  • 1. Data: 2022-12-17 16:11:24
    Temat: zmiana rozdzielczości ekranu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Normalny pecet, RX480, hdmi, telewizor sharp 4k. Niestety 4k nie jest
    takie zajebiste jak mi się wydawało. co gorsza, TV ma duży lag w grach,
    i usiłuję go przestawić w tryb gry(nazywa sie to Active motion).
    niestety, tryb gry.... jest niedostępny. przez zupełny przypadek udało
    mi siego wywołać włączając hdr - mam tryb "HDR-Gra".
    Diagnoza wstępna jest taka: Komputer wysyła informacje ze.... możemy się
    komunikować w 4k i tak zostaje. gdy próbuję zmniejszyć rozdzielczość do
    2k- aby mieć większą swobodę w częstotliwości odświeżania, to
    (uproszczenie) kanał komunikacyjny zostaje w 4k, wysyłana rozdzielczość
    to 2k. wygląda to masakrycznie
    https://ibb.co/d4G2wgP
    w prawym rogu powiększyłem dwie literki "K". są różne. Literka "N" ma
    dwie inne nóżki. to boli. w sensie karta graficzna dobra, monitor
    (telewizor) dobry, a obraz - taki sobie.
    Zainstalowałem sterownik AMD - w ich sofcie mogę zmienić pierdylion
    parametrów związanych z upiększaniem, filtrowaniem, wygładzaniem, tryby
    gier, kina.... ale nie rozdzielczość. Rozdzielczość tyko w windowsie.
    Pomóżcie proszę jak sprawić, żeby windows wysyłał sygnał 2k.
    w menadżerze urządzeń jest zwykły monitor PnP, ale w oknie którego
    fragment sfotografowałem jest widoczny telewizor sharp - czyli "gadają"
    ze sobą.

    ToMasz

    PS
    W linuksie, gdy wybiorę 2k - tv przełącza sie w 2k. jak wybiorę 800x600
    - też się przełącza w żądaną rozdzielczość (klawisz info na pilocie tv)

  • 2. Data: 2022-12-17 18:56:27
    Temat: Re: zmiana rozdzielczości ekranu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tnkm6s$3m616$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

> [...]
    > (uproszczenie) kanał komunikacyjny zostaje w 4k, wysyłana
    > rozdzielczość to 2k. wygląda to masakrycznie

    To nie wygląda na wysyłane 1440p tylko na 1080p

    tak nie możesz?

    https://ibb.co/gRwBt1J

    spróbuj RGB i spróbuj obniżyc te 444
    tv ile Hz wyciaga 60 czy 120?

    https://ibb.co/V3X53qg

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 3. Data: 2022-12-17 19:41:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.12.2022 o 18:56, PiteR pisze:
    > in <news:tnkm6s$3m616$1@dont-email.me>

    > To nie wygląda na wysyłane 1440p tylko na 1080p

    > tak nie możesz?
    >
    > https://ibb.co/gRwBt1J
    mogę, i tak właśnie zrobiłem. efekt pokazałem na fotce, ale opiszę
    jeszcze raz
    wybieram 4k - jest 4k (nie mam szans na podniesienie powyzej 60hz)
    wybieram 1920x1080 (to nie jest 2k?) i "kanał" hdmi zostaje na 4k,
    rozdzielczość 1080 - dalej nie mam szans na podniesienie 60hz na 100, 120 hz

    > spróbuj RGB i spróbuj obniżyc te 444
    > tv ile Hz wyciaga 60 czy 120?
    tak zrobię.
    > https://ibb.co/V3X53qg
    u Ciebie to o wiele lepiej wygląda. jaki to system, wersja? Ja mam
    najnowszego win 10.

    ToMasz

  • 4. Data: 2022-12-17 20:23:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tnl2gq$3n8i7$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

> [...]
    > wybieram 1920x1080 (to nie jest 2k?) i "kanał" hdmi zostaje na 4k,
    > rozdzielczość 1080 - dalej nie mam szans na podniesienie 60hz na

    moj tv jest 60Hz (nie gram) UE58RU7100KXXU

    w tv wlaczam source: PC
    oraz Input Signal Plus zeby z 30Hz przejsc na 60Hz

    3840x2160p (natywne wyswietlacza)
    potem jest 1440p
    potem 1920x1080p to full hd

    > u Ciebie to o wiele lepiej wygląda.

    jeszcze bładzisz ale jak wlaczysz to zobaczysz 4k ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=6k7a8bw451M

    > jaki to system, wersja? Ja mam najnowszego win 10.

    w8.1 ale ja tu mam mnóstwo systemów na mSATA
    tylko ze 8.1 lubie najbardziej

    https://ibb.co/qgYXSLN
    https://ibb.co/cbNpVwY

  • 5. Data: 2022-12-18 00:00:40
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-12-17 o 16:11, ToMasz pisze:
> [...]
    > w menadżerze urządzeń jest zwykły monitor PnP, ale w oknie którego
    > fragment sfotografowałem jest widoczny telewizor sharp - czyli "gadają"

    Nie możesz ścignąć se strony Skarpa sterowników karty gragicznej do niego?

    --
    animka

  • 6. Data: 2022-12-18 00:16:37
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-12-18 o 00:00, Animka pisze:

    > Nie możesz ścignąć se strony Skarpa sterowników karty gragicznej do niego?

    Sorry: Sharpa, a nie Skarpa. Zawsze jakaś literówka mi wyłazi :-(

    --
    animka

  • 7. Data: 2022-12-18 00:17:20
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > w menadżerze urządzeń jest zwykły monitor PnP, ale w oknie którego
    > fragment sfotografowałem jest widoczny telewizor sharp - czyli "gadają"

    Nie możesz ścignąć se strony Sharpa sterowników karty gragicznej do niego?

    --
    animka

  • 8. Data: 2022-12-18 11:01:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    na razie doszedłem do tego, ze im więcej sterowników, im lepsza
    komunikacja po kablu hdmi - tym większa szansa ze windows "wskoczy" w 4k
    i "wewnątrz" poda 4k, 2k.. i tak dalej

    Na linuksie udało mi się ręcznie stworzyć tryby w których ustalam wyższą
    częstotliwośc, oczywiście przy niższej rozdzielczości. w 720p telewizor
    wyciąga 100hz. ale co bym nie robił - nie przechodzi wyżej. albo jest no
    signal, albo ekran jest zielony.
    gdy odpalam w dosboxie jakąś starą grę, telewizor "przeskakuje" w
    640x480 - więc da się.
    no nic. chyba sie poddałem. w zasadzie ja też w gry nie gram, ale
    chciałem zacząć. o ile w wiedzminie nie ma różnicy, to chciałem dzieciom
    pokazać że te popierdółki w które pociskają na smartfonach, nijak się
    mają z moonpatrolem, galagą, boulderdashem, czy nawet superfrogiem. Ale
    z lagiem 200ms sam nie daję rady.

    ToMasz

  • 9. Data: 2022-12-18 11:05:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie możesz ścignąć se strony Skarpa sterowników karty gragicznej do niego?
    producent telewizora nie oferuje sterowników do mojej karty graficznej.
    Co dziwne, nie oferuje również sterowników do telewizora.

    ToMasz

  • 10. Data: 2022-12-18 11:09:13
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Animka" napisał:

    > Nie możesz ścignąć se strony Skarpa sterowników karty gragicznej do niego?

    Czy ta kretynka kiedykolwiek nauczy się cytowania?

    Pzdr