  • 1. Data: 2009-06-22 09:41:00
    Temat: 086, 186, 286, 386, 486, pentium, pentium 2, pentium 3, pentium 4, core, core 2, i7 ?
    Od: "kenobi / grunge fightr" <p...@p...onet.pl>

    Czy da sie jakos uporządkować szereg rozwoju procesorow architektury x86?
    O ile kiedyś wiadomo było ze 86, 186, 286, 386, 486, pentium to pozniej
    jakos sie pogubilem - a fajnie by bylo znac taki szereg, czy ktos moglby
    pomoc ? (niekoniecznie scisly - chodzi o to by z grubsza syntetycznie sie
    polapac i uwzglednic kluczowe wazne procki)

    dzieki z gory

    kenobi

  • 2. Data: 2009-06-22 09:49:14
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.06.22 11:41, kenobi / grunge fightr pisze:
    > Czy da sie jakos uporządkować szereg rozwoju procesorow architektury x86?
    > O ile kiedyś wiadomo było ze 86, 186, 286, 386, 486, pentium to pozniej
    > jakos sie pogubilem - a fajnie by bylo znac taki szereg, czy ktos moglby

    Coś nie tak z wyszukiwarkami ?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/X86
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Mikroprocesory_firmy_In
    tel

    --
    Mar

  • 3. Data: 2009-06-23 09:22:03
    Od: p...@p...onet.pl

    > Coś nie tak z wyszukiwarkami ?
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/X86
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Mikroprocesory_firmy_In
    tel

    Chyba masz coś nie tak z głową a juz na pewno z kulturą osobistą
    U mnie wszystko w porządku z wyszukiwarkami
    czytalem nawet sporo wiki o prockach ale nie znalazlem tam
    odpowiedzi na moje pytanie - o sposób uszeregowania głownej lini
    procków do domowych pecetów

    kenobi

  • 4. Data: 2009-06-23 09:32:20
    Od: Marcin Sroczyk <s...@w...home.pl>

    On Mon, 22 Jun 2009 11:41:00 +0200, "kenobi / grunge fightr"

    Witam
    Zacznij może od tego:
    http://www.intel.com/museum/online/hist_micro/hof/in
    dex.htm

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-06-23 10:10:33
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 23-06-2009 o 11:22:03 <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > czytalem nawet sporo wiki o prockach ale nie znalazlem tam
    > odpowiedzi na moje pytanie - o sposób uszeregowania głownej lini
    > procków do domowych pecetów

    A jaki typ sposobu masz na myśli? Przecież masz tam czysto czarno na
    białym uszeregowane procesory. Do 486 miały nazwy własne numeryczne
    później już nie, kolejny może mieć nazwę "Super szybki procesorek".

    --
    Pzdr, Piotr M

  • 6. Data: 2009-06-23 10:29:34
    Od: p...@p...onet.pl

    > A jaki typ sposobu masz na myśli? Przecież masz tam czysto czarno na
    > białym uszeregowane procesory. Do 486 miały nazwy własne numeryczne
    > później już nie, kolejny może mieć nazwę "Super szybki procesorek".

    Z poczatku byly czarna na bialym uszeregowane ale pozniej juz nie
    jesli tak prosto jest uszeregowac to uszereguj :

    86
    186
    286
    386
    486
    pentium
    pentium pro
    pentium 2
    pentium 3
    pentium 4
    core
    core 2
    i7

    - jest poprawnie? czy wszystkie uwzglednione - gdzie na przyklad wstawic
    pentium D - malo znam sie na prockach - trzeba cos juz wiedziec zeby
    np polapac sie ze itanium to inna bajka? a co z xeonem - czy tez powinny
    byc w szeregu? Jesli tak prosto zbudowac jest ten szereg to niech ktos
    po prostu wypisze - to kilka linijek tekstu a aja mam watpliwosci a
    chcialbym sobie ową rodzine domowych prockow intela wyklarowac

    kenobi

  • 7. Data: 2009-06-23 10:31:36
    Od: p...@p...onet.pl

    > On Mon, 22 Jun 2009 11:41:00 +0200, "kenobi / grunge fightr"

> [...]

    czytalem to - jest niekompletne to nie jest odpowiedz na moja kwestię
    - sam poki co sobie zbudowalem na podstawie czytania wiki ten szereg ale jest
    chyba nie calkiem kompletny

  • 8. Data: 2009-06-23 10:49:56
    Od: Marcin Sroczyk <s...@w...home.pl>

    On Tue, 23 Jun 2009 12:31:36 +0200, p...@p...onet.pl
    wrote:

    >czytalem to - jest niekompletne to nie jest odpowiedz na moja kwestię
    >- sam poki co sobie zbudowalem na podstawie czytania wiki ten szereg ale jest
    >chyba nie calkiem kompletny

    masz jeszcze Quick ref z podziałem na rodziny i datę wprowadzenia:
    http://www.intel.com/pressroom/kits/quickref.htm

    Przy podziale na rodziny masz w tabeli typowe zastosowanie.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-06-23 11:39:22
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 11:22:03 +0200, p...@p...onet.pl
    napisał(a):

    tel

    > Chyba masz coś nie tak z głową a juz na pewno z kulturą osobistą

    Przyganiał kocioł garnkowi...

    --
    GLaF

  • 10. Data: 2009-06-23 11:56:59
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Az sie zdziwilem, bo bylem przekonany, ze SX byl przed DX.

    1988
    June 16, 1988
    Intel386(TM) SX Processor
    33, 25, 20, 16 MHz