  • 31. Data: 2011-11-23 15:35:26
    Temat: Re: [zima] jak kto? szuka: kable rozruchowe - lidl
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-11-23 12:17, Papkin pisze:

    > A do chlodnicy wskaznik to bzdura, kazdy chyba leje to co trzeba bo to
    > na lata.

    a nic Ci nie odparowuje przez te lata i niczym nie uzupełniasz? Masz też
    pewność, że wszystkie składniki jednakowo szybko odparowują?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 32. Data: 2011-11-23 15:39:27
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-23, Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> wrote:

    > a nic Ci nie odparowuje przez te lata i niczym nie uzupełniasz? Masz też
    > pewność, że wszystkie składniki jednakowo szybko odparowują?

    Mialem w samochodzie 13 letni plyn chlodniczy i mial taka sama
    temperature krzepniecia jak nowy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 33. Data: 2011-11-23 16:05:07
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Byłem dziś w Lidlu i z ciekawości pooglądałem te kable.
    Krokodyle mają mocną sprężynę i styki z blachy na oko miedzianej.
    Sam kabel może mieć te 25 mm kw i jest aluminiowy miedziowany.
    Wrażenie ogólne dobre, ale ja bym nie kupił.
    Raz w życiu widziałem zapalanie auta z obcego akumulatora, ale kable
    były typu zrób to sam z przewodów spawalniczych z zaciskami mosiężnymi
    na śrubę. Przy zaciskach typu krokodyl IMO jest za duży opór i można co
    najwyżej podładować akumulator z drugiego auta, a do tego wystarczą byle
    jakie przewody.
    Jacek

  • 34. Data: 2011-11-23 16:09:44
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-23, Jacek <n...@g...com> wrote:
> [...]
    > na śrubę. Przy zaciskach typu krokodyl IMO jest za duży opór i można co
    > najwyżej podładować akumulator z drugiego auta, a do tego wystarczą byle

    Dokladnie. Palilem ostatnio Audi 1.9 TDI ktore samo ledwo krecilo. Kable
    niby lepsze od tych za 10 PLN, po podlaczeniu krecil tak jak bez
    podlaczenia, niezaleznie czy dawca mial 1000 rpm czy 4000 rpm wiec
    trzeba bylo sterczec 10 minut zeby troche wciagnal pradu i dopiero
    zapalil. Co z tego, ze kabel ma duzy przekroj jak blacha w krokodylkach
    jakiej jest grubosci? 2mm? No to jaka daje nam powierzchnie styku z
    klema?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 35. Data: 2011-11-23 16:21:07
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 23-11-2011 16:09, AZ pisze:

    > zapalil. Co z tego, ze kabel ma duzy przekroj jak blacha w krokodylkach
    > jakiej jest grubosci? 2mm? No to jaka daje nam powierzchnie styku z
    > klema?

    No właśnie, tym bardziej że trzyma się to głównie na ostrych ząbkach
    które mają znikomą powierzchnię styku. Już lepszy byłby jakiś pierścień
    czy coś takiego, ściskany dużym motylkiem na klemie.

    --
    Paweł

  • 36. Data: 2011-11-23 17:25:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2011-11-23, Jacek <n...@g...com> wrote:

    >Dokladnie. Palilem ostatnio Audi 1.9 TDI ktore samo ledwo krecilo.
    >Kable

    Co wy, k*, wiecie o odpalaniu ? Jak nie wiecie, to nie piszcie :-)

    >niby lepsze od tych za 10 PLN, po podlaczeniu krecil tak jak bez
    >podlaczenia, niezaleznie czy dawca mial 1000 rpm czy 4000 rpm wiec
    >trzeba bylo sterczec 10 minut zeby troche wciagnal pradu i dopiero

    Ja swoje 1.8 odpalam w czasie potrzebnym do przesiadki z jednego auta
    do drugiego.
    No powiedzmy nie spiesze sie przy tym.
    A pewnie i trzy razy szybciej bym mogl - bez odpalania dawcy,
    podlaczam kable, wsiadam i odpalam.

    >zapalil. Co z tego, ze kabel ma duzy przekroj jak blacha w
    >krokodylkach
    >jakiej jest grubosci? 2mm?

    0.5 ? Raczej nie wiecej niz 1.0. Bo to krokodylek z kabli za 15zl.
    Tylko kabel wymieniony. I niezbyt fachowo zacisniety.

    >No to jaka daje nam powierzchnie styku z klema?

    Praktyka dowodzi ze wystarczajaca.

    J.

  • 37. Data: 2011-11-23 23:07:25
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > a nic Ci nie odparowuje przez te lata i niczym nie uzupełniasz? Masz
    > też pewność, że wszystkie składniki jednakowo szybko odparowują?

    ubytek symboliczny, dolewalem moze raz koncentratu no i nowy plyn przy okazji
    wymiany termostatu. Nie wiem co robili z plynem gazownicy jak zakladali LPG ale
    jak nie zamarzl przez 5lat... Wlej duzo koncentratu i mierzyc tego sensu NIE
    ma.

  • 38. Data: 2011-11-23 23:08:36
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 23 Nov 2011 14:18:13 +0100, J.F wrote:

    > Przy czym kable energetyczne sa dostepne w roznych kolorach i moze nawet
    > taniej. W lokalnej hurtowni pewnie bez problemu dostaniecie 16mm2 na
    metry.

    Jeśli już DIY, to przewód spawalniczy OS-1, z mosiężnymi zaciskami
    masowymi oczywiście również spawalniczymi. Niestety przewód kosztuje 20zł/
    m, a porządny zacisk 35zł/sztuka. Razem to już całkiem sporo. Ja sobie
    zrobiłem takie 6m, więc teraz nie mam problemów z odległością do biorcy :)

    Tomek

  • 39. Data: 2011-11-24 23:25:41
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 23.11.2011, Jacek napisał(a):

> [...]
    > na śrubę. Przy zaciskach typu krokodyl IMO jest za duży opór i można co
    > najwyżej podładować akumulator z drugiego auta, a do tego wystarczą byle

    Hmmm. Powiem tak. Miałem przypadek, że ktoś na parkingu poprosił mnie o
    użyczenie prądu. Miał jakieś tanie kable z Tesco. Rozrusznik jego Opla
    (nie wiem jaki silnik, ale coś ponad 10lat i na oko ze 2 litry) "poklikał"
    i na tym koniec. Przypomniałem sobie, że mam w bagażniku kable szwagra
    (jak w temacie) i na nich odpalił bez problemu.
    Co do budowy krokodyli - IMO sprężyna trochę za mocna i po jakimś czasie
    plastik w miejscu mocowania (zawias) się "rozłazi" (może jutro "sfocę") -
    nie wygląda to solidnie i nie wiem ile jeszcze wytrzyma.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/

  • 40. Data: 2011-11-25 00:44:18
    Temat: Re: jak kto szuka: kable rozruchowe - lidl
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 24 Lis, 23:25, Michal Lukasik <m...@t...pl> wrote:

> [...]
    > użyczenie prądu. Miał jakieś tanie kable z Tesco. Rozrusznik jego Opla
    > (nie wiem jaki silnik, ale coś ponad 10lat i na oko ze 2 litry) "poklikał"

    Majac kiepskie kable tez da sie odpalic (o ile aku biorcy choc troche
    dziala...) - po podpieciu kabli uruchamia sie silnik dawcy i czeka
    kilka minut, az aku biorcy sie podladuje... wtedy mozna odpalac -
    kable dostarczaja tylko czesc energii, reszta idzie juz z aku...

    WS