  • 1. Data: 2009-07-26 15:42:59
    Temat: żarówki diodiowe na napięcie sieci
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    tyle szumu ostatnio o żarówkach diodowych więc kupiłem:
    http://www.allegro.pl/item688528042.html

    okazuje się że jest beznadziejna, ciemno jak choroba, 3W a świeci gorzej niż
    zwykła 25W, w dodatku barwa biała bardzo męcząca, nie da się przy tym wogóle
    usiedzieć, może do przedpokoju to się nadaje

    mam świetlówki philips 14W, proszę o podanie jakiegoś konkretnego producenta
    i modelu wzamian

  • 2. Data: 2009-07-26 16:35:22
    Temat: Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jul 2009 17:42:59 +0200, zlotowinfo wrote:
    >tyle szumu ostatnio o żarówkach diodowych więc kupiłem:
    >http://www.allegro.pl/item688528042.html
    >
    >okazuje się że jest beznadziejna, ciemno jak choroba, 3W a świeci gorzej niż
    >zwykła 25W

    No to wystaw negatywa. Deklarowali ze tyle co 60W.

    A na przyszlosc sie poradz - sprawnosc diod nie jest jeszcze 20x
    wieksza niz zarowek. Nawet 10x jeszcze nie.

    >mam świetlówki philips 14W, proszę o podanie jakiegoś konkretnego producenta
    >i modelu wzamian

    Diodowych ? To chyba jeszcze nie dostaniesz. Poczekaj i spytaj sie za
    rok.

    J.

  • 3. Data: 2009-07-26 16:51:28
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    zlotowinfo pisze:

    > tyle szumu ostatnio o żarówkach diodowych więc kupiłem:
    > http://www.allegro.pl/item688528042.html
    >
    > okazuje się że jest beznadziejna, ciemno jak choroba, 3W a świeci gorzej
    > niż zwykła 25W

    Czy na opakowaniu jest informacja o lumenach? Byłoby jak porównać
    obiektywnie a nie tylko "jasność 60W" z opisu aukcji.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-07-26 17:03:19
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > wieksza niz zarowek. Nawet 10x jeszcze nie.

    > Diodowych ? To chyba jeszcze nie dostaniesz. Poczekaj i spytaj sie za

    zatem może znasz coś max jasnego z właściwą dla oka barwą?

  • 5. Data: 2009-07-26 17:04:54
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Czy na opakowaniu jest informacja o lumenach? Byłoby jak porównać
    > obiektywnie a nie tylko "jasność 60W" z opisu aukcji.

    na opakowaniu jes tyle co i w aukcji, czyli marketingowy bełkot

  • 6. Data: 2009-07-26 17:31:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jul 2009 19:03:19 +0200, zlotowinfo wrote:

    >zatem może znasz coś max jasnego z właściwą dla oka barwą?

    Nie rozumiesz ? Nie ma. Tzn jest, ale drogie i daleko.
    Musialbys znalezc lampki o mocy LED rzedu 10-20W.

    http://www.creeledlighting.com/

    J.

  • 7. Data: 2009-07-26 18:10:37
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Nie rozumiesz ? Nie ma. Tzn jest, ale drogie i daleko.
    > Musialbys znalezc lampki o mocy LED rzedu 10-20W.

    nie dopowiedziałem że chodziło mi o żarówki które są dostępne
    w jakimś polskim sklepie internetowym w cenie do 100zł

  • 8. Data: 2009-07-26 18:52:39
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > na opakowaniu jes tyle co i w aukcji, czyli marketingowy bełkot

    Dlaczego nie sprawdziłeś tego bełkotu. W życiu bym od razu nie kupił od nich
    niczego po przeczytaniu odpowiedzi jaką wypocili na negatywny komentarz " Sprawa
    została wyjaśniona z kontrachentem szkoda że kontakt email zaczoł się dopiero po
    wystawieniu komentarza." . Są tam i inne " kfiatki" W komentarzach przeczytałem
    że ktoś wystawił pozytywa bo latarka zamiast 4 funkcji miała tylko dwie.

  • 9. Data: 2009-07-26 20:22:38
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    zlotowinfo pisze:
> [...]
    > tym wogóle usiedzieć, może do przedpokoju to się nadaje
    >

    > mam świetlówki philips 14W, proszę o podanie jakiegoś konkretnego

    Żarówki LED mają sprawność zbliżoną do świetlówek czyli około 50 lm/W.
    Jest to około pięć razy więcej niż zwykła żarówka więc 3W LED odpowiada
    żarówce 15W. Nic dziwnego że ci ciemno.
    Jeśli chcesz zastąpić 14 watową świetlówkę to musisz dać około 14 watowy
    LED :)
    Barwa to osobna sprawa. Jak kiedyś kupiłem sobie niemarkową świetlówkę
    21 W za 5 zł to myślałem, że oczy mi wypadną od trupiego światła.
    Wstawiłem Philipsa Ambiance po 28 zł za sztukę i jestem zadowolony. Tak
    więc jak chcesz mieć coś dobrego to nie będzie tanio. A z LEDami
    najlepiej zaczekaj jeszcze ze 2 lata.

    MD

  • 10. Data: 2009-07-26 22:34:01
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    Mario <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > żarówce 15W. Nic dziwnego że ci ciemno.
    > Jeśli chcesz zastąpić 14 watową świetlówkę to musisz dać około 14 watowy

    Przewaga żarówek LED to w tej chwili długowieczność i trwałość (tzn. jak Ci
    spadnie na podłogę, to nie musisz jej wyrzucić, jak w przypadku tradycyjnej
    żarówki czy świetlówki). Są wydajniejsze niż halogeny (nawet do 100Lm/W, ale
    średnio to 50Lm/W) i mają podobną wydajność jak świetlówki, a do tego
    ładniejszą barwę światła niż lampy sodowe (stosowane w oświetleniu ulicznym),
    więc może za kilka lat będziemy jeździli po ulicach oświetlonych pięknym
    białym światłem, a nie żółtym jak teraz z lamp sodowych :-)

    Maciej