak się potrafi.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2010-04-17 20:36:58
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    > Bylo do przewidzenia, ale
    >
    > - jak bede potrzebowal wstrzasoodpornej, to sie moge zdziwic :-)
    > - one sa po 3.99, zwykle byly po 0.99 ..

    Raportowałem 100 W po 2.99.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2010-04-17 21:54:49
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Też spotkałem. Wróciła mi mocno ostatnio nadszarpnięta wiara w człowieka.

    Byle to nie był euro urzędas lub ekolog.

    > Wkrótce uodpornimy się na inne wstrząsy spowodowane durnowatymi
    > zarządzeniami.

    Pewnie tak, tylko dlaczego ja mam płacić za możliwosć obejścia durnych
    przepisów?

  • 7. Data: 2010-04-17 22:10:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Pewnie tak, tylko dlaczego ja mam płacić za możliwosć obejścia durnych
    > przepisów?

    Bo ktoś musi. Przecież chcemy być niezależni i wolni od zewnętrznych
    wpływów. A te durne przepisy, to dzieło durnych urzędników. Naszych
    urzędników. Krew z krwi naszej. Sami im daliśmy władzę, teraz za to
    płacimy. Nie uważam, że jest strasznie źle i okropnie, bilans jest
    raczej pozytywny. Ale jeśli ktoś wyprawia idiotyzmy, to nie widzę
    powodów, by w takiej sytuacji nie reagować we właściwy sposób. Wciąż
    chyba najtaniej jest zapłacić te dwa złocisze dla świętego spokoju.
    Ale jak proporcje zaczną się zmieniać i kretyństwa przeważą nad
    pozytywami, to trzeba będzie z tym coś zrobić. Ale to będzie kosztować
    znacznie więcej.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2010-04-18 18:29:15
    Od: Maciek <m...@p...com>

> [...]

    > Ale jak proporcje zaczną się zmieniać i kretyństwa przeważą nad
    > pozytywami, to trzeba będzie z tym coś zrobić. Ale to będzie kosztować

    No właśnie - póki co płacisz dwa złote więcej i to nie jest jeszcze
    bolesne. Idąc dalej tym samym torem, pokrętne przepisy będą sie
    rozszerzać a my będziemy płacić coraz więcej za tę pseudo ekologię.
    Lekko się zdenerwowałem, gdy doszło do mnie, że samochody wojskowe z
    silnikami diesla też muszą mieć te same bajery, katalizatory i inne
    takie, jak cywilne. Wyobraź sobie, że w czasie wojny trzeba naprawić o
    wiele bardziej skomplikowany mechanizm, ewentualnie w trakcie działań
    wojennych kierowcy zapali się kontrolka informująca o konieczności
    wymiany/regenracji katalizatora. To by może i nawet było śmieszne...
    Maciek
    P.S.: Może by tak wprowadzić ekologiczną amunicję bezołowiową?

  • 9. Data: 2010-04-18 18:47:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Apr 2010 20:29:15 +0200, Maciek wrote:
    >P.S.: Może by tak wprowadzić ekologiczną amunicję bezołowiową?

    jest wprowadzona. Bizmutowa.

    Przy czym to dla mysliwych, wojsko preferuje uranowa :)

    J.

  • 10. Data: 2010-04-18 19:07:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > No właśnie - póki co płacisz dwa złote więcej i to nie jest jeszcze
    > bolesne. Idąc dalej tym samym torem, pokrętne przepisy będą sie
    > rozszerzać a my będziemy płacić coraz więcej za tę pseudo ekologię.

    Zapłacę te dwa złote, nie zbiednieję. Jeśli komuś strasznie zależało
    na tym, by świeciło mniej żarówek, to to ten cel również został
    osiągnięty. To jest jakiś kompromis, a ja jestem człowiek kompromisu.

    Ten sam cel można było osiągnąć wprowadzając podatek od luksusu dla
    tych, którzy chcą jak dawniej świecić żarówkami. Muszę pochwalić
    urzędników za to, że tego nie zrobili. Pieniądze z podatków, jak
    wiadomo, zostałyby zmarnowane. A tak, trafią w ręce obrotnych
    i inteligentnych przedsiębiorców. Ci z reguły wiedzą co z nimi zrobić,
    więc moja nadzieja nie gaśnie.

    > Lekko się zdenerwowałem,

    Niesłusznie. To szkodzi zdrowiu. Ale dobrze, że tylko lekko.

> [...]
    > mechanizm, ewentualnie w trakcie działań wojennych kierowcy zapali się
    > kontrolka informująca o konieczności wymiany/regenracji katalizatora.

    Dożyliśmy takich czasów, że wojsko może być już tylko śmieszne. Przecież
    jak się uprą, to i tak nas wszystkich w trymiga unicestwią. A wtedy
    będzie nam wszystko jedno, czy z katalizatorem czy bez. Najwyżej jak
    im to wszystko się rozkraczy, to będą się na placu boju dźgać dzidami.
    Też bez różnicy -- jednak z lekkim wskazaniem na dzidy.

    > Maciek
    > P.S.: Może by tak wprowadzić ekologiczną amunicję bezołowiową?

    Gdzieś już czytałem o ekologicznej amunicji. Ale to chyba dotyczyło
    myśliwych. Pewnie jest jakaś dyrektywa, że zając musi być bezołowiowy.

    Jarek

    --
    Ja się do takich reczy nie mieszam, z tym niech mnie każdy pocałuje w dupę.
    Do takich rzeczy mieszać się nie warto, bo można grubo oberwać. Jakieś tam