  • 61. Data: 2016-04-05 14:08:33
    Temat: Re: znak T6a i kierunkowskazy.
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-04-05 o 14:03, Ignacy pisze:

    > Należy popatrzeć na to z miejsca kierowcy,
    > w którym miejscu kierowca musi rozpocząć manewr
    > zmiany kierunku jazdy.
    > To miejsce jest przy zjeździe w drogę podporzadkowaną,
    > czyli praktycznie jest to zmiana kierunku jazdy w prawo.
    > Jazda drogą główną jest w tym miejscu jazdą na wprost.
    >
    > Na skrzyżowaniu z linku poprzedniego inaczej to wygląda,
    > bo tam wybór jest pomiędzy dalszą jazdą na wprost,
    > a zmianą kierunku jazdy w lewo.

    cały czas chcę znaleźć wzorzec zachowania w oparciu o znaki drogowe a
    nie w zależności od fizycznego ułożenia dróg. chodzi mi o ścisłą a nie
    swobodną interpretację przepisu

  • 62. Data: 2016-04-05 14:09:32
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

    > przy twojej interpretacji należałoby mrugać na każdym zakręcie

    no to mnie zaskoczyłeś. Na każdym zakręcie drogi ?
    a poproszę rozwiń twoje rozumowanie.

  • 63. Data: 2016-04-05 14:16:32
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

    Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > cały czas chcę znaleźć wzorzec zachowania w oparciu o znaki drogowe a nie
    > w zależności od fizycznego ułożenia dróg. chodzi mi o ścisłą a nie
    > swobodną interpretację przepisu

    Sygnalizowanie zamiaru nie opiera się na znakach drogowych.
    Cała rzecz w tym, że ty masz możliwość wyboru kierunku jazdy
    i musisz o tym wcześniej poinformować innych uczestników ruchu.

  • 64. Data: 2016-04-05 14:21:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ignacy" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >no to mnie zaskoczyłeś. Na każdym zakręcie drogi ?
    >a poproszę rozwiń twoje rozumowanie.

    Jechales na polnoc, a teraz jedziesz na wschod - zmieniles kierunek
    jazdy czy nie ?
    A wchodzac w zakret skreciles kierownice ? Czy to znaczy, ze jechales
    prosto ?

    Powinienes wiec swoje rozumowanie wzbogacic o zapis "nie uwaza sie za
    zmiane kierunku jazdy zmiany wymuszonej przebiegiem drogi".
    I poprzec zacytowaniem odpowiedniego przepisu w ustawie.

    A takiego przepisu w ustawie nie ma.

    J.

  • 65. Data: 2016-04-05 14:22:58
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

    > skoro wszyscy nie wiemy jak powinno byc

    ty i paru podobnych nie wie co znaczy sygnalizowanie
    zamiaru zmiany kierunku jazdy. Nie dotyczy to wszystkich.

  • 66. Data: 2016-04-05 14:31:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >formalnie nie zmieniam kierunku bo jadę cały czas moim własnym pasem.

    Ale pas zmienia kierunek.
    Nadal poprosimy o cytat z ustawy, ze w tym przypadku zmiana kierunku
    nie zachodzi :-)

    >Ale cały czas piszę, że jest rozjazd między przepisami, sposobem
    >oznakowania skrzyzowań a rzeczywistością i kulturą jazdy.
    >Niestety wielu kierowców olewa innych jeśli nie sa do tego zmuszani
    >knutem przepisów. A potem jęczą, zę policja ściga za
    >nieprzestrzeganie

    No, mowimy o przypadku gdy droga glowna skreca na skrzyzowaniu, np w
    lewo, ty jedziesz ta droga, nie migasz, bo uwazasz ze nie trzeba, z
    przeciwka stoi kierowca i rusza, bo jedzie prosto ...

    J.

  • 67. Data: 2016-04-05 14:38:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sirapacz,

    > cały czas chcę znaleźć wzorzec zachowania w oparciu o znaki drogowe a
    > nie w zależności od fizycznego ułożenia dróg. chodzi mi o ścisłą a nie
    > swobodną interpretację przepisu

    Dlatego się upominam o ścisłą definicję zmiany kierunku jazdy w PoRD.
    Podefiniowali pierdoły a takiej rzeczy nie.

    Dodatkowo kilka osób pamięta zapis ,,jazda zgodnie z przebiegiem drogi
    nie jest zmianą kierunku ruchu" a nie pamiętamy, z czego ten zapis
    pochodzi - być może z jakiegoś wyroku. W PoRD i Konwencji go nie ma :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 68. Data: 2016-04-05 14:39:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ignacy,

    > Sygnalizowanie zamiaru nie opiera się na znakach drogowych.
    > Cała rzecz w tym, że ty masz możliwość wyboru kierunku jazdy
    > i musisz o tym wcześniej poinformować innych uczestników ruchu.

    Nie ma takiego zapisu w prawie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 69. Data: 2016-04-05 14:41:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-04-04 o 19:21, sirapacz pisze:
    > Mam pytanie do kogoś bardziej kumatego.... jadąc drogą z pierwszeństwem
    > jak na znaku włączać należy kierunkowskaz czy nie?
    A w takiej sytuacji:
    http://tinyurl.com/z294ybg

    radźcie mistrzowie, jak włączać, gdy nie ma kierunkowskazu "skręcam
    lekko" i osobnego "skręcam mocniej"?
    Jacek

  • 71. Data: 2016-04-05 14:45:52
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

> [...]

    > czy nie ?
    > A wchodzac w zakret skreciles kierownice ? Czy to znaczy, ze jechales

    A ty jesteś pilotem, albo kapitanem statku ?
    Może lepiej skupić się na kierowaniu samochodem.

    W PoRD nic nie ma o sygnalizowaniu zamiaru skrętu kierownicą.

> [...]
    > zmiane kierunku jazdy zmiany wymuszonej przebiegiem drogi".
    > I poprzec zacytowaniem odpowiedniego przepisu w ustawie.

    Na zakrecie drogi malować co 100 m "Nie uzywać kierunkowskazów".
    Przygłupy byłyby usatysfakcjonowane, przy okazji ostrzeżenie o zakręcie.