  • 1. Data: 2023-06-23 18:31:37
    Temat: 81 proc. zagranicznych komponentów służących do produkcji rosyjskich rakiet jest produkowanych w Stanach Zjednoczonych
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Była już tu dyskusja nad ruskimi rakietami, okazuje się że bez zachodu
    by ich nie było, bo
    "81 proc. zagranicznych komponentów służących do produkcji rosyjskich
    rakiet jest produkowanych w Stanach Zjednoczonych - poinformował portal
    news.liga.net, powołując się na zajmującą się sankcjami wobec Rosji
    grupę ekspercką Jermak-McFaul."

    "Państwem, które znalazło się na drugim miejscu, wśród producentów
    zagranicznych komponentów do rosyjskich rakiet jest Szwajcaria (8 proc.)
    Dalej są Niemcy i Japonia (po 3,5 proc.) - pisze portal."

    "Według grupy Jermaka-McFaula, wystrzeliwane z powietrza pociski
    manewrujące Ch-101 zawierają co najmniej 53 rodzaje komponentów
    elektronicznych (chipów, układów scalonych itp.) produkowanych przez
    zagraniczne firmy. Taki pocisk został użyty do zniszczenia budynku
    mieszkalnego w Krzywym Rogu, gdzie we wtorek 13 czerwca zginęło 12 osób.
    Ustalono, że pocisk został wyprodukowany w Rosji w kwietniu 2023 r. Te
    komponenty musiały w jakiś sposób trafić do Rosji - napisano w raporcie."

    "Do produkcji pocisku manewrującego 3M-14 Kalibr wykorzystywanych jest
    co najmniej 45 rodzajów komponentów zagranicznych. Do produkcji pocisków
    Kindżał wykorzystuje się co najmniej 48 komponentów produkowanych poza
    granicami Rosji - czytamy w raporcie."

    Wot ruska technika, gdyby nie ten zgniły zachód to putek nie miałby się
    czy pochwalić.

    https://www.money.pl/gospodarka/komponenty-sluzace-d
    o-produkcji-rosyjskich-rakiet-sa-produkowane-w-usa-6
    912010225380000a.html

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2023-06-23 19:09:22
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Janusz napisał(a):
    > Wot ruska technika, gdyby nie ten zgniły zachód to putek nie miałby się
    > czy pochwalić.

    Str. 20 przepływy
    https://kse.ua/wp-content/uploads/2023/06/Russian-im
    port-of-critical-components.pdf

    Znaczy sankcje srankcje.

    > Wot ruska technika, gdyby nie ten zgniły zachód to putek nie miałby się czy
    pochwalić.

    Usańce robili tak samo, tworzyli firmy pośredniczące za czasów ZSRR aby móc kupować
    od ruska nieoficjalnie, wtedy nazywali to sprytem.

  • 3. Data: 2023-06-23 19:29:35
    Od: M M <m...@g...com>

    A jaki udział chińskich? Oni potrafią kopiować, zwłaszcza że cały świat (w tym USA)
    im sporo produkcji zleca.

  • 4. Data: 2023-06-23 20:21:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 23 czerwca 2023 o 19:29:37 UTC+2 M M napisał(a):
    > A jaki udział chińskich? Oni potrafią kopiować, zwłaszcza że cały świat (w tym USA)
    im sporo produkcji zleca.

    Nawet nie muszą kopiować, przecież chipów nie robi się z uranu (warto poczytać, skąd
    Izrael kupił "yellow cake" na swoje nuke'i) czy innego niedostępnego materiału.
    No jeszcze wafle krzemowe można jakoś wyliczać, ale jak chińczyk ma i fabrykę wafli
    to może nadwyżki walić jak chce.
    Coś jak swego czasu tłocznie płyt CD na Litwie.

  • 5. Data: 2023-06-23 20:23:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 23 czerwca 2023 o 18:31:40 UTC+2 Janusz napisał(a):

    > Ustalono, że pocisk został wyprodukowany w Rosji w kwietniu 2023 r. Te
    > komponenty musiały w jakiś sposób trafić do Rosji - napisano w raporcie."

    A ustalili, kiedy wyprodukowano komponenty?
    Przecież one się nie przeterminowywują.
    A rakiet w dziesiątkach, a nie w milionach, przecież robią.

  • 6. Data: 2023-06-23 20:36:59
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    On 2023-06-23 18:31, Janusz wrote:
> [...]
    > rakiet jest produkowanych w Stanach Zjednoczonych - poinformował portal
    > news.liga.net, powołując się na zajmującą się sankcjami wobec Rosji

    ciap

    Jeżeli Szwed zdźga Francuza
    szwajcarskim scyzorykiem to
    winna będzie Szwajcaria?

    Włodek :-/

  • 7. Data: 2023-06-23 20:55:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Jun 2023 18:31:37 +0200, Janusz wrote:
> [...]
    > rakiet jest produkowanych w Stanach Zjednoczonych - poinformował portal
    > news.liga.net, powołując się na zajmującą się sankcjami wobec Rosji

    W elektonice calkiem mozliwe.

    > "Państwem, które znalazło się na drugim miejscu, wśród producentów
    > zagranicznych komponentów do rosyjskich rakiet jest Szwajcaria (8 proc.)
    > Dalej są Niemcy i Japonia (po 3,5 proc.) - pisze portal."

    O, bardzo ciekawe ... co uzyli?

    > Wot ruska technika, gdyby nie ten zgniły zachód to putek nie miałby się
    > czy pochwalić.

    A sprawdziles, ile azjatyckich elementow w "zachodniej" broni?

    J.

  • 8. Data: 2023-06-23 21:45:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 23.06.2023 o 20:55, J.F pisze:
    > A sprawdziles, ile azjatyckich elementow w "zachodniej" broni?

    Jak miałem sprawdzić?
    Tu pokazałem tylko raport który ktoś przygotował który pokazuje że w
    nowych rakietach z tego roku są zachodnie komponenty, co oznacza że
    sankcje to fikcja bo pewnie chińczycy, indie i iran sprzedają na lewo do
    rosji.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2023-06-23 22:25:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 23 czerwca 2023 o 21:45:23 UTC+2 Janusz napisał(a):
> [...]
    > nowych rakietach z tego roku są zachodnie komponenty, co oznacza że
    > sankcje to fikcja bo pewnie chińczycy, indie i iran sprzedają na lewo do

    Ale zachodnie komponenty opracowane przed 20 i więcej laty.
    Nie twierdzę, że nie idzie na lewo, ale nawet kacapy nie są tak głupie żeby nie
    nakupić na zapas.
    No i sankcji nie nałożyły chiny, indie czy iran - więc w sumie na nich też suę
    powinno.
    Inna sprawa że podobno w Gruzji nagle masowo zaczęto kupować laktatory.

  • 10. Data: 2023-06-24 15:44:46
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski napisał(a) :

> [...]
    powinno.
    > Inna sprawa że podobno w Gruzji nagle masowo zaczęto kupować laktatory.

    Jak i do krajów otaczających kacapię, oraz do Turcji, kilkukrotnie
    wzrósł eksport wszelakich dóbr, głównie z Niemiec.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65