  • 51. Data: 2010-05-10 00:35:01
    Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym...
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:b2e7af5e-7451-4159-b432-0d878b742d03@n15g2000yq
    f.googlegroups.com...
    > mialem juz nie pisac, ale co mi pozostaje? zal.pl tylko...

    I słusznie.

    > jak juz nauczysz sie czytac ze zrozumieniem i mnozyc razy 2 to byc
    > moze zauwazysz, ze odnioslem sie tylko do:

    Po pierwsze - nie odniosłeś się do niczego, tylko napisałeś taką bzdurę, że
    szkoda słów na komentowanie Twojej wiedzy nt fizyki. Mowa o tej "2-krotnie
    większej energii".
    Jeżeli na tak podstawowym poziomie popełniasz błędy - to może się nie
    udzielaj w tym temacie, ok?

    Nie. To nie jest to samo.
    Zderzenie dwóch aut jadących 80 km/h każde jest tym samym, co zderzenie
    JEDNEGO z tych aut, jadącego 80 km/h z nieruchomą ścianą. I o to w tym wątku
    chodzi i przestań już mieszać.

    Jurand.

  • 52. Data: 2010-05-10 01:23:43
    Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Maj, 00:22, Adam Płaszczyca <
    > Które w drugim wypadku po kolizji poruszają się razem z prędkością 80km/h.
    > Umknęło Ci to, prawda?

    przeciez dokladnie to napisalem ;)

    tylko wspomnialem dodatkowo o tej "drugiej" czesci -czyli wytraceniu
    tej predkosci... ktora moze przebiegac w sposob przerozny -
    pogarszajac tylko sytuacje pasazerow, czyli, lepiej zderzyc sie 80/80
    niz 0 / 160...

    WS

  • 53. Data: 2010-05-10 01:36:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 9 May 2010 23:36:01 +0200, Jurand napisał(a):

    > Energia kinetyczna ukladu "samochód jadacy 80 km/h" + "samochód jadacy 80
    > km/h" wynosi dokladnie E1 + E1 = 2xE1
    > Przy zderzeniu ta energia przejmowana jest przez DWA samochody - czyli kazdy
    > przejmie (przy idealnie czolowym zderzeniu) energie E1.

    I tak samo będzie, kiedy w stojący samochód walnie drugi, z prędkością
    160km/h. Bo cały myk w tym, że po zderzeniu one będa się dalej poruszać,
    czyli pozostanie w nich Ek.

    > Mozecie tu elaboraty pisac na ten temat, ale jesli ktos tego nie rozumie -
    > podrecznik fizyki i zasada zachowania energii. Od tego nalezy zaczac.

    W wypadku takich zderzeń - zasada zachowania pędu zdecydowanie lepiej się
    sprawdza.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 54. Data: 2010-05-10 02:29:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 May 2010 12:59:06 +0200, Katanka wrote:
> [...]
    0__Kolejny_mit_obalony___Wideo.html

    >Kolejny mit obalony, a wystarczyło logicznie mysleć. Ja widocznie do tej pory
    >nie myślałem logicznie, tylko pewnikiem przyjmowałem że uderzenie dwóch aut z
    >prędkością 50km/h to jak uderzenie w ścianę z perędkościa 100km/h. Teraz widzę
    >jak bardzo się myliłem i jeśli ktoś mi tak powie takie twiedzenie, to będę
    >wiedział co mu odpowiedzieć - "bzdura" :)

    Ale uwazaj - aut o porownywalnej masie.
    Nie radze maluchem jadacym 50 wjezdzac w tira tez jadacego 50.

    J.

  • 55. Data: 2010-05-10 06:53:13
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Poczytałem wypowiedzi Kolegów i widzę, że i wśród nich całkiem sporo
    "humanistów".
    Dla wyjaśnienia: obecnie aby nazwać się humanistą wystarczy pała z matmy i
    fizyki;-)
    Teraz zaczynam rozumieć dlaczego tak wiele osób wydaje się nie wiedzieć, że
    energia kinetyczna rośnie z kwadratem prędkości i uważają jazdę 120 km/h w
    odległości 10 m za autem jadącym z przodu za coś normalnego.
    Jacek

  • 56. Data: 2010-05-10 08:38:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Chcesz powiedzieć że zderzenie ze ścianą będzie miało takie same skutki
    > niezależnie od tego czy ściana zrobiona jest z
    > - żelbetonu
    > - drewnianych listew 2"x4"
    > - styropianu
    >
    > Ghost, nie pogrążaj się, proszę, bo znowu zaczynasz być śmieszny
    > z tym swoim uporem :-)

    Srednio rozgarnietemu czlowiekowi nie trzeba tlumaczyc, dlaczego takie a nie
    inne sa warunki eksperymentu. No ale sprytny inaczej Pszemol najczesciej
    ucieka w nietrzymanie kupy z watkiem, gdy sie okazuje, ze nie ma racji. Nie
    dyskutujemu o zderzeniu z jadacym 80 pociagiem, ani ze "sciana
    styropianowa" - jak wszyscy widza, gdy okazuje sie, ze nie masz racji gotow
    jestes wymyslac jakiekolwiek zepchniecie dyskusji w kierunku, gdzie moglbys
    uratowac swoja mundrosc.

  • 57. Data: 2010-05-10 08:40:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    0__Kolejny_mit_obalony___Wideo.html

    > Ale uwazaj - aut o porownywalnej masie.

    I konstrukcji.

  • 58. Data: 2010-05-10 09:14:42
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 10.05.2010 00:17, Adam Płaszczyca pisze:

    > ..a po wypadku obydwa auta jadą 80km/h, zatem utrata energii jadącego jest
    > IDENTYCZNA.

    Ale tylko w tym pierwszym uderzeniu. Później jeszcze muszą wytracić te
    80 km/h, a to może być kolejna dość gwałtowna zmiana prędkości.

    Dlatego jeśli rozważania zakończymy na pierwszym zderzeniu - oczywiście
    masz rację. Ale jeśli rozpatrujemy przypadek aż do zatrzymania pojazdów,
    to wiadomo, że ta dwukrotnie większa energia na początku również musi
    zostać "zutylizowana", dlatego daleki byłbym od postawienia tezy, że:
    "Zderzenie dwóch aut jadących 80km/h każde jest tym samym, co zderzenie
    tych dwóch aut, kiedy jedno stoi, a drugie jedzie 160km/h.", bo niestety
    musimy przyjąć za układ odniesienia Ziemię wraz z rowami, drzewami,
    domami i słupami.

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 59. Data: 2010-05-10 09:40:15
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-05-09 20:31, Rychu pisze:

    > Tylko weź się zderz czołowo z pociągiem. :D
    > Wtedy to może być i więcej.

    Czytanie ze zrozumieniem się kłania:) Rozkłada się na dwa, druga sprawa,
    to różnica mas, oraz stopień pochłaniania energii.

    A.

  • 60. Data: 2010-05-10 09:43:21
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-05-09 21:29, spammtrapp pisze:

    > Rozpedz sie do 80km/h i pierdyknij w czolg jadacy z taka sama
    > predkoscia. Wtedy zauwazysz ze Pogromcy Mitów zderzyli dwa takie same
    > samochody a to znaczaco zmienia postac rzeczy :)

    A jak będzie z ciężarówką, autobusem, pociągiem, statkiem kosmicznym
    itp. Zrozumiałeś coś z tego testu? Czy na fizyce w IV klasie szkoły
    podstawowej spałeś?

    A.