  • 51. Data: 2010-01-09 22:25:10
    Temat: Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AK,

    Saturday, January 9, 2010, 11:12:33 PM, you wrote:

    > KKKKKKKKKKKKKKKKK

    No i dołączyło do nas kolejne dziecię neostrady, które ma strasznie
    dużo do powiedzenia :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 52. Data: 2010-01-10 15:37:25
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a) :

    > No i dołączyło do nas kolejne dziecię neostrady, które ma strasznie
    > dużo do powiedzenia :(

    Przyganiał kocioł garnkowi. Brak umiejętności wycinania cytatów się
    kłania.

    --
    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 53. Data: 2010-01-10 19:38:20
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    Używam lampek diodowych 3W jako lampka na stole. To wystarcza, ale okazuje
    się, że te "żarówki" są rozmaite i trzeba było wybrać takie co dobrze
    świecą. Do ogólnego oświetlenia to by trzeba kilka, również wybieranych.
    Natomiast świetlówki użytkowo to mają tyle ile napisane, a ciągną więcej niż
    diody, migają w niewidoczny a szkodliwy sposób. Jakąś przyszłość mogą mieć
    lampy diodowe.

  • 54. Data: 2010-01-10 21:06:12
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-10 20:38, wt pisze:

    > Natomiast świetlówki użytkowo to mają tyle ile napisane, a ciągną więcej niż
    > diody, migają w niewidoczny a szkodliwy sposób.

    :-D Buhaha. Obecnie świetlówki kompaktowe mają przetwornicę śmigającą na
    kilkudziesięciu kHz (ok. 30kHz AFAIR). Miganie nie istnieje bo też i
    luminofor nie jest taki szybki.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 55. Data: 2010-01-10 21:20:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Jan 2010 22:06:12 +0100, Adam Dybkowski wrote:
    >:-D Buhaha. Obecnie świetlówki kompaktowe mają przetwornicę śmigającą na
    >kilkudziesięciu kHz (ok. 30kHz AFAIR). Miganie nie istnieje bo też i
    >luminofor nie jest taki szybki.

    luminofor nie, ale zasilanie nie jest stale.

    Wychodzi mi ze przy 10W i 10uF moze byc 10% tetnien ..

    J.

  • 56. Data: 2010-01-10 21:46:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    Sunday, January 10, 2010, 10:06:12 PM, you wrote:

    > :-D Buhaha. Obecnie świetlówki kompaktowe mają przetwornicę śmigającą na
    > kilkudziesięciu kHz (ok. 30kHz AFAIR). Miganie nie istnieje bo też i
    > luminofor nie jest taki szybki.

    Miganie istnieje, bo ze względu na "szacunek" do elektrowni pojemność
    kondensatorów filtrujących po stronie pierwotnej przetwornicy jest
    ograniczana do absulutnego minimum koniecznego do stabilnej pracy. I
    pulsacje 100Hz są bardzo silne, niestety.

    Nie zapominaj, że do konstruowania elektroniki wzięli się księgowi i
    "oszczędzają" pod pozorem walki z harmonicznymi w sieci.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl