  • 1. Data: 2010-04-16 20:21:40
    Temat: Czujnik kąta obrotu
    Od: tomi <z...@g...pl>

    Panowie, znacie może czujnik kąta obrotu, który mierzy w zakresie 0-360
    stopni z dokładnością do 1 stopnia, ma być umieszczony na wale, który
    kręci się do 3000 tyś obrotów. Istnieją takie ? U jakiego dystrybutora
    pytać ?

  • 2. Data: 2010-04-16 20:27:50
    Temat: Re: Czujnik kąta obrotu
    Od: "wnekus" <s...@t...pl>

    > kręci się do 3000 tyś obrotów.

    trzy miliony obrotow ?? Szybko :-)

  • 3. Data: 2010-04-16 20:31:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    tomi wrote:
    > stopni z dokładnością do 1 stopnia, ma być umieszczony na wale, który
    > kręci się do 3000 tyś obrotów.

    3mln obr/min ? czy 3tyś obr/min ? Jesli to drugie to cokolwiek, np:

    http://www.beiied.com/PDFs2/H25_Absolute_Encoder.pdf

    Przypuszczam, że prawie każdy da rade, niekoniecznie bezwzględny.

    Jeśli to pierwsze to nie mam pojęcia ;)

  • 4. Data: 2010-04-16 20:31:23
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    wnekus pisze:

    > trzy miliony obrotow ?? Szybko :-)

    Słyszałem, że wysoce wydajne turbosprężarki wchodzą na 100 tys. obrotów,
    ale trzy miliony to rzeczywiście niezwykła technologia.

  • 5. Data: 2010-04-16 20:31:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    wnekus napisał:

    > trzy miliony obrotow ?? Szybko :-)

    Na rok? Raczej wolno.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2010-04-17 07:06:19
    Od: tomi <z...@g...pl>

    wnekus wrote:

    > trzy miliony obrotow ?? Szybko :-)

    to oczywiście pomyłka, jest 3 tyś obrotów

  • 7. Data: 2010-04-17 07:15:04
    Od: tomi <z...@g...pl>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    >
    > http://www.beiied.com/PDFs2/H25_Absolute_Encoder.pdf
    >
    > Przypuszczam, że prawie każdy da rade, niekoniecznie bezwzględny.

    jest 3 tyś obrotów - chyba za dużo przed kompem siedzę
    dziękuje za namiar

  • 8. Data: 2010-04-17 07:20:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    tomi wrote:
    > jest 3 tyś obrotów - chyba za dużo przed kompem siedzę
    > dziękuje za namiar

    Powiedz jeszcze, czy potrzebujesz znać kąt po zatrzymaniu czy w trakcie
    kręcenia. I jeśli tylko kąt to czy potrzebujesz znać ilośc obrotów jakie
    wykonał wał.

    Ogolnie zgadnienie jest w zasadzie proste, o jego trudności swiadczy co
    chcesz z tym wynikiem zrobić.

  • 9. Data: 2010-04-17 07:43:18
    Od: tomi <z...@g...pl>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > wykonał wał.
    >
    > Ogolnie zgadnienie jest w zasadzie proste, o jego trudności swiadczy co

    Tylko kąt w trakcie kręcenia

    Obecnie jest transoptor szczelinowy z tarcza kodowa, która ma jedno
    nacięcie - na tej podstawie wyznaczam kąt 0 i ilość obrotów.

    A chciałbym zastosować czujnik kąta obrotu, aby znać dokładne położenie
    wału w trakcie kręcenia i sterować pewnym wtryskiwaczem.

  • 10. Data: 2010-04-17 07:49:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    tomi wrote:
> [...]
    > A chciałbym zastosować czujnik kąta obrotu, aby znać dokładne położenie
    > wału w trakcie kręcenia i sterować pewnym wtryskiwaczem.

    Czy wał kreci się ze stałą prędkością? Jesli tak to wystarczy szczelina
    i opóźnienie. Jeśli nie to czy masz czym obrobic dane z enkodera? On
    będzie _dość_ szybko podawał dane na obrót. Kikaset razy.